Kościół jako pasożytnicze, ale biznesowo skuteczne przedsiębiorstwo?

1. Data: 2015-11-14 07:21:49

Temat: Kościół jako pasożytnicze, ale biznesowo skuteczne przedsiębiorstwo?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Fajne cytaty podsunął mi jeden z grupowiczów-czytelników,
bardzo a'propos naszej dyskusji:

"Kiedy ateista patrzy na Polskę, nie może się nadziwić, do jakiego stopnia
demokratyczne państwo jest zaangażowane w utrzymywanie za własne pieniądze
niechętnej jego autonomii instytucji, która bez skrupułów pasożytuje na
zasobach tego państwa i wychowuje legion przekonanych, że prawo boskie jest
zawsze ponad stanowionym, a krzyż zawsze ponad godłem."

I drugi, jeszcze fajniejszy:

"Nie przecząc istotnej roli, jaką wiara miała dla zachowania świadomości
narodowej Polaków wobec presji państw zaborczych, oraz zasługom licznych
polskich księży-patriotów, aby zrozumieć historię Polski, trzeba przyjąć do
wiadomości, że relacje naszego kraju z instytucjonalnym Kościołem były i są
zdominowane przez interes strony kościelnej określony stanem posiadania oraz
możliwościami działania na ziemiach polskich, a nie jakąś szczególną
dbałością Watykanu o polską rację stanu. "

"Przekonanie wiernych, że istnieje jakiś bóg, nie miałoby dla ateistów
znaczenia, gdyby nie to, że kościoły i związki wyznaniowe angażują się
politycznie w sprawy publiczne. Ateiści uważają, że w ustroju demokratycznym
życie publiczne powinno być organizowane wyłącznie według zasad, które dają
się ująć w ramach debaty społecznej. Niechętni są temu, żeby mocno wpływał
na tę sferę żywioł religijny, w którym sprawy zasadnicze są kwestią
dogmatyki - a zatem poza dyskusją."

Autorem jest Zbigniew Szczęsny. Cała wypowiedź tutaj:
http://www4.rp.pl/Publicystyka/311029894-Przeciw-pan
stwu-wyznaniowemu.html

To ciekawe jak nie znając jego poglądów i jego słów podzieliłem się z Wami
tutaj bardzo podobnymi spostrzeżeniami na ten temat :-) Wystarczy stanąć
nieco z boku, jak widać, stać się ateistą, aby rola kościoła stała się
jasna, klarowna i oczywista dla wszystkich. No ale Ci, co pobierają w każdą
niedzielę w kościele swoją "Weź pigułkę!" z Seksmisji pozostają w aurze
zauroczenia i nie widzą jak są manipulowani.

2. Data: 2015-11-14 08:48:38

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

>To ciekawe jak nie znając jego poglądów i jego słów podzieliłem się z Wami
>tutaj bardzo podobnymi spostrzeżeniami na ten temat :-)

Pff, trywialne, obaj bazujecie na tym samym nieudaczniku.

3. Data: 2015-11-14 09:54:05

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Wcale nie trzeba być ateistą, aby widzieć jak kler kradnie i niszczy Polskę,
wystarczy nie być debilem.

Wina pilota!
Merkel zwariowała...
Pranie mózgu