Komputerowe badanie wzroku.

1. Data: 2001-03-28 19:39:15

Temat: Komputerowe badanie wzroku.
Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej..

Male glupi, pytanie... czy ktos wie, na czym (ale w miare dokladnie) polega
komputerowe badanie wzroku, tzn, jak wyglada procedura, no i ile czasu to
trwa, no i chyba najwazniejsze czy to jest wiarygodne badanie? Na tyle
wiarygodne, aby nie bylo szkoda na to pieniedzy? No oraz ile to mniej czy
wiecej kosztuje... Z gory THX:-)

--
LiBi -student med; tech. ekonomista
Cytaty zostaly pociete tendencyjnie, a odpowiedzi nie

2. Data: 2001-03-29 21:31:08

Temat: Re: Komputerowe badanie wzroku.
Od: "Magdalena Busk" <m...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

"LiBi" <l...@n...pl> skrev i meddelandet
> [...]
> trwa, no i chyba najwazniejsze czy to jest wiarygodne badanie? Na tyle
> wiarygodne, aby nie bylo szkoda na to pieniedzy? No oraz ile to mniej

Wiem tyle, ze powinno byc zweryfikowane przez okuliste. Nigdy bowiem
wynik z komputera nie rowna sie mocy szkiel. Jednak majac juz go, lekarz
(optyk) latwiej moze dobrac szkla odpowiednie.

Jesli nie masz duzej wady wzroku, to chyba nie jest konieczne. Ja
niestety przez kilkanascie lat wloczylam sie po okulistach. Kazdy dawal
mi inna recepte. Dopiero po bad. komputerowym w zakladzie Zeissa, lekarz
dobral mi okulary idealne.

pozdrawiam, magda

3. Data: 2001-03-30 07:44:54

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trwa b. krótko; patrzysz w "okulary" komputera i widzisz np statek, najpierw b.
niewyraźnie, a potem coraz lepiej, aż do perfekcji ;o))
Miałam robione parę razy (do dobierania szkieł kontaktowych) i tylko raz byłam
niezadowolona (okulista był do kitu i źle dobrał mi szkła - być może
niewłaściwie przeprowadził to badanie).
koszt: zależy od gabinetu (miasta) (w ub.r. 20 zł w Białymstoku) i czy jest to
tylko badanie wzroku, czy też dobór szkieł kontaktowych (wtedy w większości
przypadków gratis)
Muraska

4. Data: 2001-03-30 13:41:07

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl wrote:

> Trwa b. krótko; patrzysz w "okulary" komputera i widzisz np statek, najpierw b.
> niewyra 1/4 nie, a potem coraz lepiej, a? do perfekcji ;o))
> Mia?am robione par? razy (do dobierania szkie? kontaktowych) i tylko raz by?am
> niezadowolona (okulista by? do kitu i 1/4 le dobra? mi szk?a - byae mo?e
> niew?a?ciwie przeprowadzi? to badanie).

Mysle ze rownie dobrze takie badanie moze przeprowadzac gra komputerowa
w okularach 3D. Ale chyba trzeba odroznic zmiany akomodacji oczu przy
swobodnym patrzeniu na oddalony horyzont, a wpatrywaniu sie
w bliski obiekt.

Chyba nawet sa juz takie gry komputerowe na okulary 3D
ktore maja opcje mimowolnego badania wzroku w czasie grania i ruszania
myszka, czy kierownica.

Ale dodatkowo wazny jest margines bledu i tolerancji i statystyczna
analiza wynikow pomiarow.

Z opisu przeprowadzonych badan wynikalo, ze w jedna strone zle dobrane
okulary moga pogorszyc trwale wzrok, a w druga nie.
Czyli wzrok powraca do normy.

Mysle ze w granicach +/- o,5 wzrok ma zdolnosc autoregeneracji
wlasnie przez samouczenie sie do optymalnego, ostrego widzenia.

Wzrok, narzad wzroku i metoda analizu obrazu polega wlasnie na widzeniu
obiektowym.
Czyli mozg czlowieka zapamiatuje zbior obiektow i oczu nie analizuja
obrazu punkt po punkcie, ale okreslaja rozmiar, ksztalt, kolor,
oswietlenie obiektu i szukaja go w bibliotece pamieci.
Gdy obiekt jest juz opisany to analizowany jest kolejny obiekt,
az caly obraz zostanie przeksztalcony na obiekty i zapamietany.

Obraz nieostry jest dlatego taki meczacy, ze w bibliotece pamieci mozgu
brak jest wzorca i algorutmu przypisywania obiektow opisanych logika
rozmyta, gdyz taki opis nie jest optymalny.

A poniewaz proces optymalizacji rozpoznawania obrazu i wyszukiwania
obiektow w obrazie jest czasochlonny i wysoce energetyczny,
odczuwamy uczucie zmeczenia, bole glowy, pieczenie oczu, ogladajac
obiekty i obrazu nieostre i rozmyte.

Po prostu mozg nie posiada algorytmu wyostrzania konturow, takiego jak
stosowane w obrobce grafiki czy zdjec typu Phhotoshop.

Zatem przechodzenie z 0,5 do 0,0 jest procesem naturalnym, sterowanym
mozgiem. Gdy jednak w chwili gdy soczewka wykazuje +/-0,5
to zwalniamy mozg z naturalnej funkcji autokontroli ostrosci wzroku
i narzad, soczewka i sterowania przystosowuja sie znow do normy na
poziomie +/- 0.5

Znam wlasnie wiele osob, ktore majac niewielka korekte wzroku nie nosza
okularow i wzrok ulega autokorekcie, a co najmniej organizm dokonuje
wysilku aby tej korekty dokonac. I doskonale sie realizuja w zyciu, nie
noszac okularow.

Z pewnoscia poza okularami znane sa inne czynniki umozliwiajace i
wspomagajace autokorygowanie wzroku.
Wlasnie te dlugie spacery po terenie z otwartym horyzontem ( czyli
widoki z gory, nad morzem itd.)

Wtedy wzrok naturalnie odpoczywa i wypoczywa i ulega autoregeneracji
w zakresie zdolnosci akomodacyjnej.

Tyle ze naturalna okulistyka zostala wyparta przez producentow szkiel i
oprawek do okularow, bo szybkiej, taniej i latwiej (dla producenta).

Ale tak jak istnieja homeopatyczne sposoby leczenia chorob, tak
ssa homeopatyczne i medycyny naturalnej, sposoby naprawiania i leczenia
wzroku.

Dariusz

5. Data: 2001-03-30 17:47:56

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Busk <m...@c...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:wQNw6.4234$4...@n...telia.net...
> Wiem tyle, ze powinno byc zweryfikowane przez okuliste.
No tak, tyle, ze jak poszedlem do okulisty to mialem komiczne wrazenie ze
kobieta sama nie wie o czym mowi... W koncu stwierdzila, ze mam lekki ubytek
na widzeniu na prawe oko, ale jak dala najmniejsze szkla to juz calkowicie
deformowalo widocznosc... potem trywialnie stwierdzila, ze to jest nic, a ja
rpzeciez widze, ze malo co widze na to oko:-(

> Nigdy bowiem
> wynik z komputera nie rowna sie mocy szkiel.
No tak to tylko maszyna.... az maszyna

> Jednak majac juz go, lekarz
> (optyk) latwiej moze dobrac szkla odpowiednie.
Czyli tak czy tak, musze poszukac jakiegos wyuczonego okulisty...

> Jesli nie masz duzej wady wzroku, to chyba nie jest konieczne.
Wg. lekarza wada jest za mala na jaka kolwiek interwencje... ale co ja
poradze ze irytuje mnie fakt, ze po prostu nie umiem rpzeczytac textu prawym
okiem.. To juz chyba nie jest takie banalne...
Wole, meic jakas pewnosc, zreszta rodzina zacheca mnie do tego badania, co
rpawda to nie okulisci, ale jednak po medycynie:-)

> Ja
> niestety przez kilkanascie lat wloczylam sie po okulistach. Kazdy dawal
> mi inna recepte. Dopiero po bad. komputerowym w zakladzie Zeissa, lekarz
> dobral mi okulary idealne.
No wlasnie.... te wizyty, nie mam niestety na to czasu... :-( moze raz a
dobrze i bedzie ok... nic wybieram sie na to badanie:-)))

Pozdrawiam, i bardzo dziekuje

6. Data: 2001-03-30 17:52:32

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...
> Trwa b. krótko;
samo w sobie ejst pluskem, bo nie najmilszym doznaniem ejst styuacja kiedy
patrzysz i nic nie widzisz...:(

> patrzysz w "okulary" komputera i widzisz np statek, najpierw b.
> niewyraźnie, a potem coraz lepiej, aż do perfekcji ;o))
O to mnie zadziwilo... fajnie, czyli nawet nie musze sie z alfabetem
meczyc:-) hehe... no moze bedzie dosc ciekawie.. zobaczymy:-)

> Miałam robione parę razy (do dobierania szkieł kontaktowych)
U mnie szkla kontaktowe od razu odpadaja:-( niestety mam nawet rpzepisane
tzn. sztuczne lzy.... galka oczna po prostu pozostaje za sucha... wiec
szkielka wykluczam:-(

> i tylko raz byłam
> niezadowolona (okulista był do kitu i źle dobrał mi szkła - być może
> niewłaściwie przeprowadził to badanie).
Nio niestety zdarza sie...

> [...]
jest to
> tylko badanie wzroku, czy też dobór szkieł kontaktowych (wtedy w
Dziekuje, juz sie dowiadywalem u mnie Kedzierzyn-Kozle badanie kosztuje
27zl-; W zasadzie dosc rozsadna cena... a potem rozumiem, ze przydalo by sie
wybrac do dosc dobrego okulisty:-))

Dziekuje... i pozdrawiam

7. Data: 2001-03-30 20:59:51

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wole, meic jakas pewnosc, zreszta rodzina zacheca mnie do tego badania, co
> rpawda to nie okulisci, ale jednak po medycynie:-)
To zdecyduj sie w te lub wewte, bo to cale 20 zl kosztuje ;)

Dopiero po bad. komputerowym w zakladzie Zeissa, lekarz
a istnieja jeszcze zaklady Zeissa ?

8. Data: 2001-03-31 10:28:54

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dopiero po bad. komputerowym w zakladzie Zeissa, lekarz
> a istnieja jeszcze zaklady Zeissa ?

A nie? W prawdzie w Warszawie bylam ostatnio 4 lata temu, ale moje
okulary robilam w Al. Ujazdowskich, przy Wilczej. Byly tak idealnie
dobrane, ze czesto zapominalam, ze je nosze.

magda

Vancocin
Ziarniniak kwasochłonny
odruchy Goltza. Pilne!!!!!
Gdzie znalezc informacje o leku Anafranil?