Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Kill file _albo_ rozum ! Kill file _albo_ rozum !

Grupy

Szukaj w grupach

 

Kill file _albo_ rozum !

Data: 2004-01-19 15:07:06
Temat: Kill file _albo_ rozum !
Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com>
Pokaż wszystkie nagłówki

Nie ma to jak "naukowe badanie przez do kf-u wkładanie"...
vel "diagnozowanie faktem znajdowania się obiektu bada-
nia w kill file'u 'diagnosty' (bądź w kf-e znajomka dia-
gnosty)".

Super hiper 'nauka' (wojskowa)!

<< Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie
przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekru-
tują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durnia-
mi."
[m.in.: Stefan Kisielewski]

Ciekawe, że idioci najczęściej bezbłędnie przyswajają (do
powtarzania) takie teksty i... potem projekcyjnie - rzecz
jasna po swojemu pojętą - pseudotreść przypisują... dużo
mądrzejszym od siebie. Ale żaden nigdy nie założy, że nie
wystarczy znać, by powtarzać swoim 'niepokornym', tylko
trzeba umieć wyciągnąć z TREŚCI 'mundrych tekstów' popraw-
ne wnioski.

Jest wielce interesujące, iż z 'mądrego' tekstu każdy głu-
pek 'dziwnym i zupełnie niepojętym' (dla idiotów) mechani-
zmem zawsze (i co ciekawsze 'od ręki') 'wywnioskuje' dokła-
dnie przeciwne 'wnioski', niż faktycznie sensowne.

W jaki dokładnie sposób mso 'zrozumiał' Kisiela ??? No, sko-
ro powtarza, znaczy zapamiętał słówka i jakaś 'intencjonal-
ność' vel niewidoczna dla pacjenta semantyka w mózgowiach
mso'a za tym stała...

JAKA dokładnie ?

To proste: "głupi jest ten, co ni cholery nie chce przyjąć
do wiadomości tego, co powtarzają wszyscy i co ja i 'tkm'
uważamy za mądre"...

A zauważyłeś może idioto, że takowe 'rozumienie' pasuje do-
kładnie tak samo do mrówek, szprotek, pawianów jak do nie-
świadomych homo sapiens ???

Mrówka czy goryl w skórze homo sapiens to niezupełnie czło-
wiek, pawianie.

Jeśli w stadzie idiotów... pojawi się ktokolwiek mądrzej-
szy od przeciętnej... to z... powyższej wersji 'zrozumie-
nia' treści tekstu Kisiela _musi_być_ przez CAŁY klan krety-
nów 'uznany' za idiotę. Nie jest ważne, czy jest mądrzejszy
czy głupszy, ważne czy jest 'nasz' czy 'obcy', jak w stadzie
hien albo roju pszczół!

Rzeczywiste rozumienie nie ma absolutnie nic wspólnego ze
zdolnościami do rozróżniania swój vs obcy, bo po prostu ta-
kimi dysponuje każdy stadny gatunek bez wyjątku, (a wszy-
stko, co żyje zdolnością do rozróżniania przydatne vs wro-
gie...)

Mogłoby się wydawać, że każdy może bez problemu sprawdzić
w literaturze, że 'to' ZAWSZE tak działało i działa. Nie-
stety to nie jest w ogóle możliwe. Po prostu dlatego, że
głupek, jeśli nie jest zdolny do zobaczenia tego efektu we
własnym życiu/myśleniu i otaczających go realiach - w ża-
dnej literaturze też niczego innego niż to co już wie -
nie zobaczy, choćby było pisane WOŁAMI i z przytupem.

Dlatego ZAWSZE, jeśli przygłup natknie się na mądrzejsze-
go od siebie a mało skłonnego do 'akceptacji' powszechnie
powtarzanych bredni, to (idiota) MUSI z definicji natury
uznać obcego za bredzącego herezje wroga... (No, chyba, że
poprawnie zrozumiał sens wypowiedzi Kisiela, ale takich ze
świecą szukać...)

Ktoś z tutejszych 'betonów' jest w stanie poprawnie wypro-
wadzić/wyjaśnić właściwy sens tej wypowiedzi zaczynając
od: -
- psychika to _NIE_JEST_ samochód a (samo)edukacja to nie
warsztat samochodowy (czy fabryka nówek), by właściciel po-
jazdu widząc np. popsutą klamkę mógł ją SAM zauważyć, udać
się do warsztatu z trafną diagnozą i równie trafną nazwą
potrzebnej procedury naprawczej, czyli "proszę wymienić po-
psutą klamkę!". I by usługodawca mógł spełnić prośbę klien-
ta w zgodzie (mniej lub bardziej przybliżonej) z jego świa-
domością potrzebnych do wykonania procedur. Tzn. intereso-
wać się wyłącznie wymianą owej klamki !
(????) Proszę - betony do dzieła ! Choćbyście pękli, to nic
z tego. Szybciej nauczę rozumu oryginalną ścianę, niż stan-
dardowy członek partii miernot (dogłębnie przekonany iż
już nic albo niewiele może zmienić się w nauce) w ogóle zdo-
ła marginalnie założyć, iż raczy mylić się... we wszystkim.

Jest jedno słówko, którego treść skutkuje tym, iż żaden sche-
mat postępowania (na wzór naprawy samochodowej klamki) i ja-
kiekolwiek podobieństwa (modele naprawy/procedury naprawcze)
w ogóle nie mają żadnego zastosowania w psychologii... (w czym-
kolwiek co jest związane z psychiką/umysłem) i w konsekwencji
w _rzeczywistej_ nauce, (nie mylić z magazynowaniem _postnau-
kowych_, konkretnych technologii/narzędzi).

Tym słówkiem jest HOLIZM (może być holonomia, emergencja) zaś
z jego faktycznej treści wynika, iż _jakiekolwiek_ procedury,
poprawne i możliwe wobec obiektów NIE MAJĄCYCH tej własności
nie mają żadnego sensu (są z gruntu błędne) wobec obiektów o
całkowicie jakościowo odmiennych tj. holistycznych własno-
ściach...

Dlatego chcąc odróżnić uczonego od tresowanej małpy wystarczy
znaleźć JEDNĄ 'popsutą klamkę' w jego umyśle i... zobaczyć men-
talną reakcję na sugestię: "tu jest błąd".

Żadnych innych testów, sprawdzeń wiedzy, znajomości uznanych
regułek czy politycznie poprawnej nowomowy !
Wystarczy JEDNO trafne pytanie, by przekonać się, czy dany pa-
cjent cokolwiek pojął z konsekwencji faktu, iż umysł jest ho-
listyczny i czy 'testowany' stosuje wewnętrznie '"znamienite"'
reguły myślenia (zgodne z wymogami holizmu/spójności), czy li
tylko "pospolite", standardowo dane z natury wszystkiemu co ży-
je, i nadające się jedynie do wytresowania mechanicznego napra-
wiania samochodów itp. wg. konkretnych instrukcji...
-----

Ot, wzmiankowany przytaczacz Kisiela ("mso") ku własnej samodia-
gnozie (p)opisał się dokładnie - następnym WŁASNYM epitetem do
lustra:

<<polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje>>... [j.w.]

A co z:
<< Mądry ustępuje głupiemu. Smutna to prawda; toruje ona głu-
pocie drogę do opanowania świata.>>
[Marie von Ebner-Eschenbach]
???
( Nota bene żaden to "mądry", co głupiemu ustępuje i... 'zapo-
mina'. To nie "mądry", tylko bezradny, 'spacyfikowany życiem'
głupiec. Zarówno głupi jak i mądry ZAWSZE uruchamiają jakąś
reakcję. Tyle że różną. Głupi (instynktem) siłową (najczęściej
niejawnie), mądry - percepcję i rozum.)

Kto - za przeproszeniem - będzie zakładał psom kagańce i trzy-
mał na smyczy ? Same psy, bo przecież "są grzeczne i dobre z
natury" zaś deprecjonowanie ich wysokiej samooceny własnych po-
czynań to takie niekulturalne, brzydkie i nieludzkie ?
ALE:
<< "Trzy wielkie potęgi rządzą światem: głupota, strach i chci-
wość." Oto do jakiego przekonania doszedł Einstein po wie-
lu kolejnych rozmowach. Ale pisze on także : "Nie wolno nam
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
stracić wiary w człowieka, gdyż sami jesteśmy ludźmi." >>
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^
[Antonina Vallentin "Dramat AE", PIW 1957]

Wiary w zalążki człowieczeństwa tkwiące w homo sapiens, a nie
w fanatycznej pewności szympansa tekstylnego, że każdy szym-
pans jak ubrany to od urodzenia już człowiek z definicji!!!

Po czym zatem odróżnić małpoluda od człowieka, mimo takiej sa-
mej na oko skóry i wytresowanych odruchów (bez)warunkowych?
Ano w pierwszym rzędzie po tym, że za wyróżniki człowieczeń-
stwa bierze cokolwiek, a to kolor skórki, a to pochodzenie, a
to wyznawanie TKM 'poglądów' (chwilowej i bardzo miejscowej
'większości') a to jakieś geny... słowem WSZYSTKO to, co bez
najmniejszych problemów był/jest w stanie wyróżnić... szerego-
wy dowolnej organizacji 'nadludzi' klasy KGB, "Leibstandarte
SS - Adolf Hitler" czy inny realizator po kursie niepodważal-
nych 'prawd najwyższych' dowolnych innych "czerwonych książe-
czek"...
Jeśli więc spotkacie 'człowieka', który wmawia wszystkim, że
atrybutem człowieczeństwa jest cokolwiek, co są w stanie bez-
błędnie wyróżnić... "studenci pierwszego roku", to z pewno-
ścią taki osobnik z człowieczeństwem i rozumieniem czegokol-
wiek zbyt dużo wspólnego nie ma.

Dlatego mądry człowiek zawsze zrobi PRECYZYJNIE odwrotnie niż
idiota - jeśli miałby używać KF-a, to wrzuciłby do niego 'zgo-
dnych z nim w poglądach', bo po jaką cholerę czytać to, co się
samemu poprawnie wie/rozumie ? (No chyba, że ktoś lubi 'odu-
rzać' się tradycją ustalonymi zdrowaśkami w zgodnym chórze
'współwyznawców'... Dlaczego? "W kupie siła, mości panowie",
ale za to rozumu jak w kupie...)

Różnica jest dokładnie tak sama, jak w działaniu sensownych
rządów: tam, gdzie sensowni politycy widzą PATOLOGIĘ wysyła-
ją NAJMĄDRZEJSZYCH (po to JEST edukacja!), zaś z drugiej mań-
ki - psychole-tyrani - wojsko i policję, a 'najmądrzejszych'
podług siebie vel najskuteczniej wyszkolonych (pod tyranię)
wysyłają zamiast do ciurmy, to na... najwyższe stołki w sta-
dzie do wydawania rozkazów bezmyślnej armii tresowanych do
bezwględnego posłuszeństwa automatów.

Mądry człowiek ZAWSZE postrzega _użycie_siły_ jako osobistą
porażkę własnego rozumu, a nie 'praktyczny sukces' (jakoby)
'skutecznego' uwolnienia się 'od złego' dowolną metodyką
(jeśli nie rozumu, to) pięści (najchętnie dla niepoznaki -
cudzej).
----
Zgadnijcie, DLACZEGO zrozumienie i stosowanie tych pozornie
prostych wniosków, mimo - jeszcze raz - wszelkich pozorów -
jest (jakby delikatnie to ująć) - przez - kurwa mać - tre-
sowane 'w nauce' stuprocentowo instynktowne małpiszony - to-
talnie ignorowane/nie do pojęcia ?

Ano, czym małpa ma myśleć, skoro nie ma rozumu ?

JeT.

P.S.
Rzeczywista nauka nie ma absolutnie nic wspólnego ze znajo-
mością najskuteczniejszych procedur osiągania konkretnego,
określonego celu !!! Wszystko, co da się zakwalifikować do
tej kategorii jest tylko i wyłącznie MARTWĄ/złomowo zabytko-
wą TECHNOLOGIĄ/algorytmem _dla_ AUTOMATÓW, i z żadną nauką
nie ma nic wpólnego !

To czym jest nauka? Umiejętnością SAMODZIELNEGO wykrywania
NIEROZUMIANEGO/błędów myślowych i SAMODZIELNEGO dochodzenia
do zrozumienia. (Błąd myślowy to zupełnie coś innego niż
błąd konkretny/werbalny !!! Dlatego idiotę można poznać
m.in. po instynktownym często namiętnym czepialnictwie do
formy, przy jednoczesnej kompletnym braku odczytu treści...)

Dla ubranych szympansów to było, jest, i będzie całkowicie
niemożliwe do pojęcia i zastosowania NA SOBIE/we własnym
umyśle... dopóki same nie pojmą, iż _są_ ubranymi szympan-
sami, i że jednak warto (a z każdym dniem NALEŻY coraz pil-
niej!) coś z tym fantem zrobić.

P.S.S. Reguły życia w stadzie - powszechnie zawsze komplet-
nie mylone z 'kulturą' - nigdy z żadną realną kulturą nie
miały nic wspólnego. Za to wszystko z wymogami 'autoryte-
tów' wobec 'podwładnych', czyli z hierarchią stada _małp_.
Do obejrzenia choćby na przykładzie The Story of Dian Fos-
sey i 'wymogów kulturalnego zachowania', jakie stado w ca-
łości i przez każdego osobnika z osobna wymagało od obce-
go, by 'zechciało' go (ją w tym przypadku) 'zaakceptować',
tzn. w ogóle na ogół 'spokojnie' tolerować. Jakby ktoś nie
wiedział, który gatunek małp okazał się faktycznymi potwo-
rami nie mogącymi 'znieść obcego', to niech sobie obejrzy
film.

P.S.T. Jeśli ktoś jeszcze jest przekonany, że teoria ewo-
lucji Darwina nie ma nic wspólnego z fizyką, to po pro-
stu siedzi na drzewie (ewolucji) na poziomie _znacznie_
_bardziej_ patologicznym od stada wściekłych szympansów
(I poza tym, dokładnie ZASTANOWI się, co to w ogóle jest
TEORIA!)





 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
20.01 cbnet
20.01 eTaTa
20.01 cbnet
20.01 eTaTa
20.01 patix
20.01 cbnet
20.01 cbnet
20.01 eTaTa
20.01 cbnet
20.01 cbnet
20.01 eTaTa
20.01 patix
20.01 eTaTa
20.01 cbnet
20.01 zielsko
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem