Kaloryfer (grzejnik) i okno ..

1. Data: 2005-02-15 15:45:39

Temat: Kaloryfer (grzejnik) i okno ..
Od: "Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy miec w salonie jedno okno o wymiarach 240x230 (szer x wys)
Oryginalnie bylo to okno nieotwierane:( W oryginalnym projekcie kaloryfer
jest przewidziany obok okna (ono jest do "podlogi") Takie ustawieni bardzo
sie nam z zona nie podoba:
- okno (jest to salon polaczony z kuchnia) powinno sie otwierac !
- kaloryfer obok okna :(
I probujemy cos z tym fantem zrobic: oknem i kaloryferem.
Uklad idealny: kaloryfer pod oknem, dodaloby sie "sciane" na wyskosc 50 ...
60 cm (jak najmniej) czyli okno powinno miec 240x170 Jestesmy zdecydowani
na okna plastikowe i najwieksze jakie widzilem typowe otwierane maja wymiar
210x170 Czy moze ktos z grupowiczow wie jak uzyskac jak najwieksze
powierzchnie "otwieranego" oknaa plus grzejnik ponizej? Czy robia okna 240
x 170 (moze 180 no wlasnie ile ...)? Nadmienie ze ogrzewanie podlogowe nie
wchodzi w rachube (chcemy korek na podlodze) ani drogie "ukryte" w podlodze
grzejniki z(tak to sie chyba nazywa) Moze ktos mial podobny problem ....

Pozdrawiam PG

Wiem ze grupa dom nie budowanie ale ktos z tych co juz wybudowali i
zamieszkali mi cos doradzi :)

2. Data: 2005-02-15 19:35:28

Temat: Re: Kaloryfer (grzejnik) i okno ..
Od: "mARO" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwiązań jest co najmniej kilka ale wg mnie najlepsze to:
podzielić ww otwór na 2 części tak aby było tam jak największe stałe
szklenie plus drzwi balkonowe.
Nie pamiętam wysokości najmniejszego grzejnika ale to cos koło 22cm
(panelowy). Więc około 40cm będzie trzeba podmurować. Będziesz miał wygodne
wyjście z salonu -> możliwość (w przyszłości) budowy tarasu oraz spore stałe
szklenie.
Konstrukcja o której Ty piszesz zdecydowanie nie może być wykonana z PCV
(zbyt słaby materiał). Pozostaje drewno i aluminium, chodź i tak mało kto
się zgodzi ( zbyt ciężkie skrzydło).
pozdro
mARO

3. Data: 2005-02-16 11:16:19

Od: "Przemek Vonau" <p...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mARO" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
> Rozwiązań jest co najmniej kilka ale wg mnie najlepsze to:
> podzielić ww otwór na 2 części tak aby było tam jak największe stałe
> szklenie plus drzwi balkonowe.

Ja bym jeszcze polecił drzwi rozsuwane gdzie ruchome jest tylko jedno
skrzydło, które wyjeżdża na część stałą. Wtedy przed częścią stałą możesz
dać niski kaloryfer (może zbyt pięknie nie będzie ale jak chcesz ładnie to
kanał z grzejnikiem w podłodze).

Takie drzwi mają tą zaletę, że nie zajmują miejsca w środku ani na zewnątrz
jak są otwarte i nie trzaskają przy przeciągach.

chwale sie-tania lodowka Electrolux
Wzór kafelek na podłodze i w kuchni - pomocy......
Płatność za energię elektryczną
Jakie koszty przeksztalcenia dzialki - pilne!
Jaki wybrac odkurzacz parowy?