Jakość tynów gipsowych + niedotrzymanie terminu oddania mieszkania - pomocy!

1. Data: 2003-09-29 15:33:43

Temat: Jakość tynów gipsowych + niedotrzymanie terminu oddania mieszkania - pomocy!
Od: "Grzech" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
czytałem w archiwum newsy o podobnej tematyce jednak nie znalazłem
odpowiedzi na poniższe pytania.
Mam problem z ustaleniem znaczenia określenia "gładź gipsowa" - kupiłem
mieszkanie u developera na poddaszu i tynki jakie zastałem (przed odbiorem)
nie wyglądają na tzw "gładź gipsową". W obecnym stanie malarz, czyli ja
będzie miał mnóstwo pracy z wygładzeniem ścian.
Jeżeli w umowie mam zapisane - tynki "gładź gipsowa" czy oznacza to, że
tynki powinny być "gładkie" do malowania, czy do szlifowania papierem...?

Kolejny problem z terminem oddania mieszkania do użytkowania:
- czy terminem oddania do użytkowania jest data podpisania umowy
przyrzeczonej?
- czy odbiór mieszkania obejmuje również odbiór innych obiektów ujętych w
umowie: klatka schodowa, piwnica, podjazdy...?
- i najważniejsze - co mogę zrobić w sytuacji gdy developer nie dotrzymał
terminu oddania mieszkania, łącznie ze zleconymi pracami wykończeniowymi?
Jestem zmuszony wynajmować mieszkania z tego powodu oraz jedna przeprowadzka
więcej. Czy jest sensownym ubieganie się o jakąś rekompensatę i jakimi
paragrafami się podeprzeć?

Trochę dużo tego ale może ktoś przynajmniej częściowo będzie zorientowany.

Pozdrawiam
Grzech
Kraków