Jakie badania w kierunku nowotworu????

1. Data: 2007-11-21 21:31:17

Temat: Jakie badania w kierunku nowotworu????
Od: "rface" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałem zapytac czy istnieja jakies badania do wykonania w prywtnej
praktyce laboratoryjnej które mogą wykluczyć raka.Tzn. chodzi mi o jakieś
badania z krwi jakie należałoby wykonać aby wykluczyć tudzież potwierdzić
ewentualny nowotwór jezeli taki proces w ciele sie toczy i o ile wogóle
istnieja takowe badania????/Słyszałem o czyms takim jak markery nowotworowe
i krew obwodowa ale nie wiem czy sa one możliwe do wykonania w np.dobrym
prywatnym laboratorium????
Dzieki za odpowiedzi.
rface

2. Data: 2007-11-22 07:46:28

Temat: Re: Jakie badania w kierunku nowotworu????
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rface" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> istnieja takowe badania????/Słyszałem o czyms takim jak markery
> nowotworowe i krew obwodowa ale nie wiem czy sa one możliwe do wykonania w
Odpowiedź brzmi I tak i nie.są badania na markery i robi je wiekszość
laboratoriów. Jednak nie dotycza one wszystkich nowotworów i również nie
dają jednoznacznego wyniku. wpisz w google i poczytaj
Nie ma takich ogólnych badań które wykryły kazdy nowotwór w początkowym
stadium.
Na te które łatwo wykryć i czesto występuja są prowadzone akcje
profilaktyczne.
Jeśli masz konkretne podejrzenia to trzeba robić badania na konkretny
nowotwór - inaczej szuka się czerniaka, guza mózgu, czy raka kości - nie
mówiac już o tym ze nowotwór danego organu też moze byc bardzo różny. Do
częci nowotworów mozna mieć skłonnosci dziedziczne- więc moze warto
zainteresować sie tymi,które wystapiły w rodzinie, dalej tymi na które
robine są badania profilaktyczne

3. Data: 2007-11-22 19:39:19

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rface pisze:
> [...]
> i krew obwodowa ale nie wiem czy sa one możliwe do wykonania w np.dobrym

Oprocz markerow nowotworowych mozna poddac sie rowniez badaniom genetycznym
w kierunku dziedzicznej sklonnosci do nowotorow. Takim laboratorium jest np
rex company we wroclawiu.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

powietrze w przewodzie pokarmowym
do dr Piotra Kasztelanowicza...
HPV i miejsce występowania kłykcin
kurs do LEP i LDEP
Dzisiaj otrzymalem wyniki badania mri glowy. prosze o komentarz