Jeszcze raz - "Muszę zabijać aby przeżyć ..."

Data: 2008-12-16 11:11:10
Temat: Jeszcze raz - "Muszę zabijać aby przeżyć ..."
Od: "Redart" <r...@o...pl>

news:ee87nwk50k6o.jhzs1tq9p0m8$.dlg@40tude.net...

> Muszę, aby przeżyć.

Z badań naukowych wynika, że przede wszystkim wydaje Ci się, że musisz,
a tak naprawdę to duzo bliższe prawdzie byłoby "nie wolno, jeśli chcę
przeżyć"

Naukowcy są coraz bliżej generalnego poglądu, że z jedzenia mięsa jest
więcej
szkody niż pożytku - dla zdrowia i życia właśnie. Kardiochirurdzy
wiedzieli o tym dawno, a coraz aktywniej do dyskusji włączaja się onkolodzy:
http://www.newsweek.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=3
2038

"W tym wszystkim optymistyczne jest jedno - rak, który nie daje się niekiedy
zabić za pomocą tak ciężkiego działa jak chemio- czy radioterapia, może
skapitulować, jeśli odpowiednio wcześnie sięgniemy po lekką broń. Jej rolę
pełni niskotłuszczowa, prawie bezmięsna dieta, w której główne miejsce
zajmują warzywa, owoce, kasze, zboża, przyprawy i zioła. Nowe badania
wykazują, że sprawdza się ona nie tylko w zapobieganiu nowotworom, lecz
także w hamowaniu rozwoju raka na bardzo wczesnym etapie, kiedy nie daje on
jeszcze żadnych objawów.
(...)
kontynuował badania z udziałem 30 pacjentów, u których rozpoznano raka
prostaty we wczesnym stadium. Tym razem pobrał od nich materiał genetyczny,
a dopiero potem zalecił roślinną dietę i spacery. I znów taka prosta terapia
zaowocowała poprawą zdrowia u wszystkich podopiecznych dr. Ornisha.
Powtórnie wykonane testy pokazały, jakie zmiany w genach spowodowała zmiana
odżywiania i aktywności fizycznej. Otóż okazało się, że uaktywniła ona 48
genów odpowiedzialnych za ochronę przed rozwojem nowotworów. Z kolei 453
geny zwiększające u ludzi zdrowych ryzyko zachorowania, a u chorych
przyspieszające postęp choroby - wyciszyły się. I to zaledwie w trzy
miesiące, tyle bowiem trwał eksperyment.
(...)
Wyniki ostatniego badania dr Ornish opublikował w połowie tego roku na
łamach pisma "Proceedings of the National Academy of Science" (PNAS). W
środowisku naukowym zawrzało. Wielu genetyków i lekarzy nie chce wierzyć, by
tak prostym sposobem można było osiągnąć równie dobry rezultat. "Intrygujące
jest to, że zmiana trybu życia może przynieść takie same efekty jak
najsilniejsze znane obecnie leki" - skomentował wyniki badań z udziałem
chorych na raka prostaty genetyk Christopher Haqq, który razem z dr. Onishem
prowadził badania."