Ketchup domowy.

1. Data: 2002-09-06 17:40:42

Temat: Ketchup domowy.
Od: "Marcin Zagórski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zadzwoniłą do mnie moja Mamusia i mówi "weź no poserfuj tam w tym swoim
internecie i znajdź mi przepis na keczup".
no to ja szukam
Przeszukałem listę tę, i Internecik też, i cienkawo.

ktoś ma może jakieś ciekawe pomysły albo wie?

Please, help, mama się ucieszy.

mzagor

1. Data: 2002-09-06 18:11:21

Temat: Re: Ketchup domowy.
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Zagórski" wrote:

> [...]
> no to ja szukam
> Przeszukałem listę tę, i Internecik też, i cienkawo.
>
> ktoś ma może jakieś ciekawe pomysły albo wie?

Prosze, Jola L-L podawala:

http://groups.google.com/groups?q=ketchup+group:pl.r
ec.kuchnia&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=aidb6c%24bg8%241%
40news2.tpi.pl&rnum=2

MB

1. Data: 2002-09-06 21:38:16

Od: "Ula Dobies" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Zagórski" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:alap30$o6c$1@news.onet.pl...
> [...]
> no to ja szukam
> Przeszukałem listę tę, i Internecik też, i cienkawo.
>
> ktoś ma może jakieś ciekawe pomysły albo wie?

Ja robie taki keczup:
3 kg pomidorów
25 dag cebuli
Przekroic, włozyc do sokownika lub jak kto ma przecierak do pomidorow, bo
jest lepszy. Na nim zostaja same skorki, dokladnie przetarte z miazszu.
Niestety cale lato latalam i nigdzie nie dostalam...
Jak juz przetarte sa pomidory dodaje 25 dag cebuli pokrojonej w kosteczke.
Calosc gotuje okolo 1 godzine. Pod koniec ( 10 minut) dodaje 3/4 szklanki
cukru (lub mniej, wtedy bedzie ostrzejszy)
Potem 1/3 szklanki octu 10%,
6 plaskich lyzeczek soli
2 zmiazdzone zabki czosnku
troche startej na tarce galki muszkatalowej
1/2 lyzeczki mielonej papryki slodkiej,
1/2 lyzeczki curry
1 lyzeczka pieprzu
dodac to wszystko, zagotowac i gorace wlac do sloikow.
Zrobilysmy w tym roku ten keczup z tym ze podzielilysmy go na dwie czesci: w
jednym garnku zostal taki jak dotad, a w drugim dodalysmy pieprzu i papryki
i troszeczke chilli.
W ten sposob mamy w piwnicy keczup lagodny i pikantny.
Jutro otwieramy, bo dzis mialtsmy ochote, ale zadnej nie chcialo sie zejsc
do piwnycy :-)
Ula

1. Data: 2002-09-07 08:17:22

Temat: Re: Ketchup domowy (P)
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Zadzwoniłą do mnie moja Mamusia i mówi "weź no poserfuj tam w tym
swoim
> internecie i znajdź mi przepis na keczup".
/.../
> mzagor

Prosze bardzo, domowy keczupik dla Twojej mamy od mojej mamy ;-)

5 kg dojrzałych pomidorów
1 szkl. drobno posiekanej cebuli
160 - 200 gr cukru
30 gr soli
1 szkl octu 9%
1/2 łyżeczki nasion selera
po 1 łyżeczce czarnego pieprzu, goździków, nasion gorczycy i cynamonu

Pomidory pokroic na nieduże kawałki, wsypać cebulę i rozparzyć pod
przykryciem na małym ogniu. Masę przetrzeć przez sito.
Powstały sok gotować na bardzo małym ogniu, aż zostanie tylko połowa.
Dodać sól, cukier, ocet i wszystkie przyprawy wsypane do małego woreczka
z płótna lub zwyczajnej gazy. Pogotować jeszcze chwilę - ok. 7-10 min. i
rozlać do umytych i wyparzonych słoików.
Źródło: Notatnik mojej Mamy

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk