Kiedy ostrze wchodzi w ciało.

1. Data: 2011-02-18 21:00:21

Temat: Kiedy ostrze wchodzi w ciało.
Od: Ja <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

~Baśka 15 lat...
ja jestem gwałcona przez ojca...on mnie bije
popycha przeklina....nikt o tym nie wie.. wstydzę
się sama siebie...nie wiem po co
żyję...próbowałam się parę razy zabic ale
coś mi nie wyszło...tnę się ponieważ wstydę
się siebie..nie chce żyć...
nikt o tym nie wie bo on mi grozi...czekam tylko
aż mnie zabije...nienawidzę go!!ani siebie...;(

Otóż, to poczucie bezsensu z czasem staje się tak ogromnie
przytłaczające, że osoba, nie mogąc sobie z tym poradzić, szuka
jakiejś obrony. Nie umiejąc rozwiązać swoich problemów, nazwania
swoich wewnętrznych konfliktów, szuka sposobu odwrócenia uwagi od
istoty problemu. Taka osoba ból psychiczny i duchowybpróbuje
"zastąpić" bólem fizycznym. Ten pierwszy jest bowiem bardziej
nielogiczny i jawi się przez to jako niemożliwy i straszny. Tą
racjonalnością bólu cielesnego próbuje zlikwidować ból wewnętrzny.
Oczywiście, nie muszę zaznaczać, że nie przynosi to spodziewanego
rezultatu. Wręcz przeciwnie,
cierpienie psychiczne i duchowe jeszcze bardziej narasta i to nie
tylko z powodu kumulowania się problemu pustki, ale także z powodu
poczucia winy wynikającego z nienormalnego traktowania swojego ciała.
Problem z rodziną
Prawie każdy problem psychiczny ma swoje źródło w rodzinie . Weźmy
jakiś przykład z życia: piękna, inteligentna, młoda studentka o
bujnych włosach i malinowych ustach podcina sobie żyły, przypala swoje
smukłe, atrakcyjne dłonie papierosem. Najprościej byłoby powiedzieć,
że czuje się samotna i zagubiona i chce zapełnić tę przerażającą
pustkę. Jest to prawda, nie przeczę, ale nie jest to wytłumaczenie
pełne.
Pojawia się pytanie: skąd ta pustka? Bardzo częstym powodem
autoagresji wśród kobiet są złe relacje między rodzicami, brak
zaufania i pozorna miłość. Dziewczyny bardziej od chłopaków mają silną
potrzebę bezpieczeństwa.Deficyt tego uczucia może prowadzić do jego
poszukiwania w zachowaniach destrukcyjnych. Zażywanie narkotyków,
nadużywanie alkoholu i zadawanie sobie bólu to reakcje mające na celu
nadać jakiś minimalny sens swojemu życiu. Czując ból, osoba taka
czuje, że wreszcie ma okazję kontrolować swoje skomplikowane życie.
Młoda osoba nie mogąc wpłynąć na to, żeby jej rodzice byli dla siebie
życzliwi i kochający, szuka obszarów, w których może wykazać swoje
pragnienie uporządkowania. Reakcje, które wywołuje osoba autoagresywna
są zawsze przewidywalne: ból i jego
stopień jest zależny tylko od niej, może wybrać część ciała, które
chce oszpecić, czas, w którym chce to zrobić, sposób zadania bólu itp.

http://interia360.pl/artykul/dlaczego-ludzie-okalecz
aja-swoje-cialo,4840

2. Data: 2011-02-18 21:18:13

Temat: Re: Kiedy ostrze wchodzi w ciało.
Od: Ja <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja napisał(a):
> [...]
> stopień jest zależny tylko od niej, może wybrać część ciała, które
> chce oszpecić, czas, w którym chce to zrobić, sposób zadania bólu itp.

Wiadomość Basi jest zamieszczona pod artykułem z dniem

( 2010-11-20 20:40)
~Baśka 15 lat...
ja jestem gwałcona

Czy ktoś jej pomógł???

Zimbardo i inni
Wywiad z Jelinek i kawałek ''Pożądania''.
Radio katolickie
Re: Post?p?
O schizofrenii - dla vB i żółtego