Kompostowanie gałęzi

1. Data: 2000-02-24 15:41:35

Temat: Kompostowanie gałęzi
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak na bazie postu Staszka, który pisał o tym, że chce do kompostu dorzucić
gałęzie. Oczywiście powinny być zmielone, lub przynajmniej pocięte na drobne
kawałki. I tu moje pytanie: czy do prywatnego ogródka, w którym przeprowadza
się cięcie kilku drzew dwa razy do roku, opłaca się kupować młynek do
gałęzi? Przyznam się od razu, że zmęczona jestem poświęcaniem się i cięciem
tych gałązek ręcznie sekatorem (tzn. tych cieńszych, grube idą do pieca,
kompletnie jeszcze nie zwariowałam). A może istnieją jakieś inne amatorskie
sposoby?

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-25 11:11:32

Temat: Re: Kompostowanie gałęzi
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> [...]
> się cięcie kilku drzew dwa razy do roku, opłaca się kupować młynek do
> gałęzi? [...] A może istnieją jakieś inne amatorskie

Pojawiaja sie na rynku wypozyczalnie roznych narzedzi mechanicznych.
Widzialem w nich juz pily lancuchowe, glebogryzarki - moze rebarki do
galezi tez sie znajda? A jesli gdzies takowe w wypozyczalni znajdziesz
to daj znac, bo tez mi sie przyda :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-02-25 11:17:15

Temat: Re: Kompostowanie gałęzi - jeszcze
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rok temu, w lutym tez, widzialem taka rebarke do galezi po calkiem
przystepnej cenie w sklepie ogrodniczym znajdujacym sie przy rynku w
Tarnowskich Gorach. Dokladnie ceny nie pamietam, ale zwrocilem wtedy po
raz pierwszy uwage na fakt, ze mozna by cos takiego sobie kupic. Fakt,
ze o jej jakosci niewiele mozna powiedziec, poza tym, ze byla zasilana
elektrycznie.

1. Data: 2000-02-25 11:36:23

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Witam
W zeszlym roku analizowalem oplacalnosc.
Wyszlo mi ze za te same pieniadze kupie zmielonej kory i bede mial ognisko
,kielbasek nie wliczam :-)

W Warszawie mozna wypozyczyc gdzies na Okęciu.
Pozdrawiam
Jurek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-02-26 07:04:22

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tym mlynkiem do galezi trzeba ostroznie. Moim zdaniem oplaca sie go
kupic - ja mam 4000 m. kw. i sporo starych drzew o niskiej wartosci -
dostarczycieli wilkow. Ale UWAGA - wazna jest srednica ciecia galezi. Jesli
do 3 cm to kupisz tanie urzadzenie w cenie ok. 300 zl. Jednak prawdzowa
wygoda jest z maszynki, ktora tnie galazki o srednicy 6 cm (na prad
trojfazowy lub silnik spalinowy) i te sa juz drogie. Pytanie kolejne - Czy
masz kogos kto bedzie dbal o ostrze?
Pozdrawiam
Grzegorz

basia napisał(a) w wiadomości: <893jfi$l0v$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

1. Data: 2000-02-29 08:31:03

Temat: Odp: Kompostowanie gałęzi
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Karolczak <v...@l...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:WVKt4.6438$W...@n...tpnet.pl...
> [...]
> wygoda jest z maszynki, ktora tnie galazki o srednicy 6 cm (na prad
> trojfazowy lub silnik spalinowy) i te sa juz drogie.

Nie mam trójfazówki, więc odpada. Zgadzam się co do grubszych gałęzi. Chyba
faktycznie popytam o wypożyczanie.

Pozdrawiam, Basia.

Gliniasta ziemia
Zakopane dom