Kiedy przycinać świerki?

1. Data: 2007-01-25 19:28:25

Temat: Kiedy przycinać świerki?
Od: "futrzak" <f...@w...se to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam rosnące już kilka lat świerki, częśc z nich to świerk srebrny a reszta
jakies pospolite ;)
Chce aby ładnie rosły sobie do 2,5 metra a potem aby rozrastały sie na boki.
Chce przyciac je własnie na długości 2,5 metra.
Pytanie tylko kiedy to zrobic, i czy to jest dobre rozwiazanie?

Pozdrawiam
AF

2. Data: 2007-01-25 21:06:28

Temat: Re: Kiedy przycinać świerki?
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "futrzak"

> Mam rosnące już kilka lat świerki, częśc z nich to świerk srebrny a reszta
> jakies pospolite ;)
> Chce aby ładnie rosły sobie do 2,5 metra a potem aby rozrastały sie na
boki.

słowo "ładnie" jest w tym momencie dośc kontrowersyjne

> Chce przyciac je własnie na długości 2,5 metra.
> Pytanie tylko kiedy to zrobic, i czy to jest dobre rozwiazanie?

pytanie o celowośc tego zabiegu bedzie na miejscu???

--
ewa

3. Data: 2007-01-26 12:50:15

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> boki.
>

> słowo "ładnie" jest w tym momencie dośc kontrowersyjne
Kilka lat temu posadzilem w ogrodku przed blokiem w ktorym mieszkam(parter i
ok.40mkw ogrodka)trzy swierki tzw. pospolite.Kiedy swierki osiagnely wzrost
ok.2.5 m ..."ktos" przed swietami obciol w jednym swierku "czubek".Pozostal
pien ok.1.5 m.z bocznymi galeziami.W pierwszym momencie jak
spojrzalem-brzydactwo.Po roku z pnia wyosly trzy nastepne czubki.Potem sam
zaczolem je pielegnacyjnie obcinac.Ten swierk wyglada estetycznie
.Zaokraglony jak .....ruska babuszka -mala a pekata.Dwa pozostale swierki
dla odmiany zaczolem podcinac galezie od dolu.Aktualni siegaja juz trzeciego
pietra ,a pien goly do wysokosci 3 m

> pytanie o celowośc tego zabiegu bedzie na miejscu???
Wszytko zalezy od gustu wlascicieli ogrodu.Na swojej dzialce za miastem
jestem na etapie zwalczania chwastow.A swierki posadze na pewni i bede je po
swojemu "ksztaltowal"

Stanislaw z Gdanska

przekształcenie
attn: tomaso - very creative mp3 music - ofpe - (1/1)
Liliowce
Pytanie egzystencjonalne.
Bulbocodium vernum