Jakie badania zrobić aby dostać zaświadczenie sanitarno-epidemiologiczne na praktyki?

1. Data: 2005-05-06 11:16:41

Temat: Jakie badania zrobić aby dostać zaświadczenie sanitarno-epidemiologiczne na praktyki?
Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może wie jakie badania należy wykonać bo każdy mówi co innego i
trudno o konkretną odpowiedź. Jakie badania zleca lekarz medycyny pracy? W
przychodni chcą zaświadczenie od uczelni albo z zakładu pracy a uczelnia
odsyła mne do przychodni. Czy to zaświadczenie można wydać na podstawie
badań do książeczki zdrowia bo do niej (na naszej uczelni) robione jest
tylko jedno badanie.

Pozdrawiam,
Konrad

2. Data: 2005-05-06 11:35:51

Od: "Katarzynna" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś może wie jakie badania należy wykonać bo każdy mówi co innego i
> trudno o konkretną odpowiedź. Jakie badania zleca lekarz medycyny pracy?

Zalezy od stanowiska pracy.
Podstawe - badania kalu na posiew - robi sie odplatnie, bez skierowania.
Radze Ci zapytac w Sanepidzie i od razu zarzadac podstawy prawnej, bo
inaczej kazda pani powie ci cos innego:)

Kaska

3. Data: 2005-05-06 12:23:10

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/6/2005 1:35 PM,Użytkownik Katarzynna usiadł wygodnie i napisał:

> Podstawe - badania kalu na posiew - robi sie odplatnie, bez skierowania.

To badanie robią ludzie, których praca przewiduje częsty i bliski
kontakt z ludźmi, np. nauczyciele. Reszta nie musi.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

4. Data: 2005-05-06 12:47:09

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna napisał(a):

> To badanie robią ludzie, których praca przewiduje częsty i bliski
> kontakt z ludźmi, np. nauczyciele. Reszta nie musi.

jak to nie??

a w hipermarketach, sklepach spożywczych??

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-05-06 13:16:05

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/6/2005 2:47 PM,Użytkownik Emi usiadł wygodnie i napisał:

> jak to nie??
> a w hipermarketach, sklepach spożywczych??

No właśnie, to zależy od stanowiska pracy. Masz napisane na skierowaniu
z "zakładu pracy", jakie to stanowisko, zgłaszasz się do odpowiedniego
ośrodka zdrowia i oni decydują, jakie badania masz wykonać. Dla
przykładu, zanim zaczęłam pracować jako nauczyciel, musiałam pojawić się
w Sanepidzie i zrobić badanie, o którym w poprzednich postach, musiał
mnie zbadać laryngolog, ale nie musiałam np. badać wzroku. Natomiast
kiedy miałam pracowac jako projektantka czegoś tam, musiałam zbadać
wzrok, bo praca przewidywała więcej niż 4 godziny dziennie z komputerem,
za to do laryngologa iść nie musiałam.
Napisałam "na przykład nauczyciele" a nie "tylko nauczyciele".

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

6. Data: 2005-05-07 14:36:04

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:d5fnsm$muu$1@nemesis.news.tpi.pl Kruszyzna napisal(a):
> To badanie robią ludzie, których praca przewiduje częsty i bliski kontakt
> z ludźmi, np. nauczyciele. Reszta nie musi.

Klocil bym sie, bo ja z kolei pracuje w szpitalu i w zakladzie medycy pracy
zrobili mi tylko badania krwi (w sumie duzo tego bylo, min. na HIV i
zoltaczke B i C) i moczu. Pamietam, ze kiedy zlecali badania to sie
zastanawiali jeszcze nad badaniem kalu i stwierdzili, ze w szpitalu nie ma
piediatrii, w zwiazku z czym nie bede mial kontaktu z dziecmi i nie musze
miec badan kalu. Takze moze tu chodzic o dzieci konretnie, a nie ogolnie o
kontakt z ludzmi.

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

7. Data: 2005-05-07 20:17:56

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to sobota, 7 maja 2005 16:36 użytkownik
medevacs, sącząc kawkę, wyklepał:

> Takze moze tu chodzic o dzieci konretnie, a nie ogolnie o
> kontakt z ludzmi.

Bardzo możliwe :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

8. Data: 2005-05-08 11:03:57

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Reasumując:)) na skierowaniu z zakładu gdzie masz te praktyki musza okreslic
stanowisko pracy, na tej podstawie lekarz medycyny pracy określa badania, nie ma
reguł :))
Pozdr. <dino>

> Pewnego pięknego dnia, a był(a) to sobota, 7 maja 2005 16:36 użytkownik
> [...]

przeszczep przeciw gospodarzowi
Opatrunek na rane operacyjna
Dętysta dziecięcy w Wa-wie
zerwanie ścięgna achillesa
SIlny ból pod prawą łopatką? CO ROBIĆ =(