Korekcja okularowa - pełna czy tez nie ?

1. Data: 2006-07-30 09:52:29

Temat: Korekcja okularowa - pełna czy tez nie ?
Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytat za Wprost:

Do pogłębienia wady wzroku u krótkowidzów i narażenia ich na ślepotę
przyczynili się okuliści, którzy przez kilka ostatnich dziesięcioleci
zapisywali dzieciom i dorosłym zbyt słabe okulary" - uważa prof. Daniel
O'Leary z Uniwersytetu Cambridge w Anglii. Lekarze byli przekonani, że
należy tak postępować, gdyż obraz postrzeganych z bliska przedmiotów jest
niekorzystnie ogniskowany poza siatkówką. Okazało się jednak, że jest
odwrotnie. To zbyt słabe okulary nie ogniskują precyzyjnie na siatkówce
obrazów, co sprawia, że gałka oczna szybciej się wydłuża, a wada wzroku się
pogłębia! Grozi to poważnymi schorzeniami, takimi jak jaskra i uszkodzenie
siatkówki - sugerują wyniki badań prof. O'Leary'ego (opublikowane w piśmie
"Vision Research"). Krótkowzroczność najszybciej postępuje u ludzi nie
korygujących wzroku choćby za pomocą zbyt słabych okularów.

Pytanie: stosować pełną korekcję (czytanie najniższego rządka w tablicy) czy
też nie ?

2. Data: 2006-07-30 11:56:24

Temat: Re: Korekcja okularowa - pełna czy tez nie ?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korygujących wzroku choćby za pomocą zbyt słabych okularów.
>
> Pytanie: stosować pełną korekcję (czytanie najniższego rządka w tablicy)

chyba odpowiedz jest jednoznaczna

pozdr.

casus

3. Data: 2006-07-30 12:59:35

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatem inaczej postawię pytanie: Jakie były argumenty tych, którzy "przez
kilka ostatnich dziesięcioleci
zapisywali dzieciom i dorosłym zbyt słabe okulary".

I czy pełną nazywamy 20/20 czy 20/10 ?

4. Data: 2006-07-30 16:49:45

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Limcha" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> Zatem inaczej postawię pytanie: Jakie były argumenty tych, którzy "przez
> kilka ostatnich dziesięcioleci
> zapisywali dzieciom i dorosłym zbyt słabe okulary".
>
> I czy pełną nazywamy 20/20 czy 20/10 ?

lakoniecznie: ze sie oko cwiczy, inaczej, ze cwiczac akomodacje oko ma
lepsza kondycje i moze zobaczyc lepiej. Twierdzono, ze dobrana korekcja do
pelnej mocy rozleniwia oczy.
Pelna ostrosc, to 1,0 czyli 20/20 kazdym okiem.

pozdr.

casus

5. Data: 2006-07-30 17:27:45

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytasz czy okulary dla krutkowidzuw powinny być za słabe (odrobinę),
i jeśli tak to jak to uzasadniano?

Nie jestem okulistą , jestem praktykiem, tj . mam dużą wadę wzroku.
Okulary miałam zapisywane zgodne z wadą.
Byłam posłuszna, czego szczeże żałuję, postanawiam poprawę.
Wzrok mimo prawidłowego do 12 roku życia - psuł mi się w tempie wprost
katastrofalnym.
Obecnie moje kilkakrotne pytania okulisty o szkła kontaktowe pozostawały
praktycznie bez odpowiedzi okulistów lub spotkały sie z krytyką. Ale jak
napisałam szczeże żałuję posłuszeństwa, postanowiłam poprawę i kupiłam szkła
kontaktowe. Podobnie z okularami - noszę słabsze od wady i słabsze od
zapisanyh .

Ostatnio za to jeden okulista zapisał mi na moją prośbę okulary do komputera.
Kupiłam, zgodnie z receptą (recydywa głupoty własnej) i oczywiście były za
słabe. Będę musiała kupić nowe mocniejsze ale i tak słabsze od normalnyh.

Co dają słabsze okulary z punktu widzenia pacjenta?
Komfort psyhiczny, lepsze samopoczucie - o ile oczywiście,
wzrok w danej sytuacji nie jest kluczowy.
To samo dają szkła kontaktowe tylko w dużo większym stopniu (ale mają inne
wady: cena , czas zakładania, niewygoda używania podczas wiatru...).

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

6. Data: 2006-07-30 22:33:09

Od: "Damian" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Noszenie okularów za mocnych albo dokladnie przystosowanych na wade tez nie
jest pozytywne (chociaz ja nosze takie jakie powinny byc) poniewaz oczy sie
rozleniwiaja i oko jak to wyczytalem w pewnej ksiązke próżniuje. Nie polecam
tez chodzenia do panśtwowych okulistów bo to masakra przez 5 lat nosiłem złe
okulary przez co zakrzywila mi sie soczewka w oku i jedno oko widzi szybciej
od drugiego. Specjalistka chorob oczu zapisala mi szkła o mocy L -4.0 ,
P -4,5 z korekcja soczewki ,nosze je od 2 lat i jest narazie wszystko ok ;)

7. Data: 2006-07-31 11:38:01

Od: slawek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> chyba odpowiedz jest jednoznaczna

A jak jest w przypadku nadwzrocznosci?Ostatnio okulistka mi powiedziala, ze
przy plusach nie jest konieczna pelna korekcja.Mam +4D, a nosze +2D i jest
ok.Mowila, ze jesli bede gubil ostrosc lub bedzie bolala mnie glowa
wieczorami, to zwiekszymy moc okularow.Inna sprawa, ze i bez okularow
przeczytam te najmniejsze literki z tablicy.

pozdrawiam
slawek

8. Data: 2006-07-31 17:37:57

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wieczorami, to zwiekszymy moc okularow.Inna sprawa, ze i bez okularow
> przeczytam te najmniejsze literki z tablicy.

miara nadwzrocznosci jest najwiekszy minus, z ktorym widzi sie jeszcze 100%,
oznacza to, ze prawidlowo dobrana korekcja, to najwiekszy plus, z ktorym
widzisz prawidlowo. Najprosciej, jesli z +1,0 widzisz dobrze, z +2,0 tez a z
+ 3 juz masz zamazany obraz, to prawidlowa wartoscia szkla powinno byc +2.

pozdr.

casus

9. Data: 2006-07-31 17:40:11

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oko widzi szybciej od drugiego. Specjalistka chorob oczu zapisala mi szkła
> o mocy L -4.0 , P -4,5 z korekcja soczewki ,nosze je od 2 lat i jest

wlasnie postep medycyny to odwrocil. Noszenie za slabych lub zle dobranych
szkiel dziala negatywnie. Nalezy miec dobrane do pelnej ostrosci, jednak
zawsze trzeba pamietac, aby nie przeforsowac korekcji.
Nie uwazam, ze dobry okulista leczy zle panstwowo, a dobrze prywatnie.

pozdr.

casus

10. Data: 2006-07-31 17:50:42

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A to zastanawiam sie co się teraz stanie:

Szkła miałem zdecydowanie za słabe - 1 D brakowało do pełnej korekcji
- i trwało tak przez lata. Wada była stabilna w rocznym okresie obserwacji.

Po operacji jestem "wyzerowany", ostrośc idealna, ostatni rządek z tablicy.

Pytanie: powienienem oczekiwać pogorszenia (oko do tej pory "pracowało"?)
czy wręcz, w myśl nowych poglądów, jeszcze większej stabilizacji (bo teraz
mam korekcję idealną)?

Czy też stabilizacji nie mającej nic wspólnego z zastosowaną korekcją, a wy-
nikającą z tego, że gałka przestała rosnąć. Wiek <30.

Wysoka temperatura - co można jeść z owoców?
badanie hormonów - do kogo sie zgłosić?
Ból brzucha
co na wrzody ?
podwyzszona kreatynina