Kiedy piec mazurek?

1. Data: 2004-04-02 16:20:30

Temat: Re: Kiedy piec mazurek?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

ZygZag wrote:

> "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> napisał

> bardziej
>
> :)
> bardzo dziękuję (!)
>
> pogooglam w takim razie w poszukiwaniu przpisów na spód z gotowanych zółtek
> i nie omieszkam w tym roku spróbować :)
>
> --
> ZygZag
> at autograf pl

Zawsze robie kruche ciasto z gotowanymi zoltkami, bo jest duzo smaczniejsze.
Oto proporcje:

14dkg cukru
14 dkg masla
16 dkg maki
3 ugotowane zoltka, przetarte przez sito
Make polaczyc z cukrem i zoltkami, posiekac maslo w mace za pomoca noza,
szybko zarobic palcami gruba kruszonke i schlodzic. Mozna ciasto uklepac w
blasze, albo zetrzec na tarce, gdy stwardnieje, lub ewentualnie rozwalkowac
miedzy dwoma platami pergaminu.

Z tego ciasta mozna robic ciasteczka, babeczki, spody do sernikow, mazurkow,
itd.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-04-05 07:46:48

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo bardzo dziękuję za informacje :)

mimo iż czytam grupę wmiarę regularnie jakoś nigdy nie zwróciłąm uwagi na te
zółtka gotowane (może akurat inne przepisy wykorzystywałam?)

tym bardziej dziekuję za wyjaśnienie, o co w tym chodzi i po co i do czego i
tak dalej.

czuję się zdecydowanie bardziej doinformowana :)

--
ZygZag
at autograf pl

pascha ;)
Wielkanocne przepisy dla wegetarianina i nie tylko
sałatka z razowym makaronem (kolanka)
Królik/baranek wielkanocny
Mazurek cygański