Jestem na glodzie

1. Data: 2003-08-05 23:09:48

Temat: Re: Jestem na glodzie
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-06 00:54, osoba przedstawiająca się jako
'm...@p...onet.pl' zechciała zauważyć:

> produktow

> W tym przypadku nie chodzi chyba o uczulenie ale o potrawy lekkostrawne/ tak
> przynajmniej zrozumiałam/, więc białko nie powinno zaszkodzić. Byłam długo na
> lekkostrawnej diecie i białko mogłam jeść. Chyba, że powód takiego
> ograniczenia jest inny. M

Raczej alergia. Kurze białko i mleko (rónież składnik czekolady), to
tzw. alergeny centralne. Szkoda się rozwodzić. Może poczekamy, aż
szczęśliwy tatuś (wciąż chyba w ciężkim szoku) napisze, czemu ta dieta
ma służyć. Bo jeśli mama karmi, to jaja i mleko trzeba zastąpić innym
wartościowym budulcem.

Pozdrawiam
R.

1. Data: 2003-08-05 23:12:16

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X>
napisał w Z jajkami i mlekiem to
| bzdura.

Niekoniecznie z mlekiem to bzdura. Dziecko czasem bywa uczulone na
krowie mleko które spożywa jego mama. Wtedy lekarz zaleca picie mleka
np. sojowego...

Pozdrawiam,
Kasia

1. Data: 2003-08-05 23:15:02

Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczęśliwy tatuś (wciąż chyba w ciężkim szoku) napisze, czemu ta dieta
> ma służyć. Bo jeśli mama karmi, to jaja i mleko trzeba zastąpić innym

Racja, może się jeszcze odezwie między karmieniami. pzdr. Dobranoc.

1. Data: 2003-08-06 06:55:00

Od: "Jarek Wiśniewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fakt, troche niejasno to napisalismy. Nie jestem w szoku tylko troche mniej
spie niz bym chcial... ;-)
Na skorze coreczki pojawily sie krostki i zeby wyeliminowac ewentualna
alergie zona meczy sie z dieta. Niedlugo bedziemy core testowac jak
zareaguje na wprowadzane do diety pokarmy, ale poki co mozna przeciez
przekosic cos slodkiego.

Dzieki za przepisy.

pozdr
J&G&J

1. Data: 2003-08-06 07:04:10

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Wi?niewski napisal(a):

> [...]
>spie niz bym chcial... ;-)
>Na skorze coreczki pojawily sie krostki i zeby wyeliminowac ewentualna

To jeszcze nie dowod alergii ! W wlasciwie to skad wiecie, ze
przyczyna jest na pewno mleko i jajka? Ja teraz nei pamietam, ale
skaza bialkowa, to sie chyba troszke pozniej pojawia....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-08-06 08:27:48

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Wiśniewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> dwa miesiace temu urodzila sie nam coreczka i okazalo sie, ze z diety
> powinnam wykluczyć (mam nadzieje ze nie na dlugo) jajka, mleko, czekolade.
Czyli tez i maslo, pozostaje maslo roslinne. Domyslam sie, ze Wasze dziecko
ma skaze bialkowa. Moje tez mialo. Przez 14 miesiecy Jego zycia, na
szczescie nie karmilam przez ten caly czas. Tez tesknilam za ciastami i za
jogurtami. Dieta byla spartanska Pocieszalam sie puddingami sojowymi. Tylko
pamietajcie, ze Zona tez potrzebuje wapnia. Pamietajcie o osteoporozie, no a
teraz - wlosy, paznokcie, zeby. Niech zona czasem grzeszy, niech zje jogurt
naturalny, a nie tylko kozie serki. Mleko kozie, tez bywa, ze uczula.
Czytalam tez, ale nie w "Dziecku" propagujacym naturalne karmienie, ze mleko
matki potrafi uczulac, zarejestrowano takie wypadki. Pamietajcie o Dziecku,
ale tez o sobie. Skaza bialkowa (jesli to o niej mowa) zazwyczaj mija,
nagle, ktoregos dnia.
Powodzenia! Teraz skaza bialkowa u dzieci wytepuje bardzo czesto.
Poziomka

1. Data: 2003-08-06 10:35:46

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:cr70jv8nv49359tsuoas26qamufj2798bg@4ax.com...

> Ktos Wam kitu nawciskal. Z czekolada to prawda. Z jajkami i mlekiem to
> bzdura. Znaczy, nie mozna tego spozywac w wielkich ilosciach - sa
> ograniczenia, ale bez przegiec. W przypadku dziecka bedzie widac co mu
> sluzy a co nie.....

Czemu tak kategorycznie? W pierwszych miesiacach zycia mojego dziecka wolno
mi bylo spozywac z nabialu 1 jogurt na tydzien. Bardzo cierpialam z powodu
tego ograniczenia i wyczekiwalam dnia, w ktorym bede mogla zjesc ten jogurt.
Natomiast dla mojego dziecka odstawienie przeze mnie nabialu bylo bardzo
korzystne. Z objawow zewnetrznych: calkowicie zniknela ciemieniucha.
Faktem jest, ze ilu pediatrow, tyle sprzecznych opinii, ale w moim przypadku
przyznaje racje lekarzowi.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-07 11:39:25

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> alergie zona meczy sie z dieta. Niedlugo bedziemy core testowac jak
> zareaguje na wprowadzane do diety pokarmy, ale poki co mozna przeciez

Witam
Nie piszesz gdzie te krostki się pojawiają a może to są potówki teraz jest
bardzo ciepło a niedoświadczony rodzić może dzieciaczka przegrzać i mama
niepotrzebnie z dietą się ćwiczy. A co do diety to dużo gotowanego jeść a ze
słodyczy to suszone owoce np. jabłka albo pieczone, można też porzeczki dużo
witamin mają co do ciast to chyba drożdżowe może być co prawda jajka ma ale
bez przesady żeby ich tak dużo było.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-08-07 11:42:06

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Michalska napisal(a):

>Nie piszesz gdzie te krostki się pojawiają a może to są potówki teraz jest
>bardzo ciepło a niedoświadczony rodzić może dzieciaczka przegrzać i mama
>niepotrzebnie z dietą się ćwiczy.

No wlasnie - niektore mamy na przyklad bardzo lekko ubrane, a dziecko
tak okutane (aby sie nie przeziebilo), ze az dziecka zal.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-08-08 13:28:53

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek Wiśniewski" wrote:
> [...]
> Moze znacie jakies przepisy na ciasta lub ciasteczka, ale bez tych produktow

e tam, z ciastami bez jajek i mleka wcale nie tak trudno.

polecam razowiec (na bananach) - czyli ciasto bananowe z maki razowej.
pycha!
moja specjalnosc
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2447
przy okazji bez cukru, a tez slodkie - od bananow i rodzynek :)
choc cukier oczywiscie mozna dodac, ale ja nie lubie za slodkich....

albo ciasto cynamonowe z jabłkami
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2077

inne ciasto bananowe
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2270

Ciasto amarantusowe z jabłkami (sypane)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=680
lub wersja bez amarantusa: Szarlotka Wandy (sypana)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=44
sam mozesz zonie zrobic! na pewno wyjdzie, nawet jak masz 4 lewe nogi ;)

ciacha owsiane
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=80

ciasto marchewkowe
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2613

ciasto pszenne ze świeżymi owocami
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3000

CIASTO WŁOSKIE
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3164
tez latwe i bardzo smaczne
mozna kombinowac z roznymi bakaliami

nawet makowiec mozecie zrobic! :) makowiec wegański:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2609

i Murzynek
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1464

i MAZUREK Z PŁATKÓW OWSIANYCH
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1441

a wiecej znajdziesz w puszccce:
http://puszkkka.spinacz.pl
po lewej stronie jest wyszukwarka. zaznacz diete "weganskia" (znaczy ze bez
produktow pochodzenia zwierzecego) lub "weganskia+miod" i rodzaj "wypieki".
wyszuka ci rowniez pieczywo, ale wiekszosc to beda jesdnak ciasta i
ciasteczka :)

pozdr.dla calej rodziny :)
pat
--