Kapusta pekińska i plamki

1. Data: 2007-01-31 17:06:30

Temat: Kapusta pekińska i plamki
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak trafi się wam pekińska z plamkami na brzegach liści to odcinacie te
plamki czy też nie? I przy okazji - wykorzystujecie twardą i białą część
pekińskiej do czegoś, jak tak to do czego?

Pozdr
Dippi

2. Data: 2007-01-31 22:55:23

Temat: Re: Kapusta pekińska i plamki
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi <dippi[HATESPAM]@op.pl> napisał(a):

> Witam
> Jak trafi się wam pekińska z plamkami na brzegach liści to odcinacie te
> plamki czy też nie?

Odcinam.

> I przy okazji - wykorzystujecie twardą i białą część
> pekińskiej do czegoś, jak tak to do czego?

Chodzi ci o nerw? Siekam go razem w pozostałą częścią liścia na surówkę.
Wydaje mi się nawet smaczniejszą częścią - jest bardziej soczysty.

Ania

3. Data: 2007-02-01 07:42:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi <dippi[HATESPAM]@op.pl> wrote in message
> [...]
> plamki czy też nie? I przy okazji - wykorzystujecie twardą i białą część
> pekińskiej do czegoś, jak tak to do czego?

Witaj!

Zawsze odcinaj te czesci, ktore roznia sie od reszty li

4. Data: 2007-02-01 07:47:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plamki czy też nie? I przy okazji - wykorzystujecie twardą i białą część
> pekińskiej do czegoś, jak tak to do czego?

Witaj!

Zawsze usuwaj te czesci roslin, ktore roznia sie od reszty kolorem, stanem
powierzchni (np. wglebienie czy konsystencja) zgnilizna tez jest bardzo
trujaca podobnie jak mykotoksyny (tyle mowi sie o splesnialej mace
ostatnio).
Z kapusty pekinskiej poza malym twardym kaczanem zjada sie wszystko.
Jadam surowa ale mozna i gotowac.
Przepraszam za brak polskiej czcionki - Haska to Niszczycielka...

5. Data: 2007-02-01 08:45:01

Od: "Hau hau..." <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jadam surowa ale mozna i gotowac.
> Przepraszam za brak polskiej czcionki - Haska to Niszczycielka...

I wysyłaj do slavisty, on zjada to, jako nowoczesna kiszonka..
Własne bzdziejstwo tłuczaczy wina innych.
Złej baletnicy spódniczka przeszkadza..
tak slaviscie niewiedza, Hau hua..

6. Data: 2007-02-01 11:24:22

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> plamki czy też nie? I przy okazji - wykorzystujecie twardą i białą część
> pekińskiej do czegoś, jak tak to do czego?

jakimi plamkami?
na surówkę kroje wszystko prawie do końca. Kawałek przedniej części (to
najbardziej liściaste) zostawiam do kanapek. Ta grubsza biała część
powoduje, że surówka jest bardziej chrupiąca.

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

7. Data: 2007-02-01 12:31:30

Temat: Odp: Kapusta pekińska i plamki
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zbisa w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> jakimi plamkami?

Nigdy nie trafiła ci sie kapusta z ciemnymi plamkami, szczególnie zimą?
Zresztą nie wiem jak to w sklepach robią, ale z wierzchu wygląda zdrowo, a
już w środku tak sobie.
Raz zdarzyło mi się nawet kupić taką z robakami.. i to były moje ostatnie
zakupy w tamtym miejscu.

> na surówkę kroje wszystko prawie do końca. Kawałek przedniej części (to
> najbardziej liściaste) zostawiam do kanapek. Ta grubsza biała część
> powoduje, że surówka jest bardziej chrupiąca.

Tak mi się wydawało, że można dawać tą część do sałatek, ale pewna nie
byłam, bo kiedyś uczono mnie, że trzeba to odcinać i do sałatki dawało się
tylko część liściową.

Pozdr
Dippi

8. Data: 2007-02-01 13:21:38

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie trafiła ci sie kapusta z ciemnymi plamkami, szczególnie zimą?
> Zresztą nie wiem jak to w sklepach robią, ale z wierzchu wygląda zdrowo,
> już w środku tak sobie.

nie, bo eliminacja podejrzanych następuje w sklepie w którym czynie zakupy
:-) sam sobie wybierasz większość produktów z pólek - niezbyt duży sklep
osiedlowy

> Tak mi się wydawało, że można dawać tą część do sałatek, ale pewna nie
> byłam, bo kiedyś uczono mnie, że trzeba to odcinać i do sałatki dawało
się
> tylko część liściową.

mnie i otoczeniu smakuje - pewnie to kwestia upodobań :-)

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

"Cud Kuchenny" z Tupperware
Jak długo gotujecie pierś?
Groszek ptysiowy
Diablotki