Klasy I i II jakości produktów spożywczych

1. Data: 2005-12-03 20:46:56

Temat: Klasy I i II jakości produktów spożywczych
Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W hipermarketach na siateczkach z warzywami i owocami (taki np po 1kg)
zwykle pisze o klasie jakosci: I albo II. Jak zrobie sok marchewkowy
z tych II to boli brzuch a jak z I to nie.

Wie moze ktos na jakiej podstawie decyduje sie co jest I a co II; czy
to sa jakies oficjalne normy, czy tez hipermarket ma swoje normy, albo
decydowanie polega na widzi-mi-sie...? Bo roznica jest na pewno,
chocby taka ze te II sa zwyczajnie niejadalne, ale jakie kryteria
jakosci musi spelnic produkt zeby dostac I? Czy hipermarkety maja
prawny obowiazek podawac klase jakosci (bo czasem nie podaja)?

2. Data: 2005-12-03 21:26:11

Temat: Re: Klasy I i II jakości produktów spożywczych
Od: "ali " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Are <b...@a...pl> napisał(a):

> W hipermarketach na siateczkach z warzywami i owocami (taki np po 1kg)
> zwykle pisze o klasie jakosci: I albo II. Jak zrobie sok marchewkowy
> z tych II to boli brzuch a jak z I to nie.

aruś dziecino - po pierwsze kto myślący kupuje w oszołomach?
po wtóre - gatunek I i II powinien różnić się tylko cechami zewnętrznymi
(wyglądem) a nie chemią

3. Data: 2005-12-03 21:29:48

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

ali napisał(a):

> aruś dziecino - po pierwsze kto myślący kupuje w oszołomach?
> po wtóre - gatunek I i II powinien różnić się tylko cechami zewnętrznymi
> (wyglądem) a nie chemią

Ale ja pytalem serio...

4. Data: 2005-12-03 21:57:57

Od: "ali " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Are <b...@a...pl> napisał(a):

> Ale ja pytalem serio...

to Ci serio mówie
wszystkie przemysłowe produkty faszerowane są chemią
nie wiem jak to obecnie wygląda
ale za tej oplutej komuny obowiązywały normy dopuszczające do obrotu
produkty spełniające odpowiednie kryteria wg BN lub PN
natomiast obecnie większość norm uchylono jako obowiązujące i producent sam
może określać jakość produktu a dopuszczenie do obrotu dostanie jeśli w
produkcie nie przekracza określonych dopuszczalnych wartości

5. Data: 2005-12-04 14:00:58

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Are" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> W hipermarketach na siateczkach z warzywami i owocami (taki np po 1kg)
> zwykle pisze o klasie jakosci: I albo II. Jak zrobie sok marchewkowy
> z tych II to boli brzuch a jak z I to nie.

To może lepiej nie jedz na surowo żeby z hipermarketu.
Do jedzenia na pewno się nadają, mogą być mniej dojrzałe itp.

SAUNA SPACE HEAT BELT
drozdze piwne
Błonnik z ananasem
Suck in that gut! This video reminds me of myself.
zdjecia :)