Kłamstwo

301. Data: 2010-10-19 21:41:50

Temat: Re: Kłamstwo
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-19 22:50, niebożę Przemysław Dębski wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> powietrze do środka. Tak samo jest z nagłą zmianą wysokości. Im wyżej
> tym mniejsze ciśnienie (gęstość powietrza), a w samolocie ciśnienie
> takie jak było na ziemi, a więc powietrze jest wysysane z samolotu
> poprzez wszelkiego rodzaju nieszczelności. Trochę tam klimatyzacja
> rekompensuje. Analogicznie jest przy schodzeniu, tylko wtedy to samolot
> zasysa powietrze ponieważ wewnątrz jest mniejsze ciśnienie niż na
> zewnątrz w miarę opadania. Z tego wniosek że czasem w celach
> dydaktycznych warto opróżnić butelkę do dna ;)

Polewaj!

Qra
--
i zaświeciło słońce

302. Data: 2010-10-19 22:00:03

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2010-10-19 22:50, niebożę Przemysław Dębski wylazło do ludzi i
> marudzi:

> Polewaj!

No dokładnie. W końcu nie jesteśmy tu dla przyjemności !

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

303. Data: 2010-10-20 06:28:33

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <z...@...ll> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Oo. Serio? To nie wiedziałem

Tak, ale tylko w ramach doswiadczenia inzynierskierskiego a la Korwin. Po
pierwsze primo samolot musi zaciagac (i wyrzucac) powietrze z zewnatrz (bo
by sie udisili), po drugie zatykanie czasem jest juz na plycie lotniska. Po
trzecie promo cisnienie jest regulowane automatycznie i powyzej 2000m nie
powinno sie zmieniac.

304. Data: 2010-10-20 06:33:04

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a w samolocie ciśnienie takie jak było na ziemi, a więc

Nie mniejsze niz na wysokosci 2000m czyli zwykle mniejsze niz na ziemi.

> powietrze jest wysysane z samolotu poprzez wszelkiego rodzaju
> nieszczelności. Trochę tam klimatyzacja rekompensuje.

Nie klimatyzacja, a po prostu kompresja. I nie troche a dokladnie do
okreslonych parametrow.

> Analogicznie jest przy schodzeniu, tylko wtedy to samolot zasysa powietrze
> ponieważ wewnątrz jest mniejsze ciśnienie niż na zewnątrz w miarę
> opadania.

Zasysa caly czas, podnosci cisnienie dopiero ponizej 2000m.

305. Data: 2010-10-20 06:34:48

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn mnie też - potworne kłucie. Siedziałam z zamkniętymi oczami z bólu i
> łzy mi ciekły.

Zapalenie ucha wewnetrznego.

306. Data: 2010-10-20 18:37:45

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun pisze:

> [...]
> nawet tak prosta rzecz jak zakup nowych samolotów okazuje się niemożliwy
> do zrealizowania przez 20 lat. Prześledziłem kiedyś mechanizm "jak to
> było możliwe" i okazało się, że jesli jakaś rządząca akurat opcja
> polityczna podchodziła do tego problemu(np przetargi na samoloty i inne
> "latawce"), aktualna opozycja próbowała ugrać coś na "wykrywaniu"
> realnych lub urojonych afer związanych z tymi działaniami aby na nich
> "wypłynąc". I dokładnie WSZYSTKIE opcje polityczne od lewej do prawej
> miały tu coś za uszami.
> W końcu wszyscy bali sie nawet ruszyc ten problem.

Nie tylko opozycja, ale również media od tych najbardziej
opiniotwórczych do najbardziej szmatławych, które wszem i wobec głosiły
bizantynizm władz.
IMO zakup limuzyn dla VIP-ów, samolotów i wszystkie wydatki na
reprezentację są naturalne. I tak powinny być traktowane.

> Jeśli mechanizm ten uniemożliwiał poprawę jakości samolotów, to łatwo mi
> sobie wyobrazić iz bardzo podobnie "rozwiązywano" inne problemy nające
> wpływ na bezpieczeństwo vipowskich lotów, niezwiązane li tylko z
> "aktualizacja floty" lecz innymi niezbednymi zmianami (procedury, liczba
> i jakośc ludzi pilnujących tego, urządzenia naziemne itp rzeczy o
> których pisałem wcześniej).

Przeciętny obywatel bardziej mógł sie zszokować wydatkami na poprawę
bezpieczeństwa lotów vipów, które mu serwowały tabloidy, niż milionami
innych wydatków państwa, o których gazety nie trąbią.

--

Paulinka

307. Data: 2010-10-20 18:52:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 20:37:45 +0200, Paulinka napisał(a):

> Przeciętny obywatel bardziej mógł sie zszokować wydatkami na poprawę
> bezpieczeństwa lotów vipów, które mu serwowały tabloidy, niż milionami
> innych wydatków państwa, o których gazety nie trąbią.

Na przykład podwyższeniem państwowych subwencji dla partii, a najwięcej dla
PO, choć w kampanii wyborczej obiecywano tego nie robić...

308. Data: 2010-10-20 18:56:30

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Na przykład podwyższeniem państwowych subwencji dla partii, a najwięcej dla
> PO, choć w kampanii wyborczej obiecywano tego nie robić...

Wiesz jednak dlaczego dla PO prawda i wiesz, że to wynika z zapisu
ustawy i że gdyby PiS miał większość w rządzie też miałby większe subwencje?

--

Paulinka

309. Data: 2010-10-20 19:25:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 20:56:30 +0200, Paulinka napisał(a):

> Wiesz jednak dlaczego dla PO prawda i wiesz, że to wynika z zapisu
> ustawy i że gdyby PiS miał większość w rządzie też miałby większe subwencje?

"Zeby nie te zeby, to by była d**a z geby."
(Takie swiętokrzyskie przysłowie - brzmienie oryginalne, bez ogonków w
wymowie.)
Co mozesz na ten temat wiedzieć? Co możesz powiedzieć o tym, co byłoby?
Wiesz to, co jest - a jest więcej pieniędzy dla PO i to z Twojej i mojej
kieszeni.

310. Data: 2010-10-20 19:31:18

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> Co mozesz na ten temat wiedzieć? Co możesz powiedzieć o tym, co byłoby?
> Wiesz to, co jest - a jest więcej pieniędzy dla PO i to z Twojej i mojej

Przecież Ci pisze jak chłop krowie na rowie, że to reguluje ustawa,
która ma moc prawną. I ciekawa jestem czy PiS by tę ustawę zmienił przed
wyborami samorządowymi.

--

Paulinka

Fenomen "Żyda".