"Klejąca patelnia"

1. Data: 2002-11-11 11:55:16

Temat: "Klejąca patelnia"
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu patelnię ze "stali szlachetnej" kupioną w hipermarkecie przez
teściową, do której (patelni, nie teściowej) przywiera wszystko, nawet
słonina.
macie może jakieś sugestie, jak ją okiełznać ? ;-))

1. Data: 2002-11-11 12:13:37

Temat: Odp: "Klejąca patelnia"
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> macie może jakieś sugestie, jak ją okiełznać ? ;-))

Taki juz ich urok.

Trzeba poczekać, aż przypiecze się dobrze i samo odejdzie od dna. Mozna
wrzucic ząbki czosnku w skórkach.

Nie ma to jednak jak teflon. Patelnie stalowe bardziej nadaja się do
duszenia, niz do smażenia.

I jeszcze jeden ogromny mankament - jak się poparzysz przez choćby lekkie
dotknięcie, to nawet lód nie pomoże, a goi sie miesiącami.

cherokee

1. Data: 2002-11-11 13:54:53

Temat: Re: "Klejąca patelnia"
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cherokee gd <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqo6tq$dpo$...@a...dialog.net.pl...

> Taki juz ich urok.
>
> Trzeba poczekać, aż przypiecze się dobrze i samo odejdzie od dna.
Mozna
> wrzucic ząbki czosnku w skórkach.

A warzywa? też mam czekać aż odejdą od patelni ? ;-(

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej władzy sądzenia, którym

1. Data: 2002-11-11 14:14:26

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A warzywa? też mam czekać aż odejdą od patelni ? ;-(

Niestety. I nie ma reguły - albo odejdą, albo się przypalą.

pozdrawiam

cherokee

1. Data: 2002-11-11 14:19:01

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> słonina.
> macie może jakieś sugestie, jak ją okiełznać ? ;-))

gdzies czytalam, ze na nieteflonowej nalezy wyprazyc sol i dziala jak
teflon, ze mozna smazyc nawet bez tluszczu - ale nie sprawdzalam, bo jestem
zateflonowana..

Jola L-L

1. Data: 2002-11-11 17:47:16

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Po co kupowac 'blyszczace' ale do bani, zamiast zeliwna, w kilku wymiarach, ale na
cale zycie?
Cena naprawde przystepna jak na 'cale zycie' - pisalam - we Wrocku najwieksza
kosztuje ponizej 38 zl, czyli 37,xx.
:-) Barbara

---

1. Data: 2002-11-11 18:05:37

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
> Cena naprawde przystepna jak na 'cale zycie' - pisalam - we Wrocku
najwieksza kosztuje ponizej 38 zl, czyli 37,xx.
Oj marzy mi sie taka patelnia, moja niestey zostala ukradziona z piwnicy-
zlamala sie raczka i tam powedrowala.
Na teflonowej nie mozna niczego podrumienic,podsmazyc to nie ten smak Naq
metalowych obecnie modnych przywiera...
och ciezka,bardzo ciezka patelnio tesknie za toba
TMK

1. Data: 2002-11-12 00:24:43

Temat: Re: "Klejąca patelnia"dlugie
Od: marek <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:

> [...]
> słonina.
> macie może jakieś sugestie, jak ją okiełznać ? ;-))

To bardzo proste,ale trzeba poprobowac bo patelnie ze stali nierdzewnej
bardzo sie roznia miedzy soba.(grubosc dna,dysk z miedzi lub aluminium
wkomponowany w dno lub jego brak).
Podstawowa zasada to dobrze rozgrzacPUSTA patelnie na malym lub srednim
ogniu (i to wlasnie trzeba wypraktykowac -wielkosc plomienia i czas
ogrzewania).
Stal (nierdzewna i zwykla weglowa) przewodzi cieplo gorzej niz zeliwo lub
zelazo
dla tego trzeba odczekac az dno patelni nagrzeje sie na calej powierzchni i
to do
takiej temperatury ze tluszcz wrzucony na patelnie natychmiast zaczyna
"skwierczec"
a nawt troche dymic.
Dopiero na tak rozgrzana patelnie wrzuca sie calosc tluszczu,ktory masz
zamiar uzyc
do smazenia i odrazu mieso lub jarzyny czy co tam masz zamiar smazyc.
Wazna jest znajomosc tego jaka wydajnosc cieplna ma palnik kuchenki bo np.
duza ilosc miesa na gulasz wrzucona na patelnie spowoduje jej wychlodzenie i
od
tego momentu konczy sie smazenie a zaczyna gotowanie.To dotyczy wszystkich
patelni, teflonowych tez.(albo palnik o duzej wydajnosci albo smazyc
mniejsze porcje).
Patelnie teflonowe sa dla tych,ktorzy maja malo
czasu.Zeliwne,zelazne,stalowe
dla tych ktorzy cenia sobie smak smazonych potraw ale to zabiera troche
czasu.
Patelnie teflonowa mozna myc albo wycierac papierowym recznikiem zaraz po
uzyciu,patelnie zeliwna i zelazna tylko wycierac papierem a jezeli myc to
bez detergentow.
Patelnie ze stali nierdzewnej trzeba myc z uzyciem detergentu ale nalezy ja
po tym
kilkakrotnie wyplukac.Jezeli tu pojdziesz na skroty to przy nastepnym
smazeniu
poczujesz zapach plynu do mycia w jedzeniu.
Jezeli te "wywody" wydaja Ci sie skomplikowane to znaczy ze nieumiejetnie
to napisalem ale sprawa jest naprawde prosta.
Poprobuj, z pewnoscia sie uda.

pozdr
marek,glodny..

1. Data: 2002-11-12 09:33:59

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Czaplicka <b...@i...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:008f01c289aa$6e623250$f394573e@home68z1dftw8
1...
> Po co kupowac 'blyszczace' ale do bani

Proszę czytać posty ;-) Ja tą patelnię dostałem od teściowej, a żeliwna
za 37,xx na pewno pęknie po 2-3 latach. Dobra żeliwna patelnia kosztuje
ok 150-170 pln.

1. Data: 2002-11-12 09:49:10

Temat: Odp: "Klejąca patelnia"dlugie
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marek <m...@m...net> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@m...net...
> [...]
> to do
> takiej temperatury ze tluszcz wrzucony na patelnie natychmiast zaczyna

Taa wtedy przywiera tak, ze przypalenizne trzeba odmaczac przez caly
dzien.
Zlosliwa jest i tyle, to pewnie dlatego, ze od tesciowej..... ;-)))

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej wladzy sadzenia, którym

Marcypanki?
nowoczesna kuchnia...
Linda wrocil - pilotem go...
zupa-krem z cieciorki