Kiedy zło kroczy po Ziemi

1. Data: 2016-07-20 20:27:28

Temat: Kiedy zło kroczy po Ziemi
Od: uookie <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czytałem dzisiaj na Wikipedii o Wielkim Terrorze, już któryś raz z kolei.

Co kilkanaście miesięcy wracam do artykułów o II Wojnie Światowej. Powiedzenie, że
lubię je czytać wydaje się być niestosowne, ale chyba takie właśnie uczucie temu
towarzyszy. Czuje wielkie zainteresowanie czystkami, głodem na Ukrainie, zsyłkami,
tym szaleństwem które wtedy się działo. I lubię o tym czytać.

Czytając o tym dużo myślę o Złym. W przeciwieństwie do świadków tego bestialstwa (np.
członków Superkomando którzy przeżyli Holokaust i którzy twierdzili, że widzieli
wtedy, że Dobra nie ma), ja nie próbuje dostrzec w tym braku Dobra, a raczej
obecności Złego.

Kiedy tak skacze po artykułach, zawsze trafiam na wpis o Berii i o tym, że porywał z
ulic Moskwy młode dziewczyny, które potem gwałcił w swojej daczy. Jaką też władze
daje bycie Złym. Zapewne robił to ze świadomością, że jak wszyscy jego poprzednicy na
stanowisku szefa NKWD, i on dostanie na Łubiance strzał w tył głowy. Czy o tym myślał
zadając psychiczny i fizyczny ból młodym kobietom? Czy rozkoszował się tym na zapas
mając nadzieję, że to uśmierzy mu ból nieuniknionych tortur pod koniec jego życia?

2. Data: 2016-07-21 12:40:57

Temat: Re: Kiedy zło kroczy po Ziemi
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jul 2016 11:27:28 -0700 (PDT), uookie napisał(a):

> [...]
nadzieję, że to uśmierzy mu ból nieuniknionych tortur pod koniec jego życia?

Nie tylko młode kobiety były ofiarami Berii - ofiarami byli przede
wszytskim zwyczajni ludzie, narody.
Nie, nie miał świadomości, że dostanie kulkę. ŻADEN dyktator nie ma
świadomości tej oczywistości, że kiedyś na jego miejsce po prostu,
zwyczajną koleją rzeczy, wtargnie ktoś młodszy, silniejszy, że kiedyś on
sam po prostu upadnie, bo będzie słabszy. NIKT, kto ma tę świadomość i ma
morale nie zostaje dyktatorem - dyktatorami zostają osoby bez oporów
moralnych w dązeniu do władzy i bez poczucia rzeczywistości, bo jeśli nawet
do czasu (sic!) je mają, to zdobyta władza ich dostatecznie upaja i czyni
(do czasu - sic!) bezkarnymi i to wystarczy tego typu osobowościom, aby
uwierzyły, że są wieczne i wiecznie bezkarne.

3. Data: 2016-07-21 14:45:19

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> upaja i czyni (do czasu - sic!) bezkarnymi i to wystarczy tego typu
> osobowościom, aby uwierzyły, że są wieczne i wiecznie bezkarne.

A DLACZEGO tak postępują? Jakie motywy nimi kierują?
No bo chyba nikt nie pcha świadomie głowy pod topór...

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

4. Data: 2016-07-21 18:02:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 14:45:19 +0200, LeoTar napisał(a):

> A DLACZEGO tak postępują?

Bo są mentalnie prymitywni i/lub psychicznie skrzywieni. Wbrew pozorom.

> Jakie motywy nimi kierują?

Zwierzęce - instynkt dominacji. I tyle.

> No bo chyba nikt nie pcha świadomie głowy pod topór...

Zwierzęta nie potrafią myśleć perspektywicznie i nie mają oporów moralnych.

5. Data: 2016-07-22 06:03:52

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Bo są mentalnie prymitywni i/lub psychicznie skrzywieni. Wbrew pozorom.

Sami się skrzywili czy ktoś ich skrzywił?

> Zwierzęce - instynkt dominacji. I tyle.

A DLACZEGO chcą/muszą dominować?

> Zwierzęta nie potrafią myśleć perspektywicznie i nie mają oporów moralnych.

Czy tylko jednostki czy też tak generalnie? ;-)

6. Data: 2016-07-22 06:17:12

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.07.2016 o 18:02, Ikselka pisze:
> Zwierzęta nie potrafią myśleć perspektywicznie i nie mają oporów moralnych.
Zwierzęta nie mają oporów moralnych?

O fanatyźmie
czytaj Bartosia
No niestety