Joga - skuteczny sposob na stres??

1. Data: 2005-03-21 07:44:02

Temat: Joga - skuteczny sposob na stres??
Od: "andrew_h" <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich,

Czy ktos z was cwiczy joge?
Czy jest ona tak dobra metoda na pozbycie sie stresu i wewnetrznego
napiecia?
Chcialem sie dowiedziec czegos wiecej..

Pozdrawiem

Andrew_H

1. Data: 2005-03-21 08:08:17

Temat: Re: Joga - skuteczny sposob na stres??
Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"andrew_h" <W...@o...pl> wrote in message
> witam wszystkich,
> Chcialem sie dowiedziec czegos wiecej..

Pogugluj i przeczytaj przynajmniej ze dwie ksiazki. Idz na kurs - sam sie
przekonasz czy to dla ciebie ( ale wytrwaj przynajmniej jeden semestr). Ale,
koniecznie, sprawdz kwalifikacje instruktora!

Jesli posiedzisz w tym ca rok, to, tak - pomoze.

Kaska

1. Data: 2005-03-21 09:30:08

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrew_h" <W...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktos z was cwiczy joge?
> Czy jest ona tak dobra metoda na pozbycie sie stresu i wewnetrznego
> napiecia?
> Chcialem sie dowiedziec czegos wiecej..

Przestan czytac "prase kobiecą" czy "Nowoczesnego Mezczyzne",
a jeśli już to z przymrużeniem oka ;)

Powazniej - jesli jest napiecie i stres to musi byc przyczyna.
Rozpoznac przyczyny - to podstawa.
Duch

1. Data: 2005-03-21 11:35:40

Od: HardStyler <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

andrew_h napisał(a):
> witam wszystkich,
>
> Czy ktos z was cwiczy joge?
> Czy jest ona tak dobra metoda na pozbycie sie stresu i wewnetrznego
> napiecia?
> Chcialem sie dowiedziec czegos wiecej..
Kiedys wsadzilem sobie noge w dupe. Totalny HardStyle, ale pomaga na
stres :>

Pzdr,
HS.

--
To jest moja sygnatura... Jest sliczna i jestem z niej dumny.

1. Data: 2005-03-21 16:59:54

Od: "Ela" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witam wszystkich,
>
> Czy ktos z was cwiczy joge?
> Czy jest ona tak dobra metoda na pozbycie sie stresu i wewnetrznego

"Niektórzy twierdzą, że jogę można uprawiać ze względów zdrowotnych, jako
zbiór ćwiczeń fizycznych mających na celu jedynie podnieść naszą tężyznę
fizyczną. Nie jest to prawda z prostego powodu, mianowicie nie da się w
jodze oddzielić jej filozofii od technik gimnastycznych. Jogin w pierwszym
rzędzie ma na celu kontakt z absolutem, a sprawność fizyczna jest tylko
skutkiem ubocznym tego działania. Pozycje ciała, sposoby oddychania
występujące w jodze mają pomóc adeptowi osiągnąć stan błogości w Buddyzmie
zwany nirwaną. Joga zakłada istnienie reinkarnacji, z której jednostka
(ataman) własnym wysiłkiem musi się uwolnić. "

Ćwiczenie jogi prowadzi do duchowości, która jest ukierunkowana na samego
siebie.
Jak to jest możliwe, że w Indiach, kolebce jogi na ulicach leżą dzieci i
starcy przy koszach na śmieci i nikt ich nie zauważa?! Możliwe to jest
dlatego, że pod wpływem hinduizmu każdy żyje sam dla siebie.

Joga "uczy ubóstwiania człowieka", zaś ćwiczeń jogi nie da się oddzielić
jak się często twierdzi od szczególnej koncepcji hinduizmu, od
okultystycznego świata duchowego, który za tym się kryje"

Dlatego odradzam
Lea

1. Data: 2005-03-21 20:07:10

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela napisał(a):
> [...]
> jak się często twierdzi od szczególnej koncepcji hinduizmu, od
> okultystycznego świata duchowego, który za tym się kryje"

Ja już dawno wybrałem swoją religię - satanizm

1. Data: 2005-03-22 00:02:37

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

Przede wszystkim radziłbym się zdecydować, o czym mowa: o buddyzmie, o
hinduizmie czy o jodze.

1. Data: 2005-03-22 00:43:23

Od: "Kasia " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyzol <n...@s...ca> napisał(a):

> [...]
Ale,
> koniecznie, sprawdz kwalifikacje instruktora!
>
> Jesli posiedzisz w tym ca rok, to, tak - pomoze.

az kurwa caly rok? ja nie mam az takiej cierpliwosci:((

1. Data: 2005-03-22 15:58:23

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

Ciekawe, wreszcie cos ciekawego.
Moim zdaniem, to co w jodze moze dzialac to fakt,
ze nasze emocje, rowniez te negatwyne, sa "obecne" w ciele.
Poprzez cwiczenia mozna te emocje "rozruszac", i przez to moze
uzdrowic w jakis sposob?
Tylko - ludzie oczekuja od jogi cudów, w gazetkach pojawiaja sie
obok szwarc-mydlo-i-powidlo artykuly o swietnym dzialaniu jogi.
Zgadzam sie ze joga jest dodatkiem do filozofii zycia -
sama joga to po prostu cwiczenia fizyczne ktore pewnie nie zaszodzą :)
Duch

1. Data: 2005-03-22 17:49:12

Od: "Ela" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim radziłbym się zdecydować, o czym mowa: o buddyzmie, o
> hinduizmie czy o jodze.

Mowa oczywiście o jodze, ale joga to nie jest jak się powszechnie rozumie
ogół praktyk gimnastyczno-psychologicznych, które zasadniczo służą
relaksacji i dobremu samopoczuciu fizycznemu. W rzeczywistości joga jest
złożonym systemem filozoficzno-ascetycznym, który występuje zarówno w
hinduiźmie jak i buddyzmie.

Tyle, że w naszym (zachodnim) wydaniu to raczej bywają praktyki magiczne.
Istnieje wiele ośrodków, grup, które utrzymują, że praktykują jogę, a w
ogóle nie oferują warstwy kulturowej ani nie podają w gruntowny sposób
filozoficznych i religijnych punktów odniesienia, jakie z takimi praktykami
się wiążą. Wiele z nich to po prostu sekty.
Można więc zapisując się po prostu na ćwiczenia jogi znaleźć się w niezłym
bagnie.
Trzeba być bardzo ostrożnym.

Lea

Uplywa szybko zycie...