Jakie ciacho z jablkami ??

1. Data: 2006-08-13 13:30:21

Temat: Jakie ciacho z jablkami ??
Od: "[AmEr]" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
dostalismy duuuuuzo jablek.
Drozdzowe z jablkami juz sie przejadlo.
Moze ktos zna jakis spawdzony i smaczny przepis na ciacho z jablkami ??

AmEr

2. Data: 2006-08-13 13:34:13

Temat: Re: Jakie ciacho z jablkami ??
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** [AmEr] wrote:

> witam,
> dostalismy duuuuuzo jablek.
> Drozdzowe z jablkami juz sie przejadlo.
> Moze ktos zna jakis spawdzony i smaczny przepis na ciacho z
> jablkami ??

http://thepassionatecook.typepad.com/thepassionateco
ok/2004/06/notso_tradition.html

Do tego koniecznie sos waniliowy (taki rzadszy budyń, w niektórych
sklepach można znaleźć w kartonie).

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2006-08-13 13:38:20

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-08-13 15:30:21 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *[AmEr]* skreślił te oto słowa:

> witam,
> dostalismy duuuuuzo jablek.
> Drozdzowe z jablkami juz sie przejadlo.
> Moze ktos zna jakis spawdzony i smaczny przepis na ciacho z jablkami ??

Przepis z "Ciast i deserów" pana Marka Łebkowskiego, którego jestem
aboslutną fanką, bo jeszcze na żadnym jego przepisie się nie nacięłam.

- 225 g mąki
- 150 g masła
- 75 g cukru pudru
- 1 jajko
- szczypta soli
- 1 kg jabłek
- 80 g duzych rodzynek
- 80 g białego cukru
- 2 lyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej (ja daję więcej)
- 50 ml likieru pomarańczowego (zdarza mi się ratowac wódka lub spirytusem,
w zależności od zawartości barku)
- 4 łyzki dżemu morelowego (treściwe łyzki treściwego dżemu, a nie
galaretki)

Mąkę koniecznie przesiewamy, dodajemy cukier puder, sól i mieszamy. Do tego
dodajmy posiekane masło. Grudki ciasta rozcieramy palcami, dodajemy jajko i
szybko zagniatamy ciasto. Zagniatamy kulę, zawijamy w folię alu i na 30
minut do lodówki.
Rodzynki zalewamy 150 ml wody, dodajemy skórkę, 3 łyżki dżemu i gotujemy
pod przykryciem, na malym ogniu przez 25 minut.
Jabłka obieramy, usuwamy gniazda i kroimy na plasterki - nie za cienkie.
Na patelni smażymy przez 5 minut jabłka z cukrem. Nastepnie dodajemy
ugotowane rodzynki.
Dno formy do tarty, albo kwadratową jakąś wykładamy papierem do pieczenia,
na to wykładamy ciasto. na całą powierzchnię. Zostawiamy troche ciasta na
wyłozenei boków. Nakłuwamy całośc widelcem i pieczemy 15 minut w 200
stopniach.
Podpieczone ciasto studzimy. Wylepiamy boki formy ciastem, i wykładamy na
to jabłka.
Pieczemy 40 minut w 180 stopniach.
Pozostały dżem mieszamy z likierem, miksujemy i smarujemy tym ciasto. Wbrew
pozorom nie warto pomijać tego etapu.
Jemy przestudzone.

Mimo, że wygląda to skomplikowanie i pracochłonnie robi się dość szybko, i
naprawde warto, bo jest przepyszne :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions i recall. I really don't know life at all.

4. Data: 2006-08-13 14:13:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"[AmEr]" <n...@m...pl> wrote in message news:ebn9he$r90$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> Drozdzowe z jablkami juz sie przejadlo.
> Moze ktos zna jakis spawdzony i smaczny przepis na ciacho z jablkami ??

Placek kruchy z jabłkami - podpiec spód, nałożyć jabłka pokrojone w cienkie
plasterki, włożyć do piekarnika. Jabłka mają się upiec-podsuszyć, aby
pozostały w tych płatkach, a nie mazi, posypać cukrem pudrem i cynamonem,
kroić na dowolne kształty: prostokąty, romby...

5. Data: 2006-08-13 14:26:02

Od: rAzor <k...@...tusk.plusk.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik [AmEr] napisał:

> [...]
> Drozdzowe z jablkami juz sie przejadlo.
> Moze ktos zna jakis spawdzony i smaczny przepis na ciacho z jablkami ??

A jakie jabłka, bo nie każde się nadają.
--
rAzor
----------------------------

6. Data: 2006-08-13 15:41:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> aby pozostały w tych płatkach, a nie mazi, posypać cukrem pudrem i
> cynamonem, kroić na dowolne kształty: prostokąty, romby...

Stare ("gęste") odmiany...

problem z prodiżem - HELP!
przepis na salse do nachos
Co przygotować na romantyczną kolację?