Kapusta pekińska...

1. Data: 2005-01-24 15:15:23

Temat: Kapusta pekińska...
Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dawno temu mój tato z Korei przywoził marynowaną kapustę pekińską.
Pamiętam jak przez mgłę, ze w środku były małe czerwone papryczki.
A kapusta w smaku była piekielnie ostra i słona.
czy ktoś z grupowiczów zetknął się może z przepisem jak taką kapustę
przygotować i może się przepisem podzielić?

--
Marynatka

1. Data: 2005-01-24 15:22:14

Temat: Re: Kapusta pekińska...
Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marynatka" <m...@f...net> wrote in message
ow.pl...
> [...]
> czy ktoś z grupowiczów zetknął się może z przepisem jak taką kapustę
> przygotować i może się przepisem podzielić?

Poszukaj przepisow na kimchi (czesto trasnliterowane jako gimchi) - wymawia sie
"kim-czi." To ogolna nazwa kiszonych warzyw zwykle z duza iloscia kapusty. Rodzajow

kimchi jest tysiace.

1. Data: 2005-01-24 15:26:45

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-01-24, eM eL <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> wrote:

> [...]
> "kim-czi." To ogolna nazwa kiszonych warzyw zwykle z duza iloscia kapusty.

Dziękuję serdecznie :)
--
Marynatka

1. Data: 2005-01-25 07:18:41

Od: "Qq" <r...@n...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marynatka"

> Dziękuję serdecznie :)

A jak znajdziesz podziel się z leniwcami...

Qq

1. Data: 2005-01-25 07:49:23

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-01-25, Qq <r...@n...de> wrote:

> A jak znajdziesz podziel się z leniwcami...

Znalazłam :)
Proszę - specjalnie dla leniwców ;)

3 - 4 kapusty pekińskie
5 - 6 duże papryki słodkie
2 - 3 papryki ostre
łyżka soli

Przygotowanie:
papryki mielimy w maszynce do mięsa
(powstaje paprykowa bryja)
solimy ją, liście kapusty kroimy na pół
(w poprzek), otaczamy w paprykowej bryji i układamy w kamionkowym garnku.
Ułożone liście przykrywamy talerzem i dociskamy kamieniami. Garnek powinien
stać w ciepłym miejscu. Po 3 dniach kim czi jest gotowe, czyli ukiszone.
Kwaśne i ostre. Można jeść do wszystkiego. Zwłaszcza do mięsa.

Niestety tylko jeden przepis - ale szukam dalej :)

--
Marynatka

1. Data: 2005-01-25 09:29:36

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marynatka" <m...@f...net> napisał w wiadomości
ow.pl...
> [...]
> Kwaśne i ostre. Można jeść do wszystkiego. Zwłaszcza do mięsa.
>

> Niestety tylko jeden przepis - ale szukam dalej :)

Witam,
Pamiętam kim-czi robiona przez znajomego Koreańczyka, była piekielnie ostra
i baaaaardzo czosnkowa.
Pozdrawiam
Gocha

Sok z dzikiej róźy