Kolka podczas biegu-dlaczego

1. Data: 2003-02-11 20:59:59

Temat: Kolka podczas biegu-dlaczego
Od: "DorotaR" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich
Mam pytanie związane z wf (przedmiot, którego nauczam). Dzieci podczas biegu
często dostają tzw. "kolki". Nie wiem, jak w rzeczywistości powinny się
zachować podczas takiego stanu (tradycyjnie zaleca się marsz, skłony w
przód - ale czy jest to słuszne?) i w zasadzie co tak kłuje w boku (skąd
się bierze ten ból). Czy bieg mimo bólu może być niebezpieczny (np. ambitny
uczeń chce poprawić wynik)? Bardzo proszę o odpowiedź .
Dorota

2. Data: 2003-02-12 17:31:18

Temat: Re: Kolka podczas biegu-dlaczego
Od: "fo ma" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

DorotaR <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> się bierze ten ból). Czy bieg mimo bólu może być niebezpieczny (np. ambitny
> uczeń chce poprawić wynik)? Bardzo proszę o odpowiedź .
Kolka jest to wynikiem przekroczenia możliwości niewytrenowango
organizmu,wystarczy odpoczynek.Jeżeli dziecko nie ma innych
chorób /ukł.krążenia.oddechowego/ niczym to nie grozi, ale np.zemdleje,
upadnie, rozbije głowę, będzie wymiotować.Z tego powodu jako nauczyciel
problemy zawsze możesz mieć.Tym bardziej, że tak naprawdę dziecko może mieć
np. wadę serca, a o tym nawet ono samo może nie wiedzieć.foma

3. Data: 2003-02-13 10:13:19

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

przy zwiekszonym wysilku fizycznym organizm musi zapewnic wiekszy przeplyw
krwi przez miesnie
w tym wypadku obkurcz naczynia trzewne powodujac przejsciowe niedokrwienie
jelit objawiajace sie kolka
wystarczy przerwac cwiczenie i odpoczac a wszystko wraca do normy

4. Data: 2003-02-15 13:41:52

Od: niedzwiedz <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Feb 2003 17:31:18 +0000 (UTC), "fo ma"
<f...@N...gazeta.pl> wrote:

>Kolka jest to wynikiem przekroczenia możliwości niewytrenowango
>organizmu,wystarczy odpoczynek.

eh... ja nie jestem lekarzem, ale wydaje mi sie, ze kolka to cos
innego... jestem bylym sportowcem i pamietam jak dzis jedne zawody do
ktorych po prostu prawidlowo sie nie "rozgrzalem" - byly to zawodu
dlugodystansowe - tuz po starcie zlapala mnie "kolka" i nie moglem po
prostu ujechac - skonczylo sie na tym, ze wynik byl znacznie ponizej
moich mozliwosci wlasnie dlatego, ze nie moglem sie nawet zmeczyc - bo
bol "kolki" mi na to nie pozwalal...

teraz czytajac temat tego watku stwierdzilem - ok - zobaczmy co
wlasciwie jest powodem tej kolki - predzej doszukiwalbym sie tutaj
przyczyn "dietowych" - jakis skret kiszek czy czegos takiego - nie
wiem - ktos wie cos na ten temat?

5. Data: 2003-02-15 15:51:17

Od: "fo ma" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bliższy mechanizm podał Pestifer.Biegam ponad 30 lat, ale kolki nie
miałem.Mnie akurat przy maksymalnym wysiłku siadały nogi,rozgrzewam się, nie
biegam po jedzeniu itd.Tu sprawa dotyczy nie sportowcow, tylko dzieci na
WFie, które czy chcą czy nie ,czy są przygotowane czy nie, czy są szczupłe
czy grube biegną bo muszą.foam

6. Data: 2003-02-15 17:22:31

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i w zasadzie co tak kłuje w boku (skąd
> się bierze ten ból).

nie wiem czy to prawdziwa teoria, ale gdzies czytalem ze
bol wynika z niedotlenienia sledziony, jej obrzeku
i napiecia torebki..

pz

badanie PRL - profil i odstawienie tabletek anty
bóle menstruacyjne
Mapa topograficzna teczowki - pomocy
tabletki antykoncepcyjne a bole glowy
RAk Piersi