Kosiarka Husqvarna vs Parner, silnik Briggs & Stratton vs Honda

1. Data: 2007-05-28 16:30:09

Temat: Kosiarka Husqvarna vs Parner, silnik Briggs & Stratton vs Honda
Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wiem, że kosiarki to raczej pl.rec.ogrody, ale tutaj też często
te tematy się porusza. Do rzeczy:

Czy to prawda, że husqvarna i partner to to samo?
Gość w sklepie mówił, że na tych samych taśmach produkcyjnych
się je robi (ma w ofercie i to, i to więc odpada pseudoreklama - no
chyba, że na partnerach ma wiekszż prowizję :))
Różnica w cenach jest dość znaczna na przykład prawie takie same modele
Husqvarna R53SV kosztuje 2200, a Partner 5553D 1750.
Parametry i budowa prawie identyczna.

Drugi problem to wybór silnika: honda czy b&s?
Honda niby nowocześniejsza, cichsza i łatwiejsza
w odpalaniu, ale prawdopodobnie bardzo czuła na warunki
eksploatacji (paliwo, filtry...), trudniejsza w serwisowaniu
i jednak mniej żywotna.
B&S starsze rozwiązanie, ale bardzo wytrzymały, łatwy
i tani w serwisowaniu, odporny na gorsze warunki eksploatacji.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub choćby teoretyczną
więdzę na temat tych kosiarek i silników?

Pozdrawiam filip
--
Pracownia Ceramiki Artystycznej i Użytkowej
Elżbiety Filipkiewicz http://www.ef.strefa.pl

2. Data: 2007-05-29 06:45:25

Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Filipkiewicz wrote:
> Witam
>
> Wiem, że kosiarki to raczej pl.rec.ogrody, ale tutaj też często
> te tematy się porusza. Do rzeczy:

oczywiście ten wstęp miałem wyciąć po skopiowaniu, ale... zapomnialem :)

Pozdrawiam filip

3. Data: 2007-06-05 14:33:06

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 May 2007 18:30:09 +0200, Jacek Filipkiewicz napisał(a):

> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub choćby teoretyczną
> więdzę na temat tych kosiarek i silników?

Mam Husqvarnę z silniekiem B&S od wiosny 2004, czyli 3 sezony koszenia.
Conajmniej 3 godziny pracy/tydzień.
Chodzi jak burza - raz zalałam święcę, bo wkręcił mi się sznurek w nóż i w
panice przechyliłam maszynę nie tak jak trzeba. I ostatnio przetarła się
linka od napędu - dość niefortunne rozwiązanie (kawałek tworzywa o którą
linka się ociera).
Generalnie uważam że jest odporna nawet na mój antytalent do wszelakich
urządzeń z silnikiem;)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.nova.man.pl/apel/

4. Data: 2007-06-06 10:09:53

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Filipkiewicz napisał(a):

> Czy to prawda, że husqvarna i partner to to samo
to rozne marki tej samej firmy. Wybralbym Husq. Roznica tkwi w
szczegolach. Husq. uzywam od 7-8 sezonow na obszarze ponad 30 arow.
Jesli stac Cie na Husq., bierz ja, jesli nie, bierz cos tanszego.

> Drugi problem to wybór silnika: honda czy b&s?
opisales dosc trafnie Honde i BS. Ja podam opinie doswiadczonego faceta
ze sklepu/serwisu: "Honde pan kupi dla zony, a dla siebie BS".
Jesli BS to conajmniej z serii Quantum.

pik

Bukszpan więdnie
cytrynka - ciągle chce kwitnąć