Kawa espresso

1. Data: 2002-08-26 06:43:51

Temat: Kawa espresso
Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich !

Chce kupic sobie ekspres cisnieniowy do kawy espreso.
Nieelektryczny - taki stawiany na gazie. Widzialem takie z aluminum w
Geant'
ale chyba sobie podaruje. Nie przepadam za alumiowym sprzetem.
Moge nabyc stalowy, ale raczke tez ma stalowa. Sprzedawca twierdzi ze to
bez znaczenia poniewaz raczka i tak mocno sie nie rozgrzewa gdy sie
fachowo
parzy kawe. Moje pytania to:

1. Co warto kupic ?
2. Jak z tego korzystac ?
3. Z jak grubej porcelany musza byc filizanki (nie wiem jakie kupic) ?

pozdrawiam Wszystkich

Marek

_________________
Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
Gagarina 7/21 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114834
FAX NO. (+48) (056) 6542477
_________________

1. Data: 2002-08-26 07:11:26

Temat: Re: Kawa espresso
Od: "Piotr/inw" <i...@a...alto.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Co warto kupic ?
> 2. Jak z tego korzystac ?
> 3. Z jak grubej porcelany musza byc filizanki (nie wiem jakie kupic) ?
Ja mam juz kilka ladnych lat aluminiowy (nawet kilka, róznej wielkosci) i
nie narzekam. Co prawda mam slabe porównie ze stalowym, poniewaz z takiego
pilem tylko kilka razy, ale nie zauwazylem róznicy.
Glówna zasada przy parzeniu jest taka, zeby po zagotowaniu sie kawy,
stosunkowo szybko sciagnac z gazu. Jezeli sie zagapisz to kawa bedzie miala
spalony posmak a to nie cieszy:))
Znajomi czesto kupuja ekspresy wielkie jak wiadra, na zasadzie "musze wypis
przeciez szklanke kawy". Ja uzywam jedynki jezeli pije sam, trójki jezeli
parze na dwie osoby.
Z filizankami jest problem w Polsce. Jezeli juz sa gdzies do zdobycia, to za
duze pieniadze. Mi udalo sie kupic kiedys przyzwoite we Wloszech, to mam
spokój:))
Powinny byc grube:)) mysle ze jest to grubosc ok. 4 mm, ale moze sie myle bo
nie liczylem:)
--
Piotr

1. Data: 2002-08-26 10:36:20

Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr/inw wrote:

> Ja mam juz kilka ladnych lat aluminiowy (nawet kilka, róznej wielkosci) i
> nie narzekam. Co prawda mam slabe porównie ze stalowym, poniewaz z takiego
> pilem tylko kilka razy, ale nie zauwazylem róznicy.

Tak ale, aluminium jest szkodliwe dla zdrowia i dlatego chce kupic
stalowy.

Marek

Chorwacja (troche OT)
ciasto ze sliwkami Krysi