KAC - mechaniz powstania

1. Data: 2007-02-07 16:10:47

Temat: KAC - mechaniz powstania
Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze , mam pytanko, czy to ze mam ostatnio permanentnie kaca, nawet po 1
piwie, moze byc swiadectwem niewydolnosci watroby, nie jestem alkoholikiem,
pije 1 na 2-3 tygodnie ze 2-3 piwka ze znajomymi , wczoraj wypilem 1 i mam
dzis caly dzien bol glowy. Zaczelo sie tak robic od ok 1,5 roku, wczesniej
nigdy nie miewalem kaca. Mam 26 lat.

2. Data: 2007-02-07 22:02:00

Temat: Re: KAC - mechaniz powstania
Od: "BenLiden" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie pij piwa a jesli juz to ciemne!

3. Data: 2007-02-07 22:08:46

Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BenLiden" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie pij piwa a jesli juz to ciemne!

ale ja nigdy kaca nie mialem :-/ ok sprobuje

4. Data: 2007-02-08 06:57:46

Od: "Bongiorno" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj się ściorać wódką, bo po piwie zawsze głowa boli.

Użytkownik "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> napisał w
wiadomości news:eqdilf$t3u$1@news.onet.pl...

5. Data: 2007-02-08 09:03:02

Od: "Maciej Zacharski" <wormm@o+Wytnijto+2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem kac powstaje w skutek odwodnienia i zatrucia organizmu
metabolitami alkoholu - aldehydami. Z etanolu powstaje szkodliwy aldehyd
octowy, a z metanolu formaldehyd, który jest o _wiele_ _bardziej_ toksyczny.
Te dwie przemiany są katalizowane przez ten sam enzym. To białko ma większe
powinowactwo do etanolu, czyli jeśli ma do wyboru etanol i metanol najpierw
zajmie się etanolem. Dopiero, gdy etanol zostanie przekształcony w aldehyd
octowy, białko zaczyna katalizować reakcje metanolu w formaldehyd ==>
stężenie formaldehydu we krwi rośnie====> czujemy się źle - mamy kaca.
Opóźnienie jest na tyle duże, że kac pojawia się kilka godzin po skończonej
imprezie. Nie bez powodu to "syndrom dnia następnego".

Z odwodniemniem można walczyć piciem wody.
Zwykle mniej metanolu zawierają alkohole destylowane, a więcej alkohole
słabsze.
Na podstawie tej teorii łatwo wyjaśnić "metodę klina" - leczenia kaca
alkoholem. Gdy już metabolizowany jest metanol, wystarczy niewielka ilość
etanolu w organizmie, żeby enzymy porzuciły metanol i zajęły się etanolem, a
to spowoduje zmniejszenie stężenia formaldehydu.

Pozdrawiam
MZ

6. Data: 2007-02-08 11:38:40

Od: "klarka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> napisał w
wiadomości news:eqctm8$j56$1@news.onet.pl...
> [...]
> wypilem 1 i mam dzis caly dzien bol glowy. Zaczelo sie tak robic od ok 1,5
> roku, wczesniej nigdy nie miewalem kaca. Mam 26 lat.

a może palisz dużo w trakcie tego picia albo siedzisz kilka godzin w dymie?
pozdrawiam- Klarka

7. Data: 2007-02-08 14:13:29

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 17:10, "--==Trotyl==--" <w...@b...pl>
wrote:
> [...]
> dzis caly dzien bol glowy. Zaczelo sie tak robic od ok 1,5 roku, wczesniej

A ciśnienie nie obniżyło się przypadkiem w ciągu tego 1,5 roku?
Możliwe, że masz niższe ciśnienie, które następnego dnia po spożyciu
alkoholu może jeszcze się obniża. Poza tym, jak pijesz alkohol, ( oraz
następnego dnia), pij bardzo dużo wody (niegazowanej, oczywiście).

Pozdrawiam,
Maja

8. Data: 2007-02-08 16:12:15

Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
On 7 Lut, 17:10, "--==Trotyl==--" <w...@b...pl>

>A ciśnienie nie obniżyło się przypadkiem w ciągu tego 1,5 roku?
>Możliwe, że masz niższe ciśnienie, które następnego dnia po spożyciu

80-120 takie mam cisznienie, nie pale i pije wlasnie piwo i duzo wody, bo
mialem kamienie nerkowe i urolog mi kazal duzo pic. Naprawde dziwne to jest,
bo nikt ze znajomych nie ma takich problemow a pijemy to samo i nie
przeginamy z iloscia.

Zanik jądra? Czy koniecznością jest usunięcie?
bialaczka
ból szyi - źle spałem
VitaBuelecitin - jakie opinie?
Co to za choroba? ukryta celakia czy niedobór hormonu wzrostu