Konieczność cierpienia

171. Data: 2011-02-22 08:19:03

Temat: Re: Konieczność cierpienia
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:iju35t$167$1@news.mm.pl...
> IMHO bo to brzmi mocniej, oraz przede wszystkim...
> dla żartu.
>
> Czasem zdarza się, że podpuszcza się kogoś sprawdzając
> jednocześnie czy czy da się nabrać (czy jest głupkiem),
> czy nie... dla żartu.
> Jezus w wypowiedziach ewangelicznych jest niezrównany
> IMHO w tego typu "pułapkach słownych"...
> no i ewidentnie po prostu żartuje sobie z potencjalnych
> czytających IMHO.

Teraz to Ty żartujesz?
Okazuje się że Jezus to zgrywus? W takim razie skąd wiadomo co na poważnie a
co dla żartu

172. Data: 2011-02-22 08:38:42

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może żartuję, może nie.

Jezus mówi w tym fragmencie coś takiego:
"Jeśli chcesz podążać za mną drogą do Ojca, to musisz
zrobić tak jak ja, ale najpierw musisz zrozumieć co takiego
robię i zrobię.
Jeśli zrozumiesz, to wspaniale - rób tak dalej, a otrzymasz
wieniec życia.
Ale jeśli czyta to również głąb i matoł to proszę bardzo
pogap się na to co sobie mówię [do rozumnych] i to by
było na tyle, a ciepienie - jeśli uznasz to za odpowiednie
dla swej marnej egzystencji - niech będzie jednym z twoich
mniej poważnych problemów."

Jak dla mnie to przejaw (nie jedyny w ewangelii) pewnego
specyficznego poczucia humoru Jezusa.
Objawić Prawdę, ale w taki sposób, że żadna zawszona łajza
nawet jeśli będzie się na to gapić jak cielę w malowane wrota
to mało co z tego zdoła zrozumieć, to jest niezrównana wielkość
IMHO.

Krotko mówiąc: Jezus mówiąc do rozumnych żartuje sobie
z poparańców i głąbów.
Tak uważam.

--
CB

173. Data: 2011-02-22 09:05:30

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krotko mówiąc: Jezus mówiąc do rozumnych żartuje sobie
> z poparańców i głąbów.

A więc nauki Jezusa to gnoza?
Mark Twain powiedział: "Nie mam trudności z rzeczami, których nie rozumiem w
Piśmie św. Problem mam z tym, co rozumiem".

174. Data: 2011-02-22 13:13:18

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Część ludzi tak nader chętnie mniema.

Gnoza kojarzy mi się z kimś takim jak np glob, czy m.in. "proroctwa"
i teksty prawosławne, a także z dominującą rolą tradycji w krk.

Natomiast faktem jest iż w ewangelii znaduje się zapewnienie
zgodnie z którym pewną część wiedzy m.in. o sobie sam Jezus
przekazuje za pośrednictwem Ducha Prawdy.

A zatem gnoza to najprawdopodobniej w swej zasadniczej części
mikst różnego rodzaju faktycznych "przecieków" nt Jezusa i ewangelii
(dokładnie takich np jak w tym wątku), lecz w wydaniu ludzi kombinujących
po swojemu IMHO, w oderwaniu od faktycznego sensu tych informacji.

Mniema się, że ewangelia Tomasza jest tekstem gnostyckim...
ale ludzie którzy tak twierdzą zapewniają jednocześnie iż zawiera
inne informacje niż podają 4-ewangelie.
Ja tak nie uważam i obawiam się, iż taki pogląd świadczy o jakimś
odlocie gnostyckim zupełnie pozbawionym realizmu ewangelicznego.
Kiedyś oglądałem jakiś dokument na ten temat i jestem zupełnie
pewien iż takie osoby to jakiś samoistny "dziki nurt" wiedzowy
w obszarze tego wszystkiego co zrobił/powiedział Jezus.
To jacyś szamani z błyskiem zwykłego szaleństwa w oku.

175. Data: 2011-02-22 13:32:12

Od: "vohu.manah.~ _|\) Zanzi.baru" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał
> Część ludzi tak nader chętnie mniema.
>
> Gnoza kojarzy mi się z kimś takim jak np glob, czy m.in. "proroctwa"
> i teksty prawosławne, a także z dominującą rolą tradycji w krk.

Brat, to zajrzyj tu:
http://gnosis.art.pl/

> --
> CB

zdar
juda.~

176. Data: 2011-02-22 13:36:56

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mistyka IMHO.

177. Data: 2011-02-22 13:45:47

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mistyk odkrywa Jezusa w sobie i wokół siebie.

Gnostyk przyjmuje, że jego wnętrze jest boskie
i wychodzi mu że jest bogiem, lub w najgorszym
razie mesjaszem.

--
CB

178. Data: 2011-02-22 14:16:03

Od: "vohu.manah.~ _|\) Zanzi.baru" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał

> Mistyk odkrywa Jezusa w sobie i wokół siebie.
>
> Gnostyk przyjmuje, że jego wnętrze jest boskie
> i wychodzi mu że jest bogiem, lub w najgorszym
> razie mesjaszem.

Ciepło, ciepło...
http://gnosis.art.pl/

> --