Jestem szczęściarą :)

1. Data: 2005-04-19 10:32:15

Temat: Jestem szczęściarą :)
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój ogród to właściwie dopiero obietnica ogrodu. Powstaje na obszarze
dawnego sadu jabłoniowego. W czasie budowy wycięłam tylko te drzewa, które
trzeba było wyciąć. Resztę zostawiłam. Te stare, mocno zniszczone jabłonie
jesienią bardzo silnie poprzycinałam (odmłodziłam). Jedna z nich rośnię
zaraz przy pierwszym schodku tarasowym. Natychmiast zabrałam się też za
sadzenie i właśnie tym się chcę pochwalić: Jestem szczęściarą - wygląda na
to, że nie straciłam zimą żadnej rośliny. Wypuszczają liście i wszystkie
drzewa owocowe, które dosadziłam pomiędzy starymi (morele, brzoskwinie,
śliwy, grusze, czereśnie i wiśnie) i moje wymarzone olbrzymy: tulipanowiec i
metasekwoja. Także i miłorząb, o który się tak martwiłam, bo posadziłam go
dość późno (dość duży, ze 3 metry) z zupełnie zielonymi liśćmi, które
natychmiast po przymrozku opadły na ziemię, ma już coraz większe pąki.
Wszystkie jaśminowce, bzy, kaliny, róże (rosa rugosa) i ostrokrzew, z
których zrobiłam żywopłot - wszystko żyje. Nawet piwonie i funkie, tawuły i
tawułki, oczary.... po prostu wszystko. I jak tu się nie cieszyć :)))

Pozdrawiam,
Marzenna

2. Data: 2005-04-19 17:46:24

Temat: Re: Jestem szczęściarą :)
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan wrote:
> [...]
> śliwy, grusze, czereśnie i wiśnie) i moje wymarzone olbrzymy: tulipanowiec i

Gratuluje! :)
Czy te brzoskwinie, co wypuszczaja liście są posadzone w ubiegłym roku?
Bo ja posadziłam jesienią 2 brzoskwinie i nektarynę i na razie ani
drgną. Jeszcze trochę i zacznę się martwić. Wszystkie inne drzewa mają
już zielone pąki.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2005-04-19 18:49:35

Temat: Odp: Jestem szczęściarą :)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d43g5i$4ha$...@i...gazeta.pl...

> Bo ja posadziłam jesienią 2 brzoskwinie i nektarynę i na razie ani
> drgną. Jeszcze trochę i zacznę się martwić.
Zamiast się marwić - ciesz się :-)))
Im później tym mniejsze niebezpieczeństwo przemrozenia przez majowe
przymrozki.
A one bez watpienia przyjdą. :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2005-04-19 19:06:23

Temat: Re: Odp: Jestem szczęściarą :)
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
>
> Zamiast się marwić - ciesz się :-)))
> Im później tym mniejsze niebezpieczeństwo przemrozenia przez majowe

W mazowieckim nawet już jutro. Prognozy przewidują na jutro w nocy -1 a
w czwartek -2.
A brzoskwiniami bardzo się nie martwię. Gałęzie mają żywe, więc jestem
dobrej myśli.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2005-04-19 20:37:59

Od: "tarras" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

I jak tu się nie cieszyć :)))

> Pozdrawiam,
> Marzenna

Marzenno, szczesciaro, mnie tez by tak rozpieralo. Piekny, pozytywny i
budujacy post. Rozumie cie. Ty chociaz robisz cos z "prawie czegos". A u
mnie JUTRO zaczynaja na 600 m2 samej gliny! I przyznam ze to moj bol (bul
;-))) od miesiecy. "Piwonie piekne, ale kaprysne" - post z listopada -
ukradzione ze sprzedanego domu stoja jeszcze w doniczkach i szaleja! .
Dzieki grupie odwazylam sie je zabrac, piekne egzemplarze.
Projekt ogrodu jest wspanialy, na wyniki poczekam, ale po wszystkim
chcialabym jak Ty powiedziec "I jak tu sie nie cieszyc" (wlasciwie
wykrzyczec ;-))

tarras alias Michal z listopada

6. Data: 2005-04-19 21:05:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> budujacy post. Rozumie cie. Ty chociaz robisz cos z "prawie czegos". A u
> mnie JUTRO zaczynaja na 600 m2 samej gliny!

Są znacznie gorsze podłoża, np.: lite piaski,
czy gleby murszowe powstałe z torfowisk wysokich,
tudzież tzw.gl.górskie, gdzie warstwa orna = 10cm.

Pozdrawia zachęcająco boletus

Czy ta magnolia podmarzla
Odstraszyc, zabic, bygonic zniszczyc
Winorośla - co wybrać?