Kawa z karadamonem

1. Data: 2001-03-26 07:18:50

Temat: Kawa z karadamonem
Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Wszystkim !

Wczoraj w programie Maklowicza prezentowali kawe z kardamonem.
Niestety nie powiedzieli nic konkretnego. Zna ktos moze prporcje
i sposob parzenia.

Z gory dzieki

Marek S.

_________________
Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505
FAX NO. (+48) (056) 6542477
_________________

1. Data: 2001-03-26 09:20:46

Temat: Re: Kawa z karadamonem
Od: "G" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Kardamon kupujesz np. w sklepie "Herbaty Swiata" (moze jest w Toruniu). Sa
to suszone "ziarna". Na kubek herbaty lub filizanke kawy wystarczy 0,5
"ziarenka". Mozna tez je "zmielic" i dopiero dodawac do kawy, herbaty.
Pozdrawiam

Uzytkownik "Marek Smolinski" <m...@c...uni.torun.pl> napisal w wiadomosci

_________________
_________________

1. Data: 2001-03-26 10:17:16

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Smolinski wrote:

> Wczoraj w programie Maklowicza prezentowali kawe z kardamonem.
> Niestety nie powiedzieli nic konkretnego. Zna ktos moze prporcje
> i sposob parzenia.

spora dyskusja o kawie (również tej a kardamonem) była na Grupie ze 2-3
m-ce temu.

pogrzeb w archiwach

sadyl [od prawie 2 lat nie pijący kawy]

1. Data: 2001-03-26 10:21:34

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "G" <m...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> to suszone "ziarna". Na kubek herbaty lub filizanke kawy wystarczy 0,5
> "ziarenka". Mozna tez je "zmielic" i dopiero dodawac do kawy, herbaty.

No wlasnie, ja kupilem kardamon w postaci calych, ususzonych owocow.
Rozumiem, ze mam go "obluskac" i wszystko poza ziarenkami wywalic?

Jader

1. Data: 2001-03-26 10:37:11

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nie powiedzieli nic konkretnego. Zna ktos moze prporcje
> i sposob parzenia.
zadnych proporcji i sposobu :)) mooj wujek, namietny podrooznik, przywioozl z
indii zwyczaj picia herbaty/kawy z kardamonem. po prostu wyciaga przy stole
pudeleczko ze zmielonym kardamonem i wsypuje szczypte do herbaty/kawy. i tyle.
pozdrawiam.
Ing.

1. Data: 2001-03-26 12:34:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader napisal:

> No wlasnie, ja kupilem kardamon w postaci calych, ususzonych owocow.
> Rozumiem, ze mam go "obluskac" i wszystko poza ziarenkami wywalic?

Możesz resztę dorzucić do duszenia mięsa, wrzucałam tak cały, nie
wyłuskany kardamon.

Krycha

1. Data: 2001-03-26 13:28:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Mar 2001 12:37:11 +0200, <m...@w...pl> wrote:

> [...]
>pudeleczko ze zmielonym kardamonem i wsypuje szczypte do herbaty/kawy. i tyle.

ostatnio w W-wie pilam w libanskiej restauracji i bylo to
swinstwo rownozedne piciu politury, lekarstwa i czegos jeszcze.
Po pol filizanki mozna bylo sie przyzwyczaic, zle chyba z jakim
gozdzikiem, cynamonem czy czyms tam lepsze. Przynajmniej dla
mnie.
Kardamom dodaje do gotowania ryzu i, jak ktos wspomnial, dobre do
duszenia miesa.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-26 15:11:48

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po pol filizanki mozna bylo sie przyzwyczaic, zle chyba z jakim
> gozdzikiem, cynamonem czy czyms tam lepsze. Przynajmniej dla
a ja tam nie krzywie nosa na nowinki. najwyzej drugi raz nie jem/pije.
domyslajac sie smaku gnijacego miesa rekina, czekam na dzien gdy sproobuje :)
Ingolfur Arnarson

1. Data: 2001-03-26 15:19:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>a ja tam nie krzywie nosa na nowinki. najwyzej drugi raz nie jem/pije.
>domyslajac sie smaku gnijacego miesa rekina, czekam na dzien gdy sproobuje :)
>Ingolfur Arnarson

no wiec w tym wypadku byl to experyment - lubie eksperymenty
kulinarne, ale na salatke eskimoska dalej nie mam ochoty...;))

1. Data: 2001-03-26 20:51:22

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> ostatnio w W-wie pilam w libanskiej restauracji i bylo to
> swinstwo rownozedne piciu politury,

Krysiu - rozumiem: wina proste, rozumiem: acnosan, rozumiem: spirytus
skażony (chlorohexydyną, bo acetonem już nie :)

Ale POLITURĘ ???
Nie podejrzewałbym Cię o TAKIE doświadczenia
:))

sadyl

Nowalijki a uczulenie
Baza Bubli Spożywczych