Jakie drzewo przed dom?

1. Data: 2004-02-01 08:52:33

Temat: Jakie drzewo przed dom?
Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

(kopia postu z pl.rec.dom, nie miałem pojęcia, że jest lista o ogrodach)

Dom prawie skończony, syn niebawem zacznie chodzić, pora na drzewo.

Ze względu na niewielką powierzchnię działki korzenie nie mogą być zbyt
rozległe, bo mi rozsadzi fundamenty (max odległość od domu to pewnie
będzie jakieś 3 metry). Fajnie by było,żeby szybko rosło w górę, ale
raczej nie topola - chodzi mi o bardziej "rozłożyste" (przecież chłopak
się musi nauczyć chodzić po gałęziach) niż strzeliste.
Liściaste i żeby ładnie wyglądało jesienią.

Co proponujecie?

--
www.franek.strzelecki.prv.pl

2. Data: 2004-02-01 09:47:20

Temat: Re: Jakie drzewo przed dom?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> writes:

> Dom prawie skończony, syn niebawem zacznie chodzić, pora na drzewo.
[...]
> Co proponujecie?

Acer platanoides, może być w odmianach, np. 'Charles Joly', 'Crimson
Sentry', Acer pseudoplatanus również w odmianach, Acer campestre
'Elsrijk', 'Queen Elizabeth', Acer pensylvanicum...

Pozdrawiam, monoklonowo,
Grzesiek
--
Żyje nad Padem pewien opat,
co się zamartwia, że Pad opadł.

3. Data: 2004-02-01 10:01:26

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
wiadomości news:bvieo3$6jd$1@topaz.icpnet.pl...

Fajnie by było,żeby szybko rosło w górę, ale
> raczej nie topola - chodzi mi o bardziej "rozłożyste" (przecież chłopak
> się musi nauczyć chodzić po gałęziach) niż strzeliste.
> Liściaste i żeby ładnie wyglądało jesienią.

Hmmm...zanim to drzewo urośnie na tyle, żeby można było po nim chodzić, to
już nie będzie chłopak, ale mężczyzna :)

Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2004-02-01 12:29:00

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja się tylko mogę pod tym podpisać obiema rękami!!! :) Zdecydowanie Acer,
aczkolwiek A. campestre wydaje mi się może cokolwiek zbyt filigranowy...?
Pozdrawiam, Agata

5. Data: 2004-02-01 12:38:27

Temat: Odp: Jakie drzewo przed dom?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bvieo3$6jd$...@t...icpnet.pl...

> Fajnie by było,żeby szybko rosło w górę, ale > raczej nie topola - chodzi
mi o bardziej "rozłożyste" (przecież chłopak > się musi nauczyć chodzić po
gałęziach) niż strzeliste.

Do nauki łażenia po drzewach? Czereśnia! Jest za czym włazić. :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2004-02-01 12:57:08

Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Do nauki łażenia po drzewach? Czereśnia! Jest za czym włazić. :-)))

I szybko rośnie, tak że jeszcze syn zdąży połazić zanim własnych dzieci się
dorobi ;-)

pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2004-02-01 13:31:41

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I szybko rośnie, tak że jeszcze syn zdąży połazić zanim własnych dzieci się
> dorobi ;-)
>
> pozdrawiam
> Piotr

Oprócz wyżej wymienionych może jabłoń - jest sporo ozdobnych odmian albo
któraś z kolumnowych odmian buka - te które rozgalęziają się nisko nad ziemią
są świetne do wspinania sie ...:)

Pozdrawiam
Jack

8. Data: 2004-02-01 13:49:27

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
> Do nauki łażenia po drzewach? Czereśnia! Jest za czym włazić. :-)))

A jaka krucha, znaczy się gałęzie łamliwe.
:-)
--
Pozdrawiam, doświadczony - Jerzy

9. Data: 2004-02-01 14:24:12

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <N...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bvj00j$8fc$...@a...news.tpi.pl...
> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
>
> A jaka krucha, znaczy się gałęzie łamliwe.

Skądże! Łażę po moich 7-letnich i jeszcze sie nie zdarzylo złamanie :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-02-01 15:17:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> wrote in message

> [...]
> się musi nauczyć chodzić po gałęziach) niż strzeliste.
> Liściaste i żeby ładnie wyglądało jesienią.

Piszesz o korzeniach, a konary? Rozlozyste drzewo 3 metry od domu?
To musi byc niezbyt wielkie drzewo. Magnolia Soulange'a, judaszowiec.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz