Kleje do rur, gwintow.

1. Data: 2004-08-07 17:57:10

Temat: Kleje do rur, gwintow.
Od: "nootropil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam jakiegos dobrego, niedrogiego kleju do uszczelniania polaczen
gwintownych w klasycznej instalacji wodociagowej z rur stalowych 1/2 cala.
Znalazlem Loctite 577, ale jest drogi (120pln. za 50 ml.) Jest nic
impregnowana Loctite 55, ale dla gwintu 1/2cala zalecana ilosc zwojow to
6-8, a ja mam na felernym laczeniu tylko 3 zwoje. Sa tez inne kleje
aneorobowe np firmy Monolith, albo wloskiej firmy Loxeal. jednak nie
znalazlem mozliwosci zakupu tych produktow na terenie Polski. Nie znam tez
ich ewentualnych cen. Macie jakies doswiadczenia w tym zakresie? Mozecie cos
polecic ?

--
nootropil

1. Data: 2004-08-07 18:14:49

Temat: Re: Kleje do rur, gwintow.
Od: "nootropil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.Grodecki" <a...@m...com> napisał w wiadomości

> Albo dobry, albo niedrogi. Wyboru raczej nie masz. Kleje Loctite to
> klasa sama w sobie.

wiem o tym, ale nie kazdy musi jezdzic mercedesem, mi wystarczy daewoo albo
volkswagen

--
nootropil

1. Data: 2004-08-07 18:15:12

Od: "A.Grodecki" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nootropil napisał:

> [...]
> polecic ?

Albo dobry, albo niedrogi. Wyboru raczej nie masz. Kleje Loctite to

A. Grodecki

1. Data: 2004-08-07 21:00:59

Od: "szymek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
proponuje ci zkupienie pasty uszczelniajacej (sa takie ze na wode mozna
uszczelniac) zalozenie pakul i zakrecic ewentualnie sprubowac jszcze
nagwintowac

1. Data: 2004-08-08 02:44:50

Od: "A.Grodecki" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nootropil napisał:
> Użytkownik "A.Grodecki" <a...@m...com> napisał w wiadomości

> wiem o tym, ale nie kazdy musi jezdzic mercedesem, mi wystarczy daewoo albo
> volkswagen

To nie do końca tak jest. Połączenie musi być szczelne, a nie "trochę
szczelne". Więc albo DOBRY klej, albo nie klej. Ile będzie kosztowało
rozkręcenie instalacji, jeśli klej Volkswagen (jak to zwykle bywa) okaże
się kiepski?
Rury stalowe, rzeczywiście najlepiej na pakuły + pasta hydrauliczna.

A. Grodecki

1. Data: 2004-08-09 05:15:11

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nootropil napisał(a):

> Szukam jakiegos dobrego, niedrogiego kleju do uszczelniania polaczen
> gwintownych w klasycznej instalacji wodociagowej z rur stalowych 1/2 cala.
> Znalazlem Loctite 577, ale jest drogi

;)

Pakuły są zdecydowanie tańsze. Może nie kul i trędi, ale zwyczajnie
debest i już.

--
Piotr Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-08-09 15:55:05

Od: "nootropil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pakuły są zdecydowanie tańsze. Może nie kul i trędi, ale zwyczajnie
> debest i już.

sa tansze, ale jak sa tylko 3 zwoje gwintu, do tego nie stozkowego tylko
cylindrycznego to nie tak latwo to uszczelnic. Chcialem wstawic w instalacje
zawor katowy z filtrem, taki jak do podlaczenia baterii. Problem w tym, ze z
jednej strony ten zawor ma lacze przystosowane do laczy elstyczneych (czyt.
wezykow) i nie chce uszczelnic sie na zwyklej mufie 1/2 cala. Moze sa jakies
przejsciowki, albo takie filtry dedykowane do skrecania z obu stron ?

--
nootropil

1. Data: 2004-08-10 05:12:35

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nootropil napisał(a):

> sa tansze, ale jak sa tylko 3 zwoje gwintu, do tego nie stozkowego tylko
> cylindrycznego to nie tak latwo to uszczelnic.

Łatwo, tyle że te 3 zwoje gładkiego gwintu należy głęboko uszorstnić
przy użyciu drobnego pilnika lub brzeszczota.

> [...]
> wezykow) i nie chce uszczelnic sie na zwyklej mufie 1/2 cala. Moze sa jakies

Najprostsze rozwiązanie to tzw. sztucer, przedłużka, dosyć precyzyjnie
wytoczona część, która powinna być szczelna w takim połączeniu. Albo
pokombinuj przy użyciu staroświeckich śrubunków - dosyć upierdliwe, ale
przynajmniej masz pewność że wężyk nie strzeli w najmniej przewidzianym
miejscu i czasie zalewając pół mieszkania ( google.pl i
pl.misc.budowanie )

--
Piotr Jankisz
trochę o rowerach: