Kocia trawka

1. Data: 2002-05-03 17:18:04

Temat: Kocia trawka
Od: "TPI" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie Wszystkich Grupowiczów.

Przed rokiem połknęłam ogrodowego bakcyla, o swoich dokonaniach napiszę
wkrótce, jednakże teraz nurtuje mnie pewien problem.
Dostałam od koleżanki "kocią trawkę", która w ciągu roku wyrosła mi w
doniczce prawie na metr, a teraz zaczyna żółknąć od dołu.
Nigdzie w sieci nie znalazłam informacji na temat "kociej trawki", może mi
ktoś podpowiedzieć coś na temat tej roślinki?

Pozdrowienia
Krystyna z podnóża beskidzkiego Dębowca

2. Data: 2002-05-03 20:16:43

Temat: Re: Kocia trawka
Od: "Demona" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a scinales ja chociaz?
--
Demona

3. Data: 2002-05-06 08:29:26

Temat: Odp: Kocia trawka
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TPI" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nigdzie w sieci nie znalazłam informacji na temat "kociej trawki", może mi
> ktoś podpowiedzieć coś na temat tej roślinki?

Zdaje się, że to zwyczajny owies:-))

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-05-06 09:11:59

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaje się, że to zwyczajny owies:-))

A może jednak to to:
Valeriana officinalis L. = kozłek lekarski
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: badrian, baldrian, basakir, bielrzan,
biełrzan, dryjawnik, kocia trawa, kozia broda, kozia paproć, kozibroda,
koziełek, koziołek, kozłek, kozłek pospolity, kozłki, krop, macicznik,
nardus leśny, nordus leśny, odolan, odylon, stonieb, stoniebo, walerian,
waleriana, waleriana lekarska.

Etymologia: łac. valere = czuć się dobrze - odniesienie do leczniczych
właściwości rośliny; podobnie: łac. officina = apteka, officinalis =
leczniczy - jest to ceniona i stara roślina lecznicza.

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

5. Data: 2002-05-06 10:42:17

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> Użytkownik "TPI" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> Zdaje się, że to zwyczajny owies:-))
>
> Pozdrawiam, Basia.

A wygląda jak trawa czy może ma listki podobne do mięty i takiż zapach? Bo
jeśli tak to byłaby to kocimiętka
Pozdrawiam, Ewa.

6. Data: 2002-05-06 19:31:50

Temat: Re: Odp: Kocia trawka
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Użytkownik "TPI" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> Zdaje się, że to zwyczajny owies:-))
>
> Pozdrawiam, Basia.

Najpierw rozpoznajmy te rosline.
Czy jest to moze ta roslina?

http://www.msue.msu.edu/msue/imp/mod03/visuals/nepfa
b1h.jpg

a moze ta:

http://www.ion.com.au/~iridology/NepetaCataria.html

MB

7. Data: 2002-05-07 10:06:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> może mi

> A może jednak to to:
> Valeriana officinalis L. = kozłek lekarski

Tak się składa, że też od znajomych dostałam w zeszłym roku nasiona czegoś,
na czym było napisane z jednej strony "Cat grass", a z drugiej była nazwa
łacińska owsa (Arrthenatherum czy coś takiego). Wprawdzie kota nie mam:),
ale wysiałam teraz wiosną z myślą, że kłosy zasuszę do suchych bukietów. Na
razie jest ładna trawka.

Pozdrawiam, Basia.

Wrzosy - cięcie
Projektowanie ogrodow
krety
Pposzukuję adresów szkółek leśnych blisko Krakowa...
Sprzedam perlit