Jednoosobowa firma i ZUS

1. Data: 2012-01-02 20:14:26

Temat: Jednoosobowa firma i ZUS
Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mi się wydaje, czy był taki czas, że zakładając jednoosobową firmę ON
płaciła tylko składke zdrowotną, a ze społecznych było zwolnienie ?

2. Data: 2012-01-03 07:38:10

Temat: Re: Jednoosobowa firma i ZUS
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek"

> Czy mi się wydaje, czy był taki czas, że zakładając jednoosobową firmę ON
> płaciła tylko składke zdrowotną, a ze społecznych było zwolnienie ?

10 lat temu pracujacy rencista w wieku emerytalnym nie placil do ZUS tylko
skladki emerytalnej.

Leszek

3. Data: 2012-01-05 08:58:00

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-01-02 21:14, użytkowniczka/użytkownik Marek napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> Czy mi się wydaje, czy był taki czas, że zakładając jednoosobową firmę ON
> płaciła tylko składke zdrowotną, a ze społecznych było zwolnienie ?

Teraz płaci całość, ale w zależności od stopnia niepełnosprawności ma refundowane z
PFRON całość lub część składek emerytalno-rentowych obowiązkowych, zdrowotne
jako że jest to część podatku a nie typowa składka jest obowiązkowe w całości.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

4. Data: 2012-01-19 10:24:25

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> refundowane z PFRON całość lub część składek emerytalno-rentowych
> obowiązkowych, zdrowotne jako że jest to część podatku a nie typowa

Refundacja jest trzech rodzajów. Dla niepełnosprawnych w stopniu lekkim w
wysokości około jednej trzeciej stawki. W stopniu umiarkowanym dwie trzecie
około. W stopniu znacznym niepełnosprawności jest cała stawka stanowiąca
około połowy całej opłaty. Stopień lekki to zwykły inwalida, umiarkowany to
na przykład niezdolny do pracy, stopień znaczny to na przykład niezdolny do
samodzielnej egzystencji, tak to w przybliżeniu określam.
Nie ma się co dziwić, że pieniążków brakuje jeśli codziennie OBPON zapycha
skrzynkę ofertami szkoleń w luksusowych ośrodkach. A programy tych szkoleń
są imponujące, dobrych speców potrzeba aby się w tym rozeznać. Najczęściej
inwalida opłaty reguluje z otrzymanych zasiłków i pomocy rodziny, a praca
stanowi tylko nieduży dodatek i pełni rolę "psychologicznej stabilizacji".

5. Data: 2012-04-13 09:07:58

Od: "Dawid" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie rozumiem tego Ławka wytlumacz mi to

6. Data: 2012-04-13 09:09:23

Od: Mateusz Ławniczak <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nie rozumiem tego Ławka wytlumacz mi to

Nie rozumiesz bo jesteś głupi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7. Data: 2012-04-13 09:10:00

Od: "Dawid" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz bana na ip

8. Data: 2012-04-15 21:14:56

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012.04.13 11:10, użytkowniczka/użytkownik Dawid napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> Masz bana na ip

Wow- szybki ban - i na usenecie - 10 lat temu - to by hurtem dawali :D

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

9. Data: 2012-04-15 21:32:28

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy mi się wydaje, czy był taki czas, że zakładając jednoosobową firmę ON
> płaciła tylko składke zdrowotną, a ze społecznych było zwolnienie ?

Teraz jest tak:
- składka zdrowotna obowiązkowa
- składka na ubezpieczenie społeczne obowiązkowa
- możliwość refundacji obowiązkowej części ubezpieczenia społecznego - wg grupy
inwalidzkiej

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

Wesołych
Renta 2012
pobyt sanatoryjny w Augustowie