Jakie kable położyć

1. Data: 2009-03-26 18:23:34

Temat: Jakie kable położyć
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakie kable położyć pod:
od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika
monitoring - UTP?
alarmy, sensory - UTP?
zasilanie alarmów, monitoringu itp
domofon
sterowanie zewnętrznym czujnikiem pogodowym ogrzewania
oswietlenie zewnętrzne z czujnikiem ruchu - YDYp 3x2,5 czy 1,5?
piec akumulacyjny 3,5-4,5kW - YDYp 5x2,5 wystarczy?
prąd do garażu wolnostojącego wiszący lub wkopany w ziemię

Zalać i zatynkować, czy bawić się w dużo głębsze bruzdy i peszel?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2009-03-26 18:34:55

Temat: Re: Jakie kable położyć
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:
> Jakie kable położyć pod:

monitoring - zalezy od systemu, bnc albo skretka

alarmy, sensory - skretka
zasilanie alarmów, monitoringu itp to masz w skretce pare na to,
monitoringi w zaleznosci od systemu, kamery masz albo na 12v albo na 230

domofon - 4 zyly stykna

sterowanie zewnętrznym czujnikiem pogodowym ogrzewania 2 albo 4 zyly
stykna

3. Data: 2009-03-26 18:54:13

Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

"doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote in message

> monitoring - zalezy od systemu, bnc albo skretka

Ja bym już nic z BNC nie robił. Wszędzie położyć skrętke komputerową. Jak
potrzeba więcej prądu niskiego napięcia stałego to 2 skrętki równolegle. Ale
radzę ci nie baw się już w żadne kable domofonowe. Koncentryk tylko do TV i
SAT

> alarmy, sensory - skretka

UTP komputerowy

> zasilanie alarmów, monitoringu itp to masz w skretce pare na to,
> monitoringi w zaleznosci od systemu, kamery masz albo na 12v albo na 230
>
> domofon - 4 zyly stykna

Też UTP komputerowy daj.

4. Data: 2009-03-26 18:56:23

Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
> Jakie kable położyć pod:
> od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika

Daj 5x16 mm2 ale jak masz piece akumulacyjne z tego co pamiętam to daj 5 x
25 mm2 i nie tylko chodzi o prąd ale i o spadki napięcia, żeby ci komputerów
nie resetowało od włączania i wyłączania pieców.

5. Data: 2009-03-26 19:15:38

Od: MalyMJ <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj 5x16 mm2 ale jak masz piece akumulacyjne z tego co pamiętam to daj 5 x
> 25 mm2 i nie tylko chodzi o prąd ale i o spadki napięcia, żeby ci komputerów
> nie resetowało od włączania i wyłączania pieców.

oo luudzie ... a moze 50 od razu ?

juz widze jak w zlaczu elektryk wpina ta 25 w zabezpieczenie nadpradowe
ktore oczywiscie jest zamkniete w zajebiscie wielkiej skrzynce S4

przylacze do mojej dzialki ma dlugosc 230metrow po drodze bedzie jeszcze
do tego przylaczonych 7 dzialek - kabel to 70-siatka AL - to tak dla
porownania

pozdrawiam
MJ

6. Data: 2009-03-26 19:21:34

Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gqghoa$m4i$2@nemesis.news.neostrada.pl...
> Jakie kable położyć pod:
> od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika

Ile metrów ?

7. Data: 2009-03-26 19:49:15

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
> wiadomości news:gqghoa$m4i$2@nemesis.news.neostrada.pl...
>
> Ile metrów ?

Ok 12-17m od licznika. Wstępnie planuję użyć 5x2,5 mm tylko do pieca, osobny
5x2,5 mm do AGD kuchni (wszystko na prąd), następny 5x2,5 do łazienki
(pralka, terma i suszarka) i osobne kable 3x2,5 do gniazdek wszystkich,
oprócz powyżej wymienionych.

Jak widzę z podpowiedzi kolegów, to wszystko załatwię chyba trzema kablami:
UTP, 5x2,5 i 3x2,5?

8. Data: 2009-03-26 20:20:15

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
> Daj 5x16 mm2 ale jak masz piece akumulacyjne z tego co pamiętam to daj 5
> x 25 mm2 i nie tylko chodzi o prąd ale i o spadki napięcia, żeby ci
> komputerów nie resetowało od włączania i wyłączania pieców.

W sumie, to będzie 3x 1,5kW, więc raczej nie będzie powodować skoków
napięcia. Gorzej jest np z piekarnikiem, który na jednej fazie ma 3,5 kW.

9. Data: 2009-03-26 20:29:06

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:
> Jakie kable położyć pod (...)
Zgodne z projektem...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

10. Data: 2009-03-26 20:40:44

Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gqgmov$2n$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Ok 12-17m od licznika. Wstępnie planuję użyć 5x2,5 mm tylko do pieca,
> osobny

Prądowo do 25A wystarczy 4mm2. Ale przy 17m spadek napięcia wyniesie prawie
4V. IMHO jeśli robisz to dla siebie to 10mm2 będzie optymalne (spadek
napięcia poniżej 1%).

miedziane rurki - spiralą ?
radio podtynkowe GIRA
Jaki przepływowy podgrzewacz wody?