KitchenAid

1. Data: 2004-05-10 20:53:02

Temat: KitchenAid
Od: darek <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

małe pytanko
szukam opinii na temat miksera KitchenAid, jak to sie spisuje, co to
jest warte, czym rózni sie wersja profi od wersji " cywilnej",
szczególnie ciekawi mnie praca na ciastach cieżkich, mielonych mięsach itp.
pozdrawiam
darek

1. Data: 2004-05-10 23:24:06

Temat: Re: KitchenAid
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

darek wrote:

> [...]
> jest warte, czym rózni sie wersja profi od wersji " cywilnej",
> szczególnie ciekawi mnie praca na ciastach cieżkich, mielonych mięsach itp.

Podstawowo, KitchenAid ma dwa roboty kuchenne (i kilka recznie trzymanych):
wolnostojacy mikser z koncowkami i duza misa, zarowna jak robot typu malakser z
zamykana miska z nozem krecacym sie posrodku. Mam obydwa i obydwu uzywam
ciagle.

Wolnostojacy:
Uzywam tego miksera od 12 lat (tego samego, nigdy sie nie zepsul). Spisuje sie
wspaniale. Jesli mozesz, kup ten najmocniejszy, 500 a nie 350. Lepszy jest ten,
ktory ma dzwignie do podnoszenia i opuszczania misy. Jest to wspaniala maszyna.
ktora nadaje sie doskonale do ciezkich ciast, do chleba, do kazdego ciasta. Ja
uzywam tej maszyny wlasciwie codziennie. 3 rozne koncowki sprawuja sie
swietnie. Jedna do lekkich ciast, bicia piany czy smietany, druga do ciast
gestych, a trzecia do chleba, ciasta na makaron, czy pierogi. Oprocz samego
miksera mam do niego dodatkowa maszynke do mielenia miesa, i na to nakladke do
robienia kielbas. Rowniez dokupilam druga mise i oslone przeciw chlapaniu z
tulejka, przez ktora mozna dodawac skladniki. Mozna dokupic kilka roznych
dodatkowych maszynek, ktore zakrada sie na glowny mikser.

Mielone kotlety kotlety w nim wyrabiam, jak rowniez ciasto na ptysie (ten etap,
gdy dodaje sie jajka),wszystkie ciasta drozdzowe, biszkopty, majonez, mieszam
nadzienie do kielbas, marcepan, i dziesiatki innych potraw. Jesli masz okazje
sprawic sobie taki mikser, bardzo goraco polecam.

Malakser:
Mocne, dobre urzadzenie, ale plastikowe pojemniki po pewnym czasie (6 lat
uzywania dosc czesto), zaczynaja miec pekniecia przy brzegu. Narazie nic to nie
przeszkadza, ale wyglada na to, ze w koncu peknie. No ale w koncu 6 lat. Ma on
wkladke malej miski, w ktorej sie swietnie sieka jedna cebule, albo jajko, albo
pietruszke, itp. W duzej misce robie kruche ciasto (ma dobra kontrole pulsu, co
pozwala mi na niezbyt dlugie mieszanie ciasta), miele namoczone suszone grzyby,
orzechy, szybki pasztet, ciasto na paje, tne ziemniaki w plasterki, marchew na
ciasto lub surowke, tre ser na pizze (ciasto wyrabiam w tym drugim), mnostwo
roznych funkcji. Ma 3 wymienne dyski, z ktorych kazdy jest dwustronny, wiec w
sumie ma sie 6 roznych tarek, plus duzy noz stalowy, noz plastikowy do ciasta
(ale ja w tym ciasta nie wyrabiam), i maly noz stalowy do miski-wlkadki)
Uff, to tyle. Cos jeszcze?
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-10 23:32:17

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

darek wrote:

> [...]
> jest warte, czym rózni sie wersja profi od wersji " cywilnej",
> szczególnie ciekawi mnie praca na ciastach cieżkich, mielonych mięsach itp.

Tu mozna obejrzec ten profesjonalny, 525 watt

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006
68H0/ref=pd_sbs_k_1/102-5012684-0869752?v=glance&s=k
itchen

MB

1. Data: 2004-05-11 08:28:49

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Tu mozna obejrzec ten profesjonalny, 525 watt

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006
68H0/ref=pd_sbs_k_1/102-
5012684-0869752?v=glance&s=kitchen

Na zdjęciu nie wygląda tak profesjonalnie, jak to opisujesz. Jaka to firma
produkuje, bo nie mogę się dopatrzyć? Zastanawiam się ,czy w Polsce można w
ogóle coś takiego kupić. Może pod inną nazwą?
Ewa

1. Data: 2004-05-11 08:37:23

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Medea <e...@p...fm> w news:c7q30u$eo1$1@nemesis.news.tpi.pl
napisał(a):
> Zastanawiam się ,czy w Polsce można w ogóle coś takiego kupić.

W domach centrum w $DC.

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

1. Data: 2004-05-11 08:45:34

Od: "anka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można, można www.vivamix.com.pl

--
pozdr
anka

1. Data: 2004-05-11 13:01:41

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem zamiastowcem, czy ktoś może podać przybliżoną cenę z dobrze
wyposażony zestaw?
pozdr.Alex

1. Data: 2004-05-11 13:45:28

Od: "anka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jestem zamiastowcem, czy ktoś może podać przybliżoną cenę z dobrze
> wyposażony zestaw?
> pozdr.Alex

Pisałam do vivamix, przytaczam uzyskaną odpowiedź odnośnie cen:
____
Polecamy najnowszy model 5KSM150PS ARTISAN,
ze standardowym wyposażeniem: dzieża 4,83 litra, osłona na dzieżę, hak do
ciasta, mieszadło płaskie, rózgi, książka kucharska. 5 lat gwarancji.

W zależności od wersji kolorystycznej ceny są następujące:
kolor: biały, kremowy, żółty, kobalt, czerwony, antracyt, czarny, mandarynka
(nowość na zamówienie)
cena brutto: 2684,-
wykończenie na metal: chrom, nikiel satynowany:
cena brutto: 4453,-

Przystawki nie wchodzą w wyposażenie standardowe i są oferowane oddzielnie.

Spośród nich chciałbym zwrócić uwagę na najpotrzebniejsze:

Zestaw (FPPC - 1099,- zł brutto),
zawierający dwie, a właściwie trzy przystawki:
(FVSFGA ) - tzw. przecierak - maszynkę do mielenia mięsa wraz z dodatkowymi
akcesoriami do przecierania miękkich owoców z twardą skórką (np.
pomidorów) - z oddzielaniem pestek i skórek
i (MVSA) - maszynkę do tarcia i szatkowania).

Zestaw (KPRA - 549,- zł brutto), zawierający 3 elementy: maszynkę do
wałkowania ciast i walce do krojenia makaronu na nitki i wstążki.

Z akcesoriów:
Dodatkowe tarki bębnowe (MVSC - 329,- zł brutto) do maszynki MVSA
Tackę do maszynki do mięsa (FT )
Stojak do suszenia makaronu
Nadziewarki do kiełbas
Listę poszerzają także otwieracz do puszek i młynek do mielenia zbóż na mąkę

Zwykle, po sprecyzowaniu zestawu, robimy ofertę całościową.
Jest możliwa SPRZEDAŻ NA RATY (w tym także bez przedkładania różnych
zaświadczeń, uciążliwych w przygotowywaniu).
___

--
pozdr
anka

1. Data: 2004-05-11 15:28:30

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Medea wrote:

> [...]
> produkuje, bo nie mogę się dopatrzyć? Zastanawiam się ,czy w Polsce można w
> ogóle coś takiego kupić. Może pod inną nazwą?

No widzisz, jak te zdjecia sa mylace. KitchenAid jest uwazany w Stanach za
najmocniejszy, najbardziej uniwersalny mikser. Uzywany zarowno w restauracjach
jak i w domach.
MB

1. Data: 2004-05-11 18:46:39

Od: darek <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:

> [...]
> zamykana miska z nozem krecacym sie posrodku. Mam obydwa i obydwu uzywam
bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, ciekaw jestem czy ten 350 W
jest tez taki wspaniały?
skłaniam się ku niemu

zapiekanka
Parapetowe