Komórka męża

91. Data: 2002-04-05 09:31:26

Temat: Re: Komórka męża
Od: "Nieradek" <K...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alex Jańczak" <o...@z...com.pl> napisał w wiadomości
news:a8jpo7$d56$1@news.tpi.pl...

> Każde dziecko trafia do domu. Wtedy, kiedy chce.

Olu, zapewniam Cie, ze nie kazde dziecko trafia do domu :-( I to
nie dlatego, ze nie chce, tylko czasem nie ma wplywu na to :-( Zdarzaja
sie rozne sytuacje, prawda?

>A ja bym wolała, żeby córka trafiała do domu wtedy, kiedy ja chcę.
>Subtelna różnica?
>
> Olka

Olu, nie zaperzaj sie tak :-) Ja akurat nie mam zadnego zdania na temat
tego czy 6-latka z komorka to absurd czy tez normalna sprawa :-) Zreszta
nawet jesli ma - to ma. Ja jesli uznam potrzebe, ze mojemu dziecku komorka
do czegos sie przyda (wykluczajac sprawy szpanu i tego tam) to zapewne
ja kupie. I guzik mnie bedzie obchodzic jak ktos mnie podsumuje, ze
sie wyglupiam/przesadzam kupujac maloletniemu komorke. Znajac siebie,
swoje zasady moralno-etyczne etc. decydujac sie na zakup komorki
dla mojej Marty zapewne nie bedzie to "lichy" powod :-) W tej chwili
nie mam takich powodow (bo jednak wiek 4 i pol roku to za malo - to raz,
a dwa, ze co chodzi o Marte to mam ciagly kontakt z osobami, ktore
sie nia opiekuja), natomiast nie wiem co bedzie za lat dokladnie 2 i pol,
kiedy Marta pojdzie do szkoly. Wtedy bede o tym myslała :-)

---
Pozdrawiam serdecznie,
Kasia
http://www.babyboom.pl/temat.asp?id=384
Gdynia GG#368316
"Cudze doświadczenia są nam zupełnie obce"

92. Data: 2002-04-05 09:38:10

Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój mąż, który jest zdecydowanym przeciwnikiem komórek zawsze powtarza
> "tyle lat się ludzie bez tego obywali i dawali sobie radę".
>
> Ale sam też przyznaje ze taki gadżet przedaje się czasem w sytuacjach
> ekstremalnych (zagubienie w górach, wypadek samochodowy itd ...).

No właśnie Basiu chyba wszystko rozbija sie o to by nie dać sie zwariować..
Nie wyobrażam sobie mojej córki (7lat) z komórką. Wyobrażam sobie minę męża
gdybym by zaproponowała kupmy Marcie komórkę.Chyba zabiłby mnie śmiechem.
Jestem w stanie zrozumieć..ze studentka, taką potrzebuje ale nie dziecko..
pewne rzeczy mnie dziwią.No cóż już tak jest..

MJ

93. Data: 2002-04-05 09:44:40

Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każde dziecko trafia do domu. Wtedy, kiedy chce. A ja bym wolała, żeby
> córka trafiała do domu wtedy, kiedy ja chcę. Subtelna różnica?
>
> Olka
Ale wiesz jako dziecko nie miałam komórki i gdy tato lub mama powiedzieli
będziesz o 18 w domu..wierz mi nigdy nie odważyła bym sie nie dostosować a
wiec można..
A wydaje mi sie iż sama jesteś wstanie zrozumieć iż dostanie sie malej do
domu, czy jej odpowiedni powrót można było by rozwiązać bez komórki.

MJ.

94. Data: 2002-04-05 09:45:15

Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach wszystko co bardzo mądrze napisałes,

> - we wspomnianej przez Ciebie Francji nikt nie wpadnie na pomysł, żeby
> przejechać gwoździem Jaguara lub Porshe sąsiada - posiadanie dobrego wozu,
> domu czy firmy budzi szacunek - nie lęk czy paranoję.

to fakt, ale wtrące anegdote rodzinną. Mamy rodzine mieszkająca koło Koblenz -
kto był, wie, ze to prawdziwe Niemcy - czyste, wszystko na miejscu itp, itd -
zal, że u nas chyba nigdy tak nie bedzie ;-)). Kuzyn postawił samochód na
kościelnym parkingu, na zastrzezonym miejscu, bo był w fazie buntu przeciwko
nakazom i zakazom ;-)). Na to przybiegła zakonnica z wielkim gwoździem i po
ostrzezeniu naprawde przejechała tym gwoździem po samochodzie....no nie był to
Jaguar ani Porsche, oczywiście :-))

> Natomiast moi drodzy.. podejście niektórych do komórki o tyle mnie
> zaskakuje, że w Polsce (przynajmniej w większych miastach) komórka też od
> kilku lat jest towarem powszechnym, dostępnym praktycznie dla każdego.
> Wystarczy przejechać się dowolnym autobusem albo tramwajem, żeby zobaczyć
> osoby odbierające połączenia lub dzwoniące do kogoś. Wystarczy przejść się
> ulicą... get real.. mamy XXI wiek!!!

przeciez trzy, cztery lata temu w ogole posiadanie komórki poczytywane było za
szpan...no bo kto miał telefon to od razu był albo "byznesmenem" albo
złodziejem samochodow....a dzis telefon nosza leciwe babcie i nikt nie mówi
ze "szpanują"....

dzieki Krzysztfie za zdrowy, obiektywny post.

pozdrawiam
Ula

95. Data: 2002-04-05 09:48:57

Od: "Nieradek" <K...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MJ" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jestem w stanie zrozumieć..ze studentka, taką potrzebuje ale nie dziecko..
> pewne rzeczy mnie dziwią.No cóż już tak jest..

A ja jestem w stanie sobie duzo rzeczy wyobrazic :-) Ta dyskusja
o uzywaniu komorek przez dzieci zaczyna mi przypominac watek
w ktorym to jedne panie przekonywaly drugie, ze nie warto byc niczego
pewnym :-) (mam tu na mysli watek o ewentualnej zdradzie przez
parnera - to dla niedomyslnych ;-) ) itd. Dopoki sie samemu nie przezyje
pewnych rzeczy to po co wyciagac daleko idace wnioski?
Na razie nie masz zamiaru kupowac swojemu dziecku komorki - i dobrze.
Natomiast jesli ktos inny to zrobil - to tez dobrze (byleby tego nie zrobil
z tzw. niskich pobudek, bo to budzi moj sprzeciw :-) ). Jasny gwint,
jestesmy w koncu w jakims tam stopniu ucywilizowanym spoleczeństwem, no nie?
To jesli dziecko nie ma komorki, to do kompa tez niech nie siada
- mozna mu kupic liczydla, a co!
A dziecka mozna nauczyc zasad uzywania telefonu komorkowego. Nie
musi nim dryndac na lekcjach, nie musi machac tym telefonem
wszystkim przed oczami, nie musi nic z nim robic oprocz tego, do czego
ma mu poslużyc taki telefon - głównie zapewne po to, zeby miec kontakt
z rodzicami. Jesli jestes ze swoim dzieckiem sto pięć godzin na dobę,
albo Twoj mąż, albo babcia, albo przedszkolanka albo juz nie wiem
kto - to pewnie, że zakup komórki jest idiotycznym pomysłem. Ale
CZASAMI zakup komórki dziecku można wytłumaczyć racjonalnie
i rozsądnie, prawda?
Tego też nie umiesz sobie wyobrazić?

---
Pozdrawiam,

96. Data: 2002-04-05 09:49:08

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> skrev i meddelandet

> A co to ma to rzeczy? Tu nie psd.

A to ma do rzeczy, ze jakby mial dzieci, to by wiedzial, ze cos
takiego jak umowienie sie z dzieckiem na godzine, obojetnie w jakim
wieku, [mowimy o DZIECKU, nie o mlodziezy] bywa po prostu celem
niewykonalnym. Dzieci maja wiele pomyslow, na zegarek absolutnie bym
nie liczyla.

magda

97. Data: 2002-04-05 09:50:15

Od: Alex Jańczak <o...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Björk (sveana) <a...@s...com> w artykule
news:a8jr89$1oa$1@news.onet.pl napisał...

> Przepraszam, ze sie wtrace, ale to mnie bardzo zastanowilo i zaniepokoilo.
> Czy ty to napisalas zupelnie serio? Az mi ciarki przeszly po plecach na
> takie "dictum"....... Za taka "rodzicielska" postawe sluzby socjalne
> odbieraja rodzicom dzieci w kilku krajach........

:))))))))
Faktycznie, głupio to zabrzmiało.
Miałam na myśli, że nie interesuje mnie _godzina_ o której wróci.
Po co mam ustalać, że np. o osiemnastej ma być w domu, i wymagać
dostosowania się do tej określonej godziny, skoro żadnej z nas
nie jest to do niczego potrzebne? I skoro Ada wie, że nie może być
na dworze gdy zrobi się ciemno (i - ostatnimi czasy - stosuje sie
do tego). Natomiast często mam sytuację, gdy chcę, żeby wróciła
natychmiast. No i... dzięki telefonowi... wraca :)
Mamy jeszcze kilka miesięcy na nauczenie się "bycia na określoną
godzinę" - szkoła zaczyna się od września.

Olka
P.S. A to, o zmęczeniu czy znudzeniu miało znaczyć, że często
wraca bardzo szybko, bo np. jej zimno, dlatego wyznaczanie
terminu byłoby i tak niepotrzebne.
--
**/|_/|*******************************
*( oo_ Olka(głupia[TM]) }:->[=3 *

98. Data: 2002-04-05 09:50:34

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Napisała Perełka moja, Magdalena Busk
> <m...@h...com>, odpisuję zatem co następuje:

> żeby
> na

> Pani Magda błąd'ynka, jak sądzę po owym pytaniu? :->

Zmartwie Cie, nie "bladynka" ale brunetka...

mb

99. Data: 2002-04-05 09:52:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:a8jrue$2vl$1@news.onet.pl...

> [...]
> wieku, [mowimy o DZIECKU, nie o mlodziezy] bywa po prostu celem
> niewykonalnym. Dzieci maja wiele pomyslow, na zegarek absolutnie bym

Hmm... to zależy kto jak sobie dziecko wychowa...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

100. Data: 2002-04-05 09:56:56

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aRt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ja powiem iz to jest glupota.
> Jak fajnie sie napada na takie 6-letnie dziecko, kopa w ryja i mam komore.
>
> Sorry ze tak ostro, ale to rzeczywistosc jest ostra.

Niestety większość ludzi tego nie zrozumie dopóki nie doświadczy...
To tylko melodyjka Mozarta z kieszeni rowerowej za siodełkiem... podobno...
Jak jakiś żul usłyszy, to zrzuci dzieciaka z roweru i będzie miała dwie
pieczenie na jednym ogniu...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

czytam i sie doluje
Moja siostrzenica chciałaby żebym był jej mamą
[OT] niestety znikam :(
ojciec biologiczny - dylemat (długawe)
zaufanie po zdradzie.