Jakie farby do ścian?

1. Data: 2005-04-24 12:02:05

Temat: Jakie farby do ścian?
Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm> szukaj wiadomości tego autora

Które farby będą najlepsze? Dulux, Jedynka, Śnieżka czy ew. jeszcze inna
firma?
I ile np. litrów farby potrzeba do pomalowania scian i sufitu w pokoju 11
m2? Tak ogólnie,
próbuje zrobić kosztorys a o tej kwestii niestety nie mam zielonego
pojęcia...

2. Data: 2005-04-25 11:14:20

Temat: Re: Jakie farby do ścian?
Od: "@zasieki spamerskie.op.pl" <""dziubeleq\"@zasieki spamerskie.op.pl"> szukaj wiadomości tego autora

z pewnością te z małą zawartością kredy ???

co rozumiesz pod pojęciem najlepsze ??? najtańsze czy te z wyższej półki

a zużycie farby jest uzależnione m.in. od rodzaju podłoża,
producenta, itd

Robert Steward

3. Data: 2005-04-25 11:37:39

Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm> szukaj wiadomości tego autora

> co rozumiesz pod pojęciem najlepsze ??? najtańsze czy te z wyższej półki

Mam na mysli raczej średnią półkę, ale moge dopłacić jesli jakos jest
faktycznie lepsza. CHodzi mi o to zeby farba była w miare odporna na
zmywanie, by przy byle lekkim obiciu zaraz nie robiła sie na niej rysa
itd...

4. Data: 2005-04-25 11:46:11

Od: "Larek" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości

> [...]
> faktycznie lepsza. CHodzi mi o to zeby farba była w miare odporna na
> zmywanie, by przy byle lekkim obiciu zaraz nie robiła sie na niej rysa

Polecam Sigmę, lateksowo-akrylową. Jest bardzo wydajna, z 10 litrów
pomalowałem (dwie warstwy) dwa pokoje - razem 36 m^2 (bez sufitu), zostały
mi w zapasie 2 litry. Mieszkanie ma 3m wysokości. Jest droga (w przeliczeniu
nalitr farby), ale biorąc pod uwagę wydajność, dobrze się kalkuluje.

5. Data: 2005-04-25 11:51:20

Temat: Sigma
Od: "Larek" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> faktycznie lepsza. CHodzi mi o to zeby farba była w miare odporna na
> zmywanie, by przy byle lekkim obiciu zaraz nie robiła sie na niej rysa

Tu jest link (opis farby):
http://www.sigmakolor.com.pl/8215.html

6. Data: 2005-04-25 17:02:36

Od: "Tomek" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> m2? Tak ogólnie,
> próbuje zrobić kosztorys a o tej kwestii niestety nie mam zielonego

Witam!!!
Ja w ubiegłym roku malowałem mieszkanie i moje wrażenia są dość
jednoznaczne.
Jeden pokój pomalowany "zwyklym" Duluxem i rewelka, mimo tego że nie był to
dulux once (czy jak to sie zwie). Kuchania małowana Duluxem "Kuchnia i
łazienka" - świetna, zmywalna, odporna. No i ostatni pokój pomalowałem
Jedynką Gold - jednym słowem masakra, widać na niej wszystko, każde prawie
dotknięcie, zero możliwości zmycia tego.
A co jeszcze ważne to Dulux jest napewno wydajniejsz i lepiej kryje i wogóle
jest jakiś przyjemniejszy w użytkowaniu. Na "poparcie" Duluxa dodam jeszcze
że, żona w spółce z psem zaserwowali sobie ostatnio fajne plamy z czerwonego
wina na ścianie. Aż mnie dreszcze przeszły jak to zobaczyłem. Na szczęście
zeszło wszystko ciepłą wodą. Na Jedynce wolę tego nie próbować.

Tomek
GG: 986254

7. Data: 2005-04-27 08:37:14

Od: "Bulbe" <b...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> wina na ścianie. Aż mnie dreszcze przeszły jak to zobaczyłem. Na szczęście
> zeszło wszystko ciepłą wodą. Na Jedynce wolę tego nie próbować.

Zgadzam się z Tobą. Dwa lata temu, odświeżałem malowałem ponad 80-cio
metrowe mieszkanie o wys. 3.50 m. Poprzedni właściciel zostawił sciany
brudne, szare, z plamami i miejscami po meblach i obrazach. Zaryzykowałem i
trochę kasy wydałem na farby Dulux i Dekoral. Naprawdę warto było, znakomite
krycie przez obydwie farby, wystarczyła jedna warstwa, malowałem pędzlem.
Niedawno musiałem pomalować część korytarza (po kuciu dla instalacji el.),
niestety skusiłem się się i kupiłem jakąś tanią farbę - chyba Polwinit (lub
jakoś podobnie) i ...masakra. Jak tylko wyschło, od razu pepędziłem do
sklepu, kupiłem farbę Sigma i jest OK.

Bulbe

8. Data: 2005-04-27 08:59:44

Od: "Larek" <marek.lang.wyt-nij-to[malpa]aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bulbe" <b...@W...TO.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> (lub
> jakoś podobnie) i ...masakra. Jak tylko wyschło, od razu pepędziłem do

Z Dekoralem "śniezna biel" mam przeciwne doświadczenia. Jak pisałem
wczesnij, ściany pomalowałem Sigmą, ale sufit dekoralem. I niektóre miejsca
musiałm trzy razy malować (gruntowałem gruntem Duluxa, który jest
niebieski), żeby wyszedł biały.

9. Data: 2005-04-27 09:19:11

Od: "Bulbe" <b...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miejsca
> musiałm trzy razy malować (gruntowałem gruntem Duluxa, który jest

To nie była "śnieżna biel". Tak jak pisałem wcześniej - to była farba o
innej nazwie, teraz jej nie widziałem w ofercie (na stronach internetowych).
I naprawdę bardzo dobrze kryjąca.

Bulbe

10. Data: 2005-04-27 10:58:20

Od: "Larek" <marek.lang.wyt-nij-to[malpa]aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> To nie była "śnieżna biel". Tak jak pisałem wcześniej - to była farba o
> innej nazwie, teraz jej nie widziałem w ofercie (na stronach

Facet w hurtowni w której kupowałem farbę, mówił, że od czasu kiedy Dulux
jest produkowany w Polsce, mają dużo reklamacji. Nie wiem jak jest na
prawdę. Moje sprzed kilku lat doświadczenia z Duluxem niepolskim, były
bardzo dobre.

W Sigmie bardzo podobała mi się konsystencja tej farby, musiałem do kuwetki
nakładać ją szpachelką...:)

aluminiowe listwy ozdobne
prosze o pomoc - sprzet AGD
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo
[SPRZEDAM] Kabel 4x25mm 450m, SŁUPY 5mb 13 sztuk
Bateria Huber