Re: Komputerowe badanie wzroku.

Date: Fri, 30 Mar 2001 15:41:07 +0200
From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Komputerowe badanie wzroku.

m...@w...pl wrote:

> Trwa b. krótko; patrzysz w "okulary" komputera i widzisz np statek, najpierw b.
> niewyra 1/4 nie, a potem coraz lepiej, a? do perfekcji ;o))
> Mia?am robione par? razy (do dobierania szkie? kontaktowych) i tylko raz by?am
> niezadowolona (okulista by? do kitu i 1/4 le dobra? mi szk?a - byae mo?e
> niew?a?ciwie przeprowadzi? to badanie).

Mysle ze rownie dobrze takie badanie moze przeprowadzac gra komputerowa
w okularach 3D. Ale chyba trzeba odroznic zmiany akomodacji oczu przy
swobodnym patrzeniu na oddalony horyzont, a wpatrywaniu sie
w bliski obiekt.

Chyba nawet sa juz takie gry komputerowe na okulary 3D
ktore maja opcje mimowolnego badania wzroku w czasie grania i ruszania
myszka, czy kierownica.

Ale dodatkowo wazny jest margines bledu i tolerancji i statystyczna
analiza wynikow pomiarow.

Z opisu przeprowadzonych badan wynikalo, ze w jedna strone zle dobrane
okulary moga pogorszyc trwale wzrok, a w druga nie.
Czyli wzrok powraca do normy.

Mysle ze w granicach +/- o,5 wzrok ma zdolnosc autoregeneracji
wlasnie przez samouczenie sie do optymalnego, ostrego widzenia.

Wzrok, narzad wzroku i metoda analizu obrazu polega wlasnie na widzeniu
obiektowym.
Czyli mozg czlowieka zapamiatuje zbior obiektow i oczu nie analizuja
obrazu punkt po punkcie, ale okreslaja rozmiar, ksztalt, kolor,
oswietlenie obiektu i szukaja go w bibliotece pamieci.
Gdy obiekt jest juz opisany to analizowany jest kolejny obiekt,
az caly obraz zostanie przeksztalcony na obiekty i zapamietany.

Obraz nieostry jest dlatego taki meczacy, ze w bibliotece pamieci mozgu
brak jest wzorca i algorutmu przypisywania obiektow opisanych logika
rozmyta, gdyz taki opis nie jest optymalny.

A poniewaz proces optymalizacji rozpoznawania obrazu i wyszukiwania
obiektow w obrazie jest czasochlonny i wysoce energetyczny,
odczuwamy uczucie zmeczenia, bole glowy, pieczenie oczu, ogladajac
obiekty i obrazu nieostre i rozmyte.

Po prostu mozg nie posiada algorytmu wyostrzania konturow, takiego jak
stosowane w obrobce grafiki czy zdjec typu Phhotoshop.

Zatem przechodzenie z 0,5 do 0,0 jest procesem naturalnym, sterowanym
mozgiem. Gdy jednak w chwili gdy soczewka wykazuje +/-0,5
to zwalniamy mozg z naturalnej funkcji autokontroli ostrosci wzroku
i narzad, soczewka i sterowania przystosowuja sie znow do normy na
poziomie +/- 0.5

Znam wlasnie wiele osob, ktore majac niewielka korekte wzroku nie nosza
okularow i wzrok ulega autokorekcie, a co najmniej organizm dokonuje
wysilku aby tej korekty dokonac. I doskonale sie realizuja w zyciu, nie
noszac okularow.

Z pewnoscia poza okularami znane sa inne czynniki umozliwiajace i
wspomagajace autokorygowanie wzroku.
Wlasnie te dlugie spacery po terenie z otwartym horyzontem ( czyli
widoki z gory, nad morzem itd.)

Wtedy wzrok naturalnie odpoczywa i wypoczywa i ulega autoregeneracji
w zakresie zdolnosci akomodacyjnej.

Tyle ze naturalna okulistyka zostala wyparta przez producentow szkiel i
oprawek do okularow, bo szybkiej, taniej i latwiej (dla producenta).

Ale tak jak istnieja homeopatyczne sposoby leczenia chorob, tak
ssa homeopatyczne i medycyny naturalnej, sposoby naprawiania i leczenia
wzroku.

Dariusz