KOLAGENOZA

1. Data: 2005-06-15 12:41:34

Temat: KOLAGENOZA
Od: "Iza" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę Was o pomoc, jak się leczy kolagenozę, i czy są w Polsce jakieś
specjalistyczne przychodnie, zarówno interesuj mnie lexcznei ekonwencjonalne
i alternatywne.
dziekuję z góry za ponmoc...
iza

2. Data: 2005-06-15 18:56:00

Temat: Re: KOLAGENOZA
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pytanie jest niejednoznaczne. KOLAGENOZY to GRUPA chorób, a nie nazwa jednej
z nich. Wspólną cechą tych chorób jest ich mechanizm autoimmunologiczny.
Oznacza to, że (z nieznanych przyczyn) organizm zaczyna produkować
przeciwciała atakujące jego własne tkanki. Z tego mechanizmu wynika
bezpośrednio logika leczenia - podaje się głównie leki hamujące układ
odpornościowy (czyli immunologiczny). Niemniej jednak, leczenie każdej z
tych chorób nieco się różni, dlatego niesposób udzielić konkretnej
odpowiedzi.

Leczeniem kolagenoz, w zależności od ich rodzaju i głównych objawów, zajmują
się reumatolodzy, dermatolodzy, nefrolodzy, często przy udziale lekarzy
innych specjalności. W każdym większym mieście są takie przychodnie. W
każdym ośrodku akademickim są specjaliści zajmujący się tym problemem.

Co do medycyny alternatywnej - nie znam się na tym. Odradzam jednak
rezygnację z konwencjonalnego leczenia na rzecz tych metod, jak również
stosowanie ich na włąsną rękę.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-06-16 22:45:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Jun 2005, Iza wrote:

> Proszę Was o pomoc, jak się leczy kolagenozę, i czy sš w Polsce jakieœ
> specjalistyczne przychodnie, zarówno interesuj mnie lexcznei ekonwencjonalne

kolagenoza to nie jedna choroba tylko cala grupa chorob - zgrabniejsza
nazwa to choroby ukladowe tkanki lacznej - zalicza sie do nich
reumatoidalne zapalenie stawow, toczen, seronegatywne zapalenia stawow,
twardzine, zesztywniajace zapalenie stawow kregoslupa, z Sjoegrena,
pare innych chorob oraz zespoly nakladania czyli zespol posiadajacy
cechy kilku ww. chorob. Schorzeniami tymi zajmuje sie reumatolog

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Nadżerka-Solcogyn-pytan ie
CHIŃSKA MEDYCYNA NATURALNA
Zatoki
Krem pigmentowy a roakutan
Autentyczne preparaty chińskiej medycyny naturalnej