Komputerowane projektowanie wykrojów płyt

1. Data: 2006-09-01 10:11:35

Temat: Komputerowane projektowanie wykrojów płyt
Od: Baobam <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Nie wiem na pewno, czy piszę na dobrą grupę, dlatego jeżeli nie, skierujcie
mnie na właściwą.
Zastanawiam się, czy istnieją zakłady stolarskie, które wycinają elementy z
płyt drewnianych/wiórowych itp. za pomocą piły sterowanej komputerowo, wg
projektu przygotowanego przez zamawiającego. Coś jak przygotowanie
elektronicznych płytek drukowanych - ja daję projekt, a zakład wycina je na
wybranym przeze mnie / ew. dostarczonym osobiście materiale.
Jeżeli tak, to jak fachowo nazywają się takie usługi i czy korzystanie z
nich jest w ogóle opłacalne (w porównaniu do tradycyjnego zakładu
stolarskiego) oraz jaki jest najczęstszy format plików, w którym dostarcza
się projekt - czy możliwe też jest projektowanie 3D i odpowiednie ucinanie
płyt w 3 wymmiarach, a nie tylko cięcie dwuwymiarowych kształtów? Nie
interesuje mnie robienie całych mebli. Chcę zrobić kilka małych drewnianych
kaset z przegródkami, praca dość precyzyjna i boję się trochę robić to sam,
zwłaszcza, że jestem niedoświadczony i mam mały warsztat.
Baobam

2. Data: 2006-09-01 12:41:17

Temat: Re: Komputerowane projektowanie wykrojów płyt
Od: "Pawel Pawlicki" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baobam" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sam,
> zwłaszcza, że jestem niedoświadczony i mam mały warsztat.

oczywiście że istnieją
maszyny nazywają się frezarki CNC (nie piły tylko frezarki) i wycinają
drewno za pomocą szybkoobrotowych frezów w 3 osiach, w płaszczyźnie poziomej
i góra-dół. Są też frezarki 5 osiowe które rzeźbią prawie dowolne kształty
3D. Pliki w DXF najczęściej.
Jesli chodzi o kasetki to o wiele prościej jest zrobić to samemu.
Jeśli bardzo nie chcesz robić tego samemu poszukaj firmy która robi litery
ze sklejki za pomocą frezarki CNC
- w googlach: CNC, sklejka, reklama itp.

paweł pawlicki

3. Data: 2006-09-01 14:26:54

Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sam,
> zwłaszcza, że jestem niedoświadczony i mam mały warsztat.

Piły takiej to napewno nie ma .
Poszukaj warsztatu , który ma frezarkę CNC .
Projekt w AutoCad , lub od razu w G-code .
Koszt nie taki straszny .
Oczywiście frezarka CNC pracuje w 3-D .
Zbyszek

4. Data: 2006-09-01 16:45:11

Od: Baobam <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Sep 2006 12:11:35 +0200, Baobam napisał(a):

Dziękuję za pomoc.
Baobam

5. Data: 2006-09-01 21:15:38

Od: "Ryszard K" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może tu, zapytaj experta.
http://www.juan.pl/index.php?kat=12100

drzwi wewnetrzne
podkładki korkowe
Szukam ekipy budowlanej
Okna PVC akrylowane?
Deski do sprzedania - Kraków [reklama] [ogłoszenie] [spam]