Koperta do ślubu - podpisywać się?

1. Data: 2007-09-07 10:31:08

Temat: Koperta do ślubu - podpisywać się?
Od: Marcin <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy dając 'kopertę' na ślubie wypada się w niej podpisać na jakiejś
kartce? Dla mnie to obciach, bo albo będzie, że ktoś się chwali, że dał
dużo, albo, że ktoś sknera i dał za mało. Jakieś to niesmaczne. Ale jaki
jest przyjęty zwyczaj?

No i ile się daje? Bo zupełnie nie mam pojęcia, czy 100, 1000, czy 2000?
Ślub bierze para w wieku 30 lat z grupy 'niskiej średniej' jeśli chodzi o
zarobki, goście głównie z grupy 'wyższej średniej'.

Może to głupie pytania, ale ślub już jutro, a ja ostatni raz na ślubie
byłem, kiedy miałem siedem lat. NO i po prostu nie wiem, a nie mam kogo
spytać.

2. Data: 2007-09-07 10:34:53

Temat: Re: Koperta do ślubu - podpisywać się?
Od: Marcin <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Sep 2007 12:31:08 +0200, Marcin napisał(a):

> No i ile się daje? Bo zupełnie nie mam pojęcia, czy 100, 1000, czy 2000?
> Ślub bierze para w wieku 30 lat z grupy 'niskiej średniej' jeśli chodzi o
> zarobki, goście głównie z grupy 'wyższej średniej'.

Dodam jeszcze, że ja jestem raczej również z tej 'niskiej średniej', a na
dodatek ostatnio straciłem pracę i, nie ukrywam, ciężko mi w tej chwili
byłoby dać jakąś znaczną sumę. Ale nie wiem, gdzie leży granica
przyzwoitości.

3. Data: 2007-09-07 10:46:02

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam, czy dając 'kopertę' na ślubie wypada się w niej podpisać na jakiejś
> kartce?

IMO wypada. Przynajmniej ja tak robię.

> Dla mnie to obciach, bo albo będzie, że ktoś się chwali, że dał
> dużo, albo, że ktoś sknera i dał za mało. Jakieś to niesmaczne.

Niesmaczne to jest myślenie w ten sposób a nie samo podpisywanie się na
kopercie. Jesli para młoda ma takie podejście do życia/gości to ich problem.

> Ale jaki
> jest przyjęty zwyczaj?

Nie wiem czy to jest zwyczaj, ale wydaje mi się to w dobrym tonie włożyc do
koperty kartkę okolicznościową, z zyczeniami, od kogo. I w środek okresloną
kwotę (jeśli nie kupujesz prezentu)

> No i ile się daje? Bo zupełnie nie mam pojęcia, czy 100, 1000, czy 2000?
> Ślub bierze para w wieku 30 lat z grupy 'niskiej średniej' jeśli chodzi o
> zarobki, goście głównie z grupy 'wyższej średniej'.

A kim jest dla Ciebie para młoda? Rodzina czy przyjaciele?
Nie ma ustalonej stawki ile się daje na ślub/chrzciny/komunię. Jedni dają
pieniądze inni dają prezenty. A dają tyle na ile ich stać.

Sylwia

4. Data: 2007-09-07 11:06:58

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):
> [...]
> kartce? Dla mnie to obciach, bo albo będzie, że ktoś się chwali, że dał
> dużo, albo, że ktoś sknera i dał za mało. Jakieś to niesmaczne. Ale jaki

do koperty wkładasz okolicznościową kartkę i na niej sie podpisujesz

ile? - to zależy, czy to jest tylko ślub, czy wesele, kim oni dla Ciebie
są? jeśli to sam ślub dobrych znajomych/kuzynów ja bym dała 150-300zł;
jeśli z weselem 250-500zł (ja ze średnich nizin finansowych)

5. Data: 2007-09-07 11:08:58

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam, czy dając 'kopertę' na ślubie wypada się w niej podpisać [...]

NTG, pl.soc.uroczystosci :) Dość powszechnym, zdaje się, zwyczajem, jest
umieszczanie wkładki mięsnej w okolicznościowej kartce z życzeniami,
oczywiście podpisanej. Obciachu nijakiego bym się nie dopatrywała,
ostatecznie to dokładnie to samo, co karnecik z życzeniami i autografem
doczepiony do prezentu, a obdarowanym życie ułatwia znacząco.

> No i ile się daje? [...]

Ile się może i uważa za stosowne. Przeciętna waha się pewnie od paru do
parunastu stówek, w zależności od środowiska i relacji między darczyńcą a
darbiorcą. O obrzydliwym moim zdaniem przeliczniku pt. "wypada dać co
najmniej tyle, ile kosztowało miejsce na weselu" wspominam tylko z
kronikarskiego obowiązku, bo ślub to nie biletowana impreza, a prezent to
prezent, a nie refundacja kosztów. Jak masz poważne podstawy do obaw, że
trafisz na plotkarskie ozory z powodu zbyt małej liczby zer na papierkach,
to nabądź jakiś gadżet ekwiwalentnej wartości - przed obmową nie uchroni,
ale przynajmniej wycena trudniejsza...

Pozdrawiam
H. (kocham dobrze opracowane listy prezentów)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

6. Data: 2007-09-07 11:29:23

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ślub bierze para w wieku 30 lat z grupy 'niskiej średniej' jeśli chodzi o
> zarobki, goście głównie z grupy 'wyższej średniej'.

W moich stronach jest tradycja taka, że się daje w kopercie od zaproszenia
na ślub, a ona z zasady jest podpisana.
Daje się, ile kto uważa, bliższa rodzina więcej, dalsza mniej. Osobiście nie
obraziłabym się na swoich gości, jakby włożyli kartkę z życzeniami wszelkiej
pomyślności i 100,-

Qra

7. Data: 2007-09-07 12:01:43

Od: "satia" <s...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly>
napisał w wiadomości

> H. (kocham dobrze opracowane listy prezentów)

czyżbyś takową szykowała? Khem?

się szykuje, czy jak...

--
sattia, Miłosz (17.04.2004) i trzy koty
http://glinki.com/?l=mgxw6q

8. Data: 2007-09-07 12:06:59

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "satia" <s...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> czyżbyś takową szykowała? Khem?

Dobrze opracowaną listę prezentów docenia się przede wszystkim z drugiej
strony barykady :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

9. Data: 2007-09-07 13:13:27

Od: "Marta" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kopertę można podpisać, jak wysokość jej zawartości odbiorą młodzi to już
ich problem. Jeżeli to i ślub i wesele to wypada dać tyle ile zapłacili
młodzi za jednego gościa. Jeśli to tylko ślub no to kwota bardziej dowolna,
zresztą w obydwu przypadkach głównie zależna od zasobności Twojego portfela
:-)

10. Data: 2007-09-07 14:00:05

Od: Księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:
> [...]
>
> Może to głupie pytania, ale ślub już jutro, a ja ostatni raz na ślubie
> byłem, kiedy miałem siedem lat. NO i po prostu nie wiem, a nie mam

Trzeba dołączyć kartkę z życzeniami i tam włożyć pieniądze po prostu.
Teli.

Re: co mam zrobić?
Definicja milosci malzenskiej?
pieniadze w malzenstwie
strach pytać
wakacje z joga - kursy masazu tajskiego Kampinos Warszawa kurs masaz tajski szkolenie