Kobiece sporty walki

1. Data: 2004-06-18 10:58:39

Temat: Kobiece sporty walki
Od: "Ana" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałam niedawno fragment filmu o wschodnich sztukach walki, a konkretnie
pojedynek kobiety z mężczyzną. Dziewczyna trzymała oburącz kij długości 3m i
nieznacznymi ruchami nadgarstkow zataczała nim krąg, niezbyt spiesznie
obracając się przy tym wokół własnej osi. Mężczyzna natomiast atakował dwoma
narzędziami o wyglądzie przypominającym coś pomiędzy jataganem a tasakiem do
mięsa. Stosował gwałtowne wykroki, chcąc przedrzeć się przez okrąg
bezpieczeństwa nakreślony wirującym kijem. Sięgal też po psychologiczne
środki walki: wydawał przerażające okrzyki, wywracał przeraźliwie oczyma.
Niestety, nie mogłam filmu obejrzeć do końca.
Czy ktoś z Was widział finał tej pasjonującej walki?
Pozdrawiam
Ana

1. Data: 2004-06-18 11:20:39

Temat: Re: Kobiece sporty walki
Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Niestety, nie mogłam filmu obejrzeć do końca.
> Czy ktoś z Was widział finał tej pasjonującej walki?

To wszystko wyreżyserowane i udawane.
A taki kij w praktyce jest bezużyteczny, bo nadaje się do walki tylko na
dużej otwartej przestrzeni a nie np. w zgiełku bitewnym.
Najbardziej praktyczne do walki wręcz jest to, co używane na całym świecie,
czyli miecze, maczugi, topory, broń drzewcowa dla falangi - jak piki,
berdysze, ale jako wsparcie

W bractwie rycerskim na pewno udzielą ci bardziej szczegółowych i
wyczerpujących informacji.

Adrian

Mam problem ....
Campo di Fiori