Kawa a karmienie piersia

1. Data: 2003-06-24 08:47:16

Temat: Kawa a karmienie piersia
Od: "Juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy jadlospis karmiacej mamy moze miec wplyw na problemy trawienne dziecka?

Dzidzia ma dopiero 9 tygodni i jest karmiona wylacznie piersia. Niestety po
karmieniach dokuczaja jej gazy. Stolec rzadki i (przepraszam za porownanie)
"wystrzeliwany" wraz z gazami. Zrodzilo sie pytanie, czy picie np. kawy
przez karmiaca mame moze miec wplyw na te sytuacje. Czy tez za slowami
lekarza, uklad trawienny dziecka nie jest jeszcze odpowiednio wyksztalcony i
problemy powinny minac?

Pozdrawiam,
Juzek

2. Data: 2003-06-24 09:04:38

Temat: Re: Kawa a karmienie piersia
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
po
> karmieniach dokuczaja jej gazy. Stolec rzadki i (przepraszam za

To objawy które wskazują na nietolerancję laktozy (cukru mlecznego, który
jest składnikiem mleka matki). Wiele dzieci "tak ma" w tym wieku - z czasem
sytuacja się normuje :)
Ważne, zeby dziecko dobrze przybywało na wadze. Jeśli tak jest, trzeba po
prostu przeczekać.

Jeśli występują jakieś dodatkowe objawy, można zastanawiać się, czy to nie
alergia i w zależności od tego modyfikować ditę mamy (na pierwszy ogień
idzie przeważnie nabiał)
Ola

3. Data: 2003-06-24 09:26:28

Od: "Juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> alergia i w zależności od tego modyfikować ditę mamy (na pierwszy ogień

Dzieki za odpowiedz, mala rosnie jak na drozdzach, wiec mam nadzieje, ze to
przejsciowa dolegliwosc.

Pozdrawiam,
Juzek

4. Data: 2003-06-24 09:49:19

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bd92rf$kdd$...@n...news.tpi.pl,
Juzek72 <j...@p...fm>:

> Czy jadlospis karmiacej mamy moze miec wplyw na problemy trawienne
> dziecka?

Alez oczywiscie i to bardzo w niektorych wypadkach!

Matka powinna unikac potraw wzdymajacych typu kapusciane, straczkowe,
czosnek/cebula, ostrych przypraw, literatura wymienia tez wiele innych
potraw: pomidory, cytrusy, banany ... - choc mysle, ze nie nalezy
przesadzac.

> Dzidzia ma dopiero 9 tygodni i jest karmiona wylacznie piersia.
> Niestety po karmieniach dokuczaja jej gazy.

Proponuje, aby matka zastosowala na poczatek rygorystyczna diete: potrawy
gotowane typu kurczak, marchew ryz - i zobaczyc, czy sie poprawia. Potem
eksperymentowac, wlaczajac rozne potrawy i obserwowac, co szkodzi.

Nie zgadzam sie z Olenka, ze zaraz koniecznie nietolerancja.

--
Robert

5. Data: 2003-06-24 10:12:38

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zgadzam sie z Olenka, ze zaraz koniecznie nietolerancja.

Ależ to jest najczęstsza przyczyna tzw. kolek, gazów i wodnistych kupek.
Często mówi się po prostu że to niedojrzałość ukł. pokarmowego dziecka.
A jeśli dziewięciotygodniowy niemowlak nie ma żadnych objawów alergii, to
nie ma sensu katować się dietą.
Ola (mama alergików)

6. Data: 2003-06-24 10:27:21

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bd977p$qh4$...@o...biskupin.wroc.pl,
Oleńka <o...@b...wroc.pl>:

> [...]
> dziecka. A jeśli dziewięciotygodniowy niemowlak nie ma żadnych
> objawów alergii, to nie ma sensu katować się dietą.

Olu, nie mialem na mysli alergii. Chodzi po prostu o przenikanie zwiazkow z
pozywienia matki do mleka. Tak jak doroslego wzdyma kalafior, tak wzdyma
niemowle roztwor kalafiora w mleku ;) - i nie ma tu nic z alergii.

--
Robert

7. Data: 2003-06-24 10:29:15

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert"
> Olu, nie mialem na mysli alergii. Chodzi po prostu o przenikanie zwiazkow z
> pozywienia matki do mleka. Tak jak doroslego wzdyma kalafior, tak wzdyma
> niemowle roztwor kalafiora w mleku ;) - i nie ma tu nic z alergii.
A jak nie wzdyma to problem, nie?
Poza tym nie wszystko przenika do mleka...Chyba wiesz?
Asia

8. Data: 2003-06-24 10:44:53

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bd995q$qn0$...@n...onet.pl,
AsiaS <a...@n...onet.pl>:
> Użytkownik "Robert"
> A jak nie wzdyma to problem, nie?
Niepotrzebnie usilujesz byc zlosliwa :(

> Poza tym nie wszystko przenika do mleka...Chyba wiesz?
Pytanie bylo na poziomie stosunkowo niespecjalistycznym, wiec takiej staram
sie udzielic odpowiedzi.
Oczywiscie, ze nie wszystko przenika, zalezy to m.in. od wielkosci
czasteczek, ale pytano, czy dieta matki *moze* miec wplyw. Odpowiadam, ze
moze - na podstawie literatury i relacji matek, ktorych dzieci dostawaly
wzdec po zjedzeniu przez nie np. kapusty, czosnku itp.

Nie twierdze, ze akurat w tym przypadku nie jest to nietolerancja laktozy,
ale osobiscie uwazam, ze pojedzenie kurczaka z ryzem i gotowana marchwia to
male poswiecenia, a moze pomoc.
(Tak naprawde uwazam, ze nie jest to zadne poswiecenie - pycha :) )
A czy z tej rady OP skorzysta czy nie, to juz jego/jej sprawa.

--
Robert

9. Data: 2003-06-24 10:53:32

Od: "Juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Robert"
> A jak nie wzdyma to problem, nie?
> Poza tym nie wszystko przenika do mleka...Chyba wiesz?
> [...]

Czyli mozna zatem zalozyc, ze jesli mame wzdyma np po kapuscie, to jest
mozliwosc, ze karmione przez nia dziecko tez moze wzdac po jej pokarmie
zawierajacym "wyciag" kapusciany?

Juzek

10. Data: 2003-06-24 11:01:54

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bd9a88$oc2$...@n...news.tpi.pl,
Juzek72 <j...@p...fm>:

> Czyli mozna zatem zalozyc, ze jesli mame wzdyma np po kapuscie, to
> jest mozliwosc, ze karmione przez nia dziecko tez moze wzdac po jej
> pokarmie zawierajacym "wyciag" kapusciany?

Jest to dosc prawdopodobne, choc moze byc tez tak, ze mamy nie wzdyma, a
dziecko tak - najlepiej wyprobowac, zmieniajac diete i obserwowac, przy czym
w pierwszym rzucie unikac potraw ogolnie uznanych za wzdymajace i
pikantnych.

--
Robert

kazda zlotowka sie liczy!