Jaki zlewozmywak kupic?

1. Data: 2002-08-19 22:03:46

Temat: Jaki zlewozmywak kupic?
Od: "Hania" <n...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kupujac zlewozmywak trzeba zwrocic uwage na cos szczegolnego?
W gre wchodzi zlewozmywak metalowy. Kamionkowe sa dla mnie zbyt drogie.
Widzialam, ze niektore zlewozmywaki metalowe maja taka jakby "siateczke"
(czy gesia skorke, nie wiem do czego to przyrownac). Czy te nierownosci maja
spelniac jakas szczegolna role?
Czy lepiej kupic zlewozmywak nakladany na szafke czy wpuszczany w blat?
Wpuszczany w blat ladniej wyglada.
Moja mama mowi, ze jesli jest wpuszczany w blat, to ciagle bedzie sie
zachlapywac blat. Czy porzadna uszczelka wokol blatu uchroni go przed
przeciekaniem wody do srodka szafki?
Czy po pewnym czasie plyta na szafce nie zacznie gnic?
Bardzo prosze o uwagi na ten temat.
Pozdrawiam Hania

1. Data: 2002-08-20 06:46:38

Temat: Re: Jaki zlewozmywak kupic?
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"Hania" wybiera:
> Czy kupujac zlewozmywak trzeba zwrocic uwage na cos szczegolnego?
Musisz się zdecydować czy ma mieć jedną komorę czy dwie. Ja mam jedną (i
zmywarkę) i w zupełności mi wystarcza.

> Widzialam, ze niektore zlewozmywaki metalowe maja taka jakby "siateczke"
Mniej widać zarysowania, plamy z wyschniętej wody

> Wpuszczany w blat ladniej wyglada.
No to kupuj.

> Moja mama mowi, ze jesli jest wpuszczany w blat, to ciagle bedzie sie
> zachlapywac blat.
A niby dlaczego zlewozmywak nakładany ma zapobiegać chlapaniu? Jak nie
bedziesz się taplać jak kaczka to i blat będzie suchy :-)

> Czy porzadna uszczelka wokol blatu uchroni go przed
> przeciekaniem wody do srodka szafki?
Dokładnie tak. Ale blat musi być solidnie zamocowany (dokładnie wycięta
dziura w blacie, równo ułożona uszczelka)

> Czy po pewnym czasie plyta na szafce nie zacznie gnic?
Jeśli spełniony jest poprzedni punkt to nie.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-08-20 06:55:54

Od: "Maciej J. Pyka" <m...@k...ch.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hania" <n...@b...gnet.pl> napisal(a) w swej madrosci:

> Widzialam, ze niektore zlewozmywaki metalowe maja taka jakby
> "siateczke" (czy gesia skorke, nie wiem do czego to przyrownac). Czy
> te nierownosci maja spelniac jakas szczegolna role?
Gladkie zlewozmywaki metalowe (nieemaliowane) musisz po kazdym uzyciu
przetrzec do sucha sciereczka. Inaczej wysychajaca woda pozostawi nieladne
i trudne do usuniecia plamy. Ich wielkosc i ilosc zalezy od lokalnych
wlasnosci wody (twardosc wodu) w Twoim kranie. Powierzchnia nierowna
umozliwia lepsze splywanie wody i maskuje powstajace plamy. Ladniej to po
prostu wyglada.

> [...]
> Moja mama mowi, ze jesli jest wpuszczany w blat, to ciagle bedzie sie
> zachlapywac blat. Czy porzadna uszczelka wokol blatu uchroni go przed
Z tego co wiem, to nie stosuje sie uszczelek, tylko mocuje wpuszczany slew
na silikon. Takie uszczelnienie jest pewne - woda nie przecieka. Blat i
owszem sie chlapie, ale tylko podczas zmywania. ;-) Tyle, ze zlewozmywak
nakladany na szafke tez chlapie, tyle, ze woda leci na podloge i scianki
szafki. A wiekszosc szafek w Polsce ma gorne krawedzie szafek nie
zabezpieczone, niestety. Efekt jest oczywisty - puchnace krawedzie szafki,
na ktorej lezy zlewozmywak. Natomiast blaty kuchenne sa wykanczane
wodoodpornie, wiec zachlapanie im nie szkodzi. Po zmywaniu trzeba wytrzec
blat i po klopocie.

> Czy po pewnym czasie plyta na szafce nie zacznie gnic?
Predzej pionowe scianki szafki przy zlewie polozonym. Jak pisalem, blaty
kuchenne sa wodoodporne.

Pozdrawiam
Maciek
-
Maciej J. Pyka
e-mail: m...@k...ch.pwr.wroc.pl
-
;-)

1. Data: 2002-08-20 07:14:34

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Aug 2002, Hania wrote:

> [...]
> (czy gesia skorke, nie wiem do czego to przyrownac). Czy te nierownosci maja

Trudniej taki zlew porysować ostrym narzędziem, zaś łatwiej utrzymać w
czystości.

> Czy lepiej kupic zlewozmywak nakladany na szafke czy wpuszczany w blat?

Wedle chęci.

> Wpuszczany w blat ladniej wyglada.

Rzekłaś.

> Moja mama mowi, ze jesli jest wpuszczany w blat, to ciagle bedzie sie
> zachlapywac blat.

Będzie. No i co? Dobry blat powinien to przeżyć.

> Czy porzadna uszczelka wokol blatu uchroni go przed
> przeciekaniem wody do srodka szafki?

Uszczelkę kupuje się razem ze zlewem. Dobrze zamontowany zlew nie
przecieka.

Polecam szeroki odpływ (są dostępne w dwóch rozmiarach) - bardzo wygodne.
Zwróć też uwagę na głębokość komory - dostępne są w dwóch podstawowych
rozmiarach i kilku dodatkowych. Te większe są bardzo praktyczne.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-08-20 11:47:31

Od: Magda Marszalek-Mikolajczak <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej J. Pyka wrote:

> [...]
> na ktorej lezy zlewozmywak. Natomiast blaty kuchenne sa wykanczane
> wodoodpornie, wiec zachlapanie im nie szkodzi. Po zmywaniu trzeba wytrzec

Dodatkowo, wszelkie przerwy między szafkami kuchennymi są miejscem gdzie
bardzo łatwo wpadają różne okruchy. Jeżeli nie rozsuwa się szafek
regularnie i nie wymiata resztek jedzenia, po jakimś czasie robi sie
mało higienicznie.
Przy zlewie wpuszczonym w blat nie ma przerw między szafkami. Od strony
ściany blat jest wykończony cokołem i jedyne miejsce gdzie mogą spaść
okruchy jest podłoga przed szafkami, skąd łatwo je zmieść.

Pozdrawiam
Magda M

1. Data: 2002-09-06 02:12:16

Od: "Janusz" <j...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora