cytrynka - ciągle chce kwitnąć

1. Data: 2007-06-04 14:23:47

Temat: cytrynka - ciągle chce kwitnąć
Od: "kreolka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam cytrynkę skierniewicką - nie za duża - ma trochę ponad rok i 11
listków - od polowy grudnia wypuszcza pąki kwiatowe, które ja z uporem
maniaka obcinam - chciałabym, żeby najpierw podrosła, wzmocniła się a
później będziemy myśleć o kwiatkach i owockach.
Ale niestety cytrynka jest innego zdania - czy po półrocznej batalii ze
ścinaniem pączków kwiatowych powinnam się poddać? czy słusznie sobie
wymyśliłam?
Kiedy zacznie puszczać młode listki? może zmienić nawożenie?
Pozdrawiam,
kreolka

2. Data: 2007-06-05 11:04:28

Temat: Re: cytrynka - ciągle chce kwitnąć
Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kreolka napisał(a):
> [...]
> wymyśliłam?
> Kiedy zacznie puszczać młode listki? może zmienić nawożenie?

w zasadzie możesz dopuścić do kwitnienia i wtedy dopiero po kilku dniach
odetnij kwiatostany nie dopuszczając do zawiązania sie owoców

pododobnie rób jeszcze w przyszłym roku
nie wolno obciążać młodych cytryn od razu zbyt dużą liczbą owoców
zacznij od 1 cytryny a z roku na rok możesz zostawiać więcej

jasio p

3. Data: 2007-06-06 08:32:14

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy zacznie puszczać młode listki? może zmienić nawożenie?
> Pozdrawiam,
> kreolka

Siostra uprawia cytrynę skierniewicką. Krzaczek mały, ale płodny, że ho ho!
:) Kwiatów zawsze jest dużo, ale owoc utrzymuje się zwykle tylko jeden.
Dojrzewanie to około roku, no może krócej ale tylko trochę krócej. Krzaczek
młody, mały, a jednak żyje i nie umiera. Znakiem tego można mu spokojnie
pozwolić na owocowanie. Zadbaj tylko o nawożenie i podlewanie. Przesuszona
niemal natychmiast gubi młode owoce.

A efekt starań siostry zobacz tu:
http://ogrody.agrosan.pl/cytryna/

--