Jakie drzewko ?

1. Data: 2005-06-17 17:58:46

Temat: Jakie drzewko ?
Od: "Olga Lawrynowicz" <f67500@(wyrzucTo)op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam ogródek naprzeciwko bloku i chciałabym zasadzić
jakieś drzewko by się trochę odgrodzić.
Powinno mieć koronę nad płotem czyli na wysokości
od 2 do 2,5 m. no i być też zielone zimą, no i w miarę szybko wyrosnąć.
Myślę o Thui, Rododendronie...
Poproszę o radę, bo nigdy nie sadziłam takich drzewek.
Z góry dziękuję.
Ola

2. Data: 2005-06-17 18:24:09

Temat: Re: Jakie drzewko ?
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę o Thui, Rododendronie...

Rododendron to raczej krzew i wolno rosnie.
Tuje rosna wysoko, ale zwykle wasko.
Mysle ze zwykly swierk czy daglezja rozwiazalyby sprawe.
Poniewaz chcesz miec korone dopiero na wysokosci 2m, starczy po prostu
usuwac od dolu galezie.

Elfir

3. Data: 2005-06-17 18:31:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poproszę o radę, bo nigdy nie sadziłam takich drzewek.
> Z góry dziękuję.
> Ola

I nie sadź pod oknem, bo mogą być z tego tylko kłopoty.
Sąsiadka zasadziła pod oknem akację, to tej zarazy nie możemy
pozbyć się 25 lat.W całym pionie w dzień ciemno.Wyciąć jej nie
można i nie ma jak bo za wielka.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-06-17 19:10:57

Od: "Olga Lawrynowicz" <f67500@(wyrzucTo)op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mysle ze zwykly swierk czy daglezja rozwiazalyby sprawe.
> Poniewaz chcesz miec korone dopiero na wysokosci 2m, starczy po prostu

No tak, ale tak jak slusznie zauwazyl Mirzan musze uwazac na okna na
pierwszym pietrze
czego nie napisalam.
Swierki Daglezje, to prawdziwe drzewa, a ja chcialabym cos mniejszego,
moze byc tez krzew do 2 MAX 3 metrow.
Widzialam kiedys cos podobnego do Rododendrona, ale nie wiem jak sie
nazywa.
Ola

5. Data: 2005-06-17 19:11:21

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sąsiadka zasadziła pod oknem akację, to tej zarazy nie możemy
> pozbyć się 25 lat.W całym pionie w dzień ciemno.Wyciąć jej nie
> można i nie ma jak bo za wielka.
> Pozdrawiam.Mirzan

To spójrz na nią, może uschnie;-)

Pozdrawia czary mary boletus

6. Data: 2005-06-17 19:15:44

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    To spójrz na nią, może uschnie;-)
>
>   Pozdrawia czary mary boletus

Patrzenie nie szkodzi, a pomaga roślinom.Jedno spojrzenie
jest jak garść polifoski.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-06-17 21:43:51

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga Lawrynowicz wrote:

> [...]
> pierwszym pietrze
> czego nie napisalam.
> Swierki Daglezje, to prawdziwe drzewa, a ja chcialabym cos mniejszego,

Przycinając tuje możesz je utrzymać na dowolnej wysokości.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

8. Data: 2005-06-18 04:49:53

Od: "Olga Lawrynowicz" <f67500@(wyrzucTo)op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przycinając tuje możesz je utrzymać na dowolnej wysokości.

No tak, ale czy tuje mozna przycinac tak, by
na dole do wysokosci np 1 m. nie rozrastala sie
bo tam chce zasadzic kwiatki. Poprostu najlepiej
jakby mozna bylo miec ksztalt malego drzewka.
Wszystkie tuje jakie widzialam sa rozrosniete
od samego dolu. Czy tuja ma jakis glowny pien?
Ola

9. Data: 2005-06-18 05:28:45

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Jun 2005 06:49:53 +0200, Olga Lawrynowicz napisał(a):

> [...]
> jakby mozna bylo miec ksztalt malego drzewka.
> Wszystkie tuje jakie widzialam sa rozrosniete
> od samego dolu. Czy tuja ma jakis glowny pien?

Tuja tuji nie równa, moze wystarczy dobrać odpowiednią odmianę?

Pooglądaj sobie tutaj

http://tabaza.sapijaszko.net/

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2005-06-18 08:04:55

Od: "Olga Lawrynowicz" <f67500@(wyrzucTo)op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tuja tuji nie równa, moze wystarczy dobrać odpowiednią odmianę?

Dzieki za swietny link.
Mimo wszystko jesli krzew ma byc
chudy na dole, a rozlozysty u gory, to
tuja nie bedzie chyba na pierwszym miejscu.
Jeszcze poszukam gdzies nazwy krzaka
ktory ma liscie jak Rododendron, ale szybciej rosnie.
Ola

pomidor karlowy
Coś mi zatruwa kwatki
wysiew tuji