Jestem glucha i chce studiowac

1. Data: 2006-05-30 09:25:09

Temat: Jestem glucha i chce studiowac
Od: "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

chcialabym, abyscie mi pomogli, wlasciwe nie mi, a mojej kuzynce Oli. w tym
roku zdala mature (po wielu bolach i cierpieniach) i chce studiowac. i tu
sie zaczyna runda druga problemow. jest osobą gluchą. czlowiek, ale dla
uczelni nie człowiek. ze względu na ograniczone możliwosci słuchowe
(głuchota ucha lewego i głeboki niedosłuch prawego) wymaga jak najbardziej
zindywidualizowanego toku nauki. aparat sluchowy ma rowniez swoje
ograniczenia i sale wykladowe, aule i inne tego typu miejsca sa dla niej
jedynie jednym wielkim chaosem, z ktorego nie jest w stanie nic wylowic. Ola
nauczyla sie juz czytac z ust, co jej bardzo pomaga, ale w szkole sredniej
miala z tego powodu wiele problemow. nauczyciele oburzali sie, kiedy Ola
prosila, aby podczas mowienia byli zwroceni do niej przodem, aby mogla
czytac z ich ust. z tego powodu musielismy zmienic Oli szkole, poniewaz
problemy pietrzyly sie i w koncu doszlo do takiej sytuacji, w ktorej szkola
postanowila pozbyc sie uciazliwego ucznia. pomogla nam w tym czasie bardz
kurator oswiaty. znalezlismy szkole, w ktorej Ola mogla w spokoju skonczyc
nauke w szkole sredniej i zdac mature w warunkach dostosowanych do osob
gluchych. chcielismy poradzic sie jej rowniez w sprawie studiow, ale
szkolnictwo wyzsze nie jest juz dzialka kuratorium oswiaty. moze znacie
uczelnie, organizacjie, ktore pomagaja ludziom takim jak Ola w wyborze
wlasciwej i dostosowanej do niej sciezki dalszej nauki. moze sami byliscie w
takiej suyuacji, moze otarliscie sie o podobna. zastanawialysmy sie nad
fijoterapia (ale tam jest egzamin sprawnosciowy, co wyklucza Ole),
psychologia, jezyk migowy, pedagogika...

za kazda rade bedziemy wdzieczne

pozdrawiamy
aneta i Ola
(wrocław i zielona góra)

2. Data: 2006-05-30 14:58:49

Temat: Re: Jestem glucha i chce studiowac
Od: "woocashewski - katowice" <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

w sumie... to nie widzialbym problemu w studiowaniu Twojej kuzynki np
na moim wydziale... pedagogiki i psychologii w katowicach.. na wyklady
i tak malo kto chodzi..;) i pamietaj o tym, ze a takich kierunkach
jak psychologia i pedagogika patrzy sie troszke inaczej na takie
osoby niz w liceum, gdzie wszyscy maja to gdzies. poza tym warto by
bylo chyba wyksztalcic taka osobe... wsród gluchych nie ma
chyba wielu psychologów, poza tym ucza u nas (chetnych) migowego...
takze warto sie chyba dowiedziec co i jak :)

3. Data: 2006-05-30 15:12:25

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia aneta napisał(a) w wiadomości
<news:e5h31a$2da$1@news.interia.pl> takie słowa:

> za kazda rade bedziemy wdzieczne

Nie wiem czy pomogę, ale może powinniście wiedzieć, że co najmniej jedna
polska uczelnia realizuje specjalny program dla studentów
niepełnosprawnych, którzy zresztą przyjeżdżają do niej z całej Polski. Może
nie jest to przesadnie wybitna szkoła (zawsze jednak najwięcej zależy od
samego studenta), ale ma odpowiednią infrastrukturę i kadry przystosowane
do pracy z takimi osobami. Polecam poniższy link:

http://ckiron.ap.siedlce.pl/

Amnesiak

4. Data: 2006-05-30 15:37:08

Od: "Tomek" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO> napisał w wiadomości:
> [...]
> uczelni nie człowiek. (...) zastanawialysmy sie nad fijoterapia (ale tam
> jest egzamin sprawnosciowy, co wyklucza Ole), psychologia, jezyk migowy,

Na psychologii w Opolu studiują osoby niepełnosprawne ruchowo oraz
przynajmniej jedna osoba niewidoma. Jednocześnie wiem, że niektóre moje
koleżanki z roku mają porobione kursy języka migowego. Tak więc
prawdopodobnie znalazły by się osoby, które mogły by robić za studenckiego
opiekuna osoby głuchej. O szczegóły proszę dowiadywać się w sekretariacie
Instytutu.

Pozdrawiam!
Tomek

5. Data: 2006-06-01 16:31:54

Od: "mastahaka" <m...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO> napisał w wiadomości
> za kazda rade bedziemy wdzieczne

ja troche nie na temat, ale jakiś czas temu czytałem w gazecie
stołecznej że jakaś całkowicie niewidoma dziewczyna skończyła prawo na
uw. zdaje się że skanowała książki ocr-em i odpalała program czytający
na głos. i tak przez całe studia. jak widać da się, tylko przy znacznie
większym wysiłku.

btw. czytałem gdzieś (chyba też gw) że na uw jakaś niesłysząca pani dr.
otworzyła lektorat języka obcego. może robi coś jeszcze? może warto np.
ją odnaleźć w necie i popytać jak będzie ze studiowaniem osoby
niesłyszącej?

btw2. moja niedowidząca koleżanka studiuję pedagogikę osób niewidomych
(aps w warszawie) - moze jest coś podobnego dla niesłyszących, z
odpowiednią infrastrukturą, zajęciami itp? chyba że twoja osoba o której
piszesz ma zdecydowanie inne zainteresowania.

perwityna w leczeniu depresji - co to jest?
spamboty hello itp. z bramki psphome
CFV2: pl.sci.neuronauki (glosowanie)
Lenistwo...
Brak ojca w rodzinie - skutki w psychice