Klon plamowy - kędzierzawość liści??

1. Data: 2003-05-14 09:04:01

Temat: Klon plamowy - kędzierzawość liści??
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czesc,
jestem tu po raz pierwszy - witam wszystkich!
Mam problem z nowo-posadzonym klonikiem palmowym. Drzewko o wysokości ok 50-
70cm (malutkie) kupiłam w szkółce, wyglądało zdrowo i ładnie. Okolo tygodnia od
posadzenia w miejsce docelowe drzewko zaczęło zasychać (było podlewane).
Zauważyłam, że liście zachowuja sie identycznie jak w przypadku kędzierzawości
liści charakterystycznej dla brzoskwiń i nektaryn.
Pytanie zasadnicze - czy uratuje drzewko opryskami miedzianem? czy może jest to
inna choroba? Jezeli tak co to może być?
Dodam tylko że w tej chwili drzewko wygląda żałośnie - brak liści.

Pomózcie prosze!
Magik

2. Data: 2003-05-15 07:35:35

Temat: Re: Klon plamowy - kędzierzawość liści??
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl writes:

> Zauważyłam, że liście zachowuja sie identycznie jak w przypadku
> kędzierzawości liści charakterystycznej dla brzoskwiń i nektaryn.

Ja się autorytatywnie wypowiadał nie będę, trzeba poczekać na Jacka,
ale stawiałbym albo na przesuszenie, albo na przędziorki/mszyce.

Pozdrawiam,
Grzesiek

3. Data: 2003-05-16 13:31:30

Temat: Re: Klon palmowy - kędzierzawość liści??
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> ale stawiałbym albo na przesuszenie, albo na przędziorki/mszyce.

czesc Grzes,
jeżeli chodzi o przedziorki albo mszyce to - napewno nie jest to ten przypadek.
Problem przesuszenia - klonik był podlewany co regularnie co do tego nie ma
wątpliwości.

Magik

4. Data: 2003-05-22 05:19:59

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tygodnia od
> posadzenia w miejsce docelowe drzewko zaczęło zasychać (było podlewane).

Przykro, że poznajemy się w takiej niemiłej okoliczności.
Ja juz dawno przestałem zajmować sie klonami palmowymi po nieciekawych
doswiadczeniach. Wiem jednak, ze inni bardzo je sobie chwalą. Kiedyś był na
grupie Kaliszan ktory zajmował sie nimi nie tylko w sensie fotografowania.
Jeżeli roslina zaczęła ginąć w tydzień od posadzenia to prawdopodobieństwo
zachorowania jest małe.
Może to jakieś błędy w pielęgnacji?
KM

5. Data: 2003-05-22 06:32:04