Kanwy.

1. Data: 2006-01-18 12:50:52

Temat: Kanwy.
Od: "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Doszłam do wniosku, że do obrazków wybieram kanwy dość przypadkowo, a to
kupiłam okazyjnie, a to były "na wyposażeniu" obrazka, ale gdyby tak sobie
kupić więcej i odcinać, to skąd mam wiedzieć, jak jest dobra? Narobiłam sobie
próbek samodzielnie liczonych i opisanych: w końcu mam kilka, ale takich
śmiesznych: 57 oczek/10 cm, 47 oczek/10cm, 16o/10cm, 44o/10cm i jeszcze inne,
dużo, bo gdzie spotkałam, to kawałek kupiłam. Są takie lejące i sztywne,
mniej i więcej... Przejrzałam katalogi i firmy i w głowie się kręci. Może
powiem bliżej: chcę poduszki zrobić (wierzchy, ale np. butelkowa zieleń w
róże), obrus byłoby warto z serwetkami obiadowymi (i to chyba musi być
tkanina policzalna, ale wolę kanwę, niż policzalne płótno) i obrazki np.
kwiaty z DMC - muliny i wzór mam, więc tylko kanwy brakuje. W internecie
można kupić, w Kokardce, ale nikt mi nie powie jaką do czego. Jest jakaś
zasada?
Wiem, że im gęściejsza, tym gorzej mi się robi, bo źle widać, ale taki np.
obrazek Lenarte, to na jakiej? I jakie nitki dobrać, żeby kryły? Czy to po
prostu próbki się robi, bo tak dotąd robiłam, ale może mało profesjonalnie.
Może nudzę i gdzieś są zebrane jakieś rady, ale w wyszukiwarce wychodzi
tysiące pozycji o kanwach, a liczę na Wasze doświadczenie i choć wiem, że
to "jak komu wygodnie", to może na coś bym się wreszcie zdecydowała...
Pozdrawiam i dziękuję
OLUSIA

2. Data: 2006-01-18 13:06:48

Temat: Re: Kanwy.
Od: "gosewa" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obrazki Lanarte najlepiej wychodzą na drobneji lekko sztywnej kanwie - to
sprawdziłam na swoich pracach.
Na twoje wątpliwości i pytania mam taką radę: w pasmanterii internetowej
Wojtek są bezpłatne próbki wszystkich rodzajów kanw i innych tkanin do haftu.
Ja sobie zamowiłam przy okazji drobnych zakupów. Przysłali mi wszystkie próbki
z opisem i teraz wiem przynajmniej jak wyglądają i wiem, czego mam szukać w
sklepach. Zamów sobie te próbki.

3. Data: 2006-01-19 13:04:38

Od: "OLUSIA" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gosewa <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
próbki
> z opisem i teraz wiem przynajmniej jak wyglądają i wiem, czego mam szukać w

Dzięki za pomysł. Tak zrobię.
Olusia

4. Data: 2006-01-19 13:56:39

Od: "Aga, Chełm" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na twoje wątpliwości i pytania mam taką radę: w pasmanterii internetowej
> Wojtek są bezpłatne próbki wszystkich rodzajów kanw i innych tkanin do
haftu.

witam!
chętnie i ja bym sobie zamówiła próbki, tylko potrzebuję adresu tego sklepiku,
gdybyś była tak miła i podesłała....
byłabym wdzięczna,
pozdrawiam Aga

5. Data: 2006-01-19 14:27:45

Od: "Dorfi" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> haftu.
>

> witam!
> chętnie i ja bym sobie zamówiła próbki, tylko potrzebuję adresu tego
> [...]

Bardzo proszę http://www.wojtek.com.pl/wojtek/index.php?lang=1
To naprawdę dobrze zaopatrzony sklep i mają bardzo szybką i miłą obsługę.
Pozdrawiam
Dorfi

6. Data: 2006-01-19 14:37:36

Od: "Dorfi" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tysiące pozycji o kanwach, a liczę na Wasze doświadczenie i choć wiem, że
> to "jak komu wygodnie", to może na coś bym się wreszcie zdecydowała...

Nie będę pisać, że każdy robi jak mu wygodnie ;-))
Na poduszki i obrusy wybierz kanwę miękką (nieusztywnianą). Na poduszki możesz
wybrać tkaninę o rzadszym splocie, natomiast obrus czy serweta ładniej będzie
wyglądać na tkaninie o splocie drobnym. Jeżeli nie lubisz "dziubdziać"
drobniutko, to możesz robić 1 krzyżyk na 4 oczkach. Ilość nitek muliny musisz
jednak dobrać sama, robiąc próbkę.
Na obrazki lepsza jest kanwa usztywniana. Albo Aida (wtedy nie musisz haftować
tła) albo gobelinowa (ta z dużymi dziurami). Na niektórych schematach masz też
już podaną gęstość kanwy (przeważnie jest to 14-ka), więc tutaj nie ma
problemu.
I dodam tak od siebie, że chociaż na gęstych kanwach gorzej się robi, to
obrazki wychodzą ładniejsze. Czasem wcale nie widać, że jest to haft. Wyglądają
jak malowane.
Pozdrawiam
Dorfi

7. Data: 2006-01-24 18:19:56

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

gosewa wrote:
> Na twoje wątpliwości i pytania mam taką radę: w pasmanterii
> internetowej Wojtek są bezpłatne próbki wszystkich rodzajów kanw i
> innych tkanin do haftu.

Po przeczytaniu tego, zamowilam od razu. Wczoraj przyszly. Bardzo podobaja
mi sie zielone. I dostalam malego slonika portfelowego. Mile.

Zazula

Szukam wielkanocnego...
poszukiwany opis
Jak zrobić taką gwiazdkę?